שנת שמיטה

היחידה המופלאה: משגיחי כשרות עם זקן וכאפייה

תחת מעטה הג'אלביה והכאפייה, מסתתרים זקנים, פאות, ציציות, ולבבות יהודים חרדים. הם נוסעים להשגיח על יבול בירדן, כדי שבשנת שמיטה לא ניכשל. הכירו את היחידה המופלאה

אא

קבוצת משגיחי כשרות מטעם הרבנות בירושלים, העתיקו לאחרונה את מקום עבודתם הנוח והמוכר, ועברו לעבוד ב... ירדן. נשמע מוזר? לא לאנשים שמוכנים לעשות הכל כדי לשמור על הלכותשמיטה כהלכה.

כחלק מההיערכות לשנת השמיטה, הוחלט שהמקום הנכון והזול ביותר ממנו יביאו ירקות ללא חשש שביעית עבור הצרכן, יהיה בירדן. בשל העובדה שמדובר במדינה ערבית, ישנה סכנה ליהודים להסתובב בשדות הירדנים כאחד האדם. לכן, אם תעלו על המיניבוס המוביל לירדן ומלווה במשטרה מקומית, ומלא באנשים עטופים כאפיות, דעו לכם שתחת המעטה הערבי שנראה אמין לחלוטין, מסתתרים להם זקנים, פאות, ציציות, ובעיקר לבבות יהודים הומים שמבקשים לעשות את רצון אביהם שבשמים.

שומרים על הגידולים, שלא ניכשל (אילוסטרציה) שומרים על הגידולים, שלא ניכשל (אילוסטרציה)

יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, ערך בדיקות ובירורים מקיפים ביותר ובחר את אנשי צוות הכשרות שיוכשרו לעבודה במקום העוין. פעם בשבוע הם חוזרים לישראל, ועד אז הם ישנים בשדות במתחם מסודר, ומאובטח על ידי המשטרה הירדנית, אינם מדברים בעברית, ואוכלים אוכל כשר שדאגו ברבנות לספק להם.

הם מפקחים על השדות מידי יום, ובודקים שאין תולעים במקומות הגידול, ושהכל פועל כשורה. כיום נמצאים בירדן ארבעה משגיחים, אך עם הגידול ביבול הצפוי בחודשים הקרובים, עם כניסת שנת שמיטה, יפעלו בירדן לפחות עשרה משגיחי כשרות מדי יום.

לדברי ישי, "במסגרת עבודת ההכנה שערכנו למציאת פתרונות להוזלת מחירי הפירות והירקות לצרכנים, מצאנו בשנת השמיטה הנוכחית את ירדן כיעד שניתן לייבא ממנו סחורה מוזלת עבור הצרכנים השמרניים. במקביל אנו פועלים גם למען האוכלוסיות הפחות שמרניות על מנת שכולם יזכו לקבל את הפיתרון הראוי להם במחיר מינימאלי"

תגיות:שנת שמיטהגוש קטיףירקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה