דתות

מה להשיב למיסיונרים?

הנצרות, כידוע, הופיעה זמן רב לאחר מתן תורה. לכן הנוצרים מודים ומאמינים שתורת ישראל ניתנה מאלוקים, אך בנוסף הם גם חושבים שהתורה הזו בוטלה מאז, והוחלפה בדת שלהם. כעת, תארי לעצמך אב ובן. הבן הולך בדרך משלו, אך מודה שאביו צדיק וישר. האב, במקביל, טוען גם הוא, בצער, שבנו מורד בו, והולך בדרך שאינה אמת. מובן שנלך אחרי האב ולא נטעה ללכת אחרי דרכו החדשה של הבן

אא

שלום רב, שמעתי שיש בארץ שלנו קבוצה של מיסיונרים נוצריים, הטוענים שישו הוא המושיע, והם פונים עם זה לאנשים ברחוב שיצטרפו לדת שלהם. מה להשיב להם?

* * *

שלום יהודית,

הידעת מה היה המשפט האחרון שאמר ישו כשתלו אותו על הצלב? הנוצרים עצמם מספרים בתורתם שהוא זעק "אלי אלי למה עזבתני"... אף את עצמו לא יכול להושיע!

רק לאחר שנהרג, עשו ממנו קומץ אנשים "משיח", בעוד כל חכמי ישראל (שהם מעבירי התורה המקורית מדור לדור), דחו את ישו בשתי ידיים, בהיותו כופר בתורת ישראל. רק הגויים, עובדי האלילים, האמינו בישו, וכך נוצרה הדת הנוצרית מהמון גויים, שלפני כן השתחוו לעצים ולאבנים.

ומכיוון שהנצרות התפשטה אצל עובדי אלילים, זה מסביר הרבה מאוד דברים. כך לדוגמה, הנוצרים מאמינים שהאל בכבודו ובעצמו עיבר אשה בתולה... המיסיונרים גם מאמינים כי ישו הצלוב היה לא פחות מאשר האל אשר הפך לאדם בשר ודם. בדומה לעובדי האלילים הירודים ביותר, מאמינים אותם אנשים שהאלוקים הנצחי והאינסופי, שאין לו גוף ולא דמות הגוף, אשר ברא ושולט בכל היקום כולו, נולד מאשה, וגדל כתינוק כאיש בשר ודם, עד שנהרג על ידי בני אדם! הנוצרים הקתולים אף עורכים טקס שנתי שבו הם אוכלים לחם ויין מתוך האמונה שהמאכלים הללו הופכים בבטנם לבשרו ודמו של האלוהים שלהם... הם גם מאמינים במשהו שנקרא "שילוש", וחושבים שאלוקים מורכב משלושה אלים, שהם אחד (אולי לא שמעו על הפסוק "שמע ישראל ה אלוקינו ה אחד").

האמונות התמוהות של אותם מיסיונרים (הנקראים בארצנו בשם "יהודים משיחיים"), לא נגמרות רק בסברות הנוגדות את ההגיון, אלא גם באמונות הנוגדות את המוסר הישר: המיסיונרים מאמינים שכל מיליוני היהודים שנרצחו בשואה הלכו כולם לגהנום בגלל שלא האמינו בישו... תחשבי על זה – כל הקורבנות של הנאצים ימ"ש, כל מיליוני הגברים, הנשים, התינוקות והילדים. עם טענה כזו, ודאי כבר לא תתפלאי מכך שאותם אנשים חושבים שאפילו ילד מסכן, שמת עכשיו מרעב באפריקה, הולך לגהנום, רק משום שלא הספיק להאמין בישו... הם מתכוונים אפילו לתינוקות ולאנשים טועים! ולזה הם קוראים דת של "אהבה ושלום". רק הביטי בהבדל העצום שבין השקר לאמת: לפי יהדותנו הקדושה גם הגויים יזכו לחלק בעולם הבא, ואפילו יקומו בתחיית המתים, אם רק יהיו אנשים טובים וישרים בחייהם!

את כמובן לא צריכה להשיב למיסיונרים הללו, כי הם לא באמת מחפשים את האמת. אם תשימי לב, הם בוחרים לפנות דווקא אל הבחורים והבחורות היותר תמימים ורחוקים מן היהדות בארצנו, משום שמי שכבר יודע מדוע תורת ישראל אמת, לא יתייחס לדבריהם ברצינות. כתבתי מאמרים רבים על הנצרות וטענותיהם, ותוכלי לבקש אותם באימייל המופיע למטה.

כעת נסביר בקיצור נמרץ מדוע הנצרות לא יכולה להיות נכונה:

כל הדתות, כידוע, מספרות על נביא או "משיח" כלשהו, שסיפר להמון העם שהאל נגלה אליו (יש לציין שנביאי שקר שטענו טענות כאלו, לא בהכרח שיקרו מתוך כוונה רעה, ויתכן מאד שהיו מעורערים בנפשם). לנו ברור שמי ברא את העולם כולו בחוכמה כה אדירה, לא ימסור את תורת האמת והוראות היצרן בדרך שכל אדם יכול לזייף. מסיבה זו, ניתנה תורת ישראל במעמד לאומי לפני עם שלם. תורת ישראל היא, למעשה, התורה היחידה בעולם שניתנה במעמד אלוקי לעם שלם (3 מיליון איש), ובנסים גדולים ואדירים כמו עשרת מכות מצרים, קריעת ים סוף, עמוד האש, עמוד הענן, ועוד נסים רבים נוספים. ההתגלות האלוקית במעמד הר סיני היתה התגלות היסטורית, כי היא נעשתה לעיני עם שלם ולא לפני יחידים. לכן, אנו יודעים שתורת ישראל באמת ניתנה מהאלוקים ולא הומצאה על ידי אדם.הנצרות, כידוע, הופיעה זמן רב לאחר מתן תורה. לכן הנוצרים מודים ומאמינים שתורת ישראל ניתנה מאלוקים, אך בנוסף הם גם חושבים שהתורה הזו בוטלה מאז, והוחלפה בדת שלהם. כעת, תארי לעצמך אב ובן. הבן הולך בדרך משלו, אך מודה שאביו צדיק וישר. האב, במקביל, טוען גם הוא, בצער, שבנו מורד בו, והולך בדרך שאינה אמת. מובן שנלך אחרי האב ולא נטעה ללכת אחרי דרכו החדשה של הבן. כך הוא גם הדין כלפי הנצרות והאיסלם - שניהם בנים טועים, המאמינים בתורת היהודים הקדומה, אך טוענים לדרך חדשה. רק אנו, היהודים, ממשיכים לקיים את דת ישראל המקורית מאבות אבותינו, כפי שצווינו על השבת (שמות ל"א, ט"ז): "ברית עולם ביני ובין בני ישראל, אות היא לעולם".

זו, ככל הנראה, גם התשובה הטובה ביותר לכל הנוצרים: מעמד הר סיני. אם הקב"ה רצה לשנות את התורה או לבטל אותה, חלילה, מובן כי היה עליו להופיע שוב במעמד הר סיני, לפני כל עם ישראל, בדיוק כמו בפעם הראשונה, ולעדכן בדברים החדשים. לא יתכן שמי שחותם חוזה עם 3 מיליון עדים יבטל את החוזה לפני אנשים בודדים. זה לא הגיוני וגם ניתן בקלות לזיוף. עובדה שהאיסלם טוען את אותה טענה בדיוק, וכופר בנצרות... בורא עולם הוכיח את קיומו ואת כוחו הגדול לפני עם ישראל בנסים המופלאים שעשה, כדי שהכל ידעו שתורת ישראל אמת.

גם ישו וגם מוחמד ניסו לבטל את חובת המצוות המעשיות, אך הם מעולם לא הוכיחו את טענתם בנסים גדולים שנעשו לפני מיליוני איש. לכן, הנצרות והאיסלם לא יכולות להיות אמיתיות.

כמו כן, הברית החדשה של הנוצרים נכתבה על ידי ארבעה אנשים אלמונים שחיו קרוב למאה שנה אחרי מותו של ישו. הנצרות לא עברה על ידי מיליונים כמו תורת ישראל, אלא על ידי אנשים בודדים שיכלו לשקר או לטעות.

זה כל ההבדל בין סיפור אגדה לבין היסטוריה לאומית - שאגדה עוברת על ידי יחידים ללא מקור, והיסטוריה אמיתית עוברת על ידי מיליונים שהיו עדים למאורע הגדול.

בברכה, דניאל בלס

תגיות:נצרותמיסיוןמיסיונרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה