שבת

רועי לביא: "מילדות האור בשבת נראה לי שונה, בהיר ובוהק יותר מבכל יום"

שבת עבורו זו חגיגה שמתחילה כבר משישי בצהריים, והרגע הכי קסום מבחינתו זה זמן הדלקת נרות. מלבד זאת, הוא אוהב לטבול במקווה ונהנה ללמוד עם אשתו פרשת שבוע בשולחן השבת. מדור "השבת שלי" מארח את רועי לביא

  • כ"ג אלול התשע"ד
אא

מהי השבת עבורך?

"השבת עבורי, היא אי של שפיות בתוך המרוץ האינסופי הזה של החיים. פעם, לפני שזכיתי לשמור שבת הייתי עובד שבעה ימים בשבוע ולא מבי למה אני לא מספיק כלום. היום, ברוך ה', השבת מאפסת ומטעינה לי את כל ימות השבוע. איך שיוצאת השבת, אני מרגיש שאני יכול להתמודד  עם הימים הבאים בכוחות מחודשים. אני זוכר עוד מילדותי, שתמיד האור בשבת נראה שונה יותר. בהיר ובוהק יותר מבכל יום רגיל".

מהו סדר היום שלך בשבת?

"השבת מתחילה אצלי כבר ביום שישי בשתיים בצהריים. אני עוזר לאשתי להכין את הדגים ואת שאר מטעמי השבת, ואז רץ למקווה להיטהר לכבוד השבת. ואז מגיע הרגע הקסום מכל: אשתי מדליקה את הנר. ברגע זה, העולם נעצר, ואז מגיעה שלווה בלתי מוסברת שממש חודרת את העצמות. עם השלווה הזאת הולכים לבית הכנסת, ועם השלווה הזאת חוזרים לסעודה שלא דומה לשום סעודה מימות השבוע.

באמצע הסעודה אשתי ואני לומדים שיחה של הרבי מלובביץ' על פרשת השבוע,שתמיד מצליחה להאיר בעמקותה הייחודית אור חדש על פרשת השבוע. בצורה כזאת שבדרך כלל אנחנו מצליחים "לקחת" משהו מהפרשה לחיי היום יום. אחרי הלימוד מגיעה שינה מעולם אחר שרק מי ששומר שבת זוכה לטעום מהמתיקות הזאת.

"בבוקר, לפני התפילה הולכים למקווה להיטהרות נוספת, ואז צוללים בלימוד, לפני עבודת התפילה, כדי להכין את עצמינו לפני העמידה מול בורא עולם. לאחר התפילה לפעמים נשארים בבית הכנסת ללמוד עוד קצת, ואז  אם יש זמן נחים קצת לקראת תפילת מנחה וערבית. ואז נפרדים לשבוע זה מהשבת ומהנשמה היתרה שקיבלנו למשך 25 שעות".

איפה אתה מתפלל בשבת?

"לא רחוק מהבית שלנו ברמת גן, יש בית חב"ד מקסים, בשם 'מודעות', שם נפגשים כל החסידים ותושבי השכונה לתפילות ולימוד משותף. במקום הזה, ישנם אנשים מקסימים, שממש מוסרים את נפשם. הם לא נחים לרגע כל יום משהו חדש, למען עם ישראל".

שיר שבת אהוב במיוחד?

"שיר השבת האהוב עלי, הוא 'יום שישי הגיע ומה טוב חלקי', של אביהו מדינה. הוא מצליח לחבר בין כל הניגונים של כל העדות בתוך שיר אחד, וזה מסמל בעיניי את האחדות המופלאה שיש בעם ישראל".

את מי היית רוצה להתארח, ואת מי היית שמח לארח?

"הייתי רוצה להתארח אצל הרבי מלובביץ' בשבת ולשמוע מפיו תורה חדשה של גאולה וגם לשאול אותו למה הגאולה לקחה כל כך הרבה זמן? אבל כנראה שבגאולה כבר נדע את כל התשובות, ו"אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה", בעזרת ה' בקרוב ממש. הייתי שמח לארח כל אחד שלא זכה לטעום מעונג שבת, ולהכניס אותו אל תוך עולם האור של השבת".

מה מיוחד בשבת אצלך, משאר ימות השבוע?

"הכל מיוחד יותר בשבת מכל שאר השבוע, האוכל יותר טעים. השינה יותר עריבה. אפילו הלימוד יותר מובן. לא סתם אנחנו מייחלים להגיע ליום שכולו שבת, בשבת אנחנו זוכים לטעום מעין עולם הבא וזה לא כזה קשה ממש להרגיש את זה".

מה הדבר הראשון שאתה עושה במוצ"ש?

"מיד לאחר ההבדלה אשתי ואני אומרים ביחד את ברכת 'וייתן לך'. זה מנהג חב"ד ידוע, שבו הזוג מברך אחד את השנייה בכל הטוב שהקדוש ברוך הוא יכול לתת. זה מנהג חב"ד ידוע שבו הזוג מברך אחד את השנייה בכל הטוב שהקדוש ברוך הוא יכול לתת. מעניין לדעת שגם מי שלא נשוי עדיין יכול לזכות בברכה זאת עם כל חבר משותף, אומרים זאת ביחד מתוך סידור אחד".

 

רועי לביא, הוא גיטריסט לשעבר בלהקת "התבלינים", שגם היה כותב השירים והמלחין העיקרי של שירי הלהקה במשך כעשר שנים. לפני כארבע שנים החל להתקרב ליהדות, ועזב את הלהקה לטובת לימודים בישיבה. למרות זאת, החיידק המוזיקלי שבו לא הרפה, ולפני כשלוש שנים פצח לביא בקריירה מוזיקלית עצמאית. כיום הוא חסיד חב"ד, נשוי, ואב טרי לילד.

תגיות:רועי לוישבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה