לאישה

סודות לאישה: פרלינים תוצרת בית

למרבית הפלא אפשר לייצר אותם גם בבית, ולהגיע לתוצאות מרהיבות עין המשמחות את לבבו של כל חובב שוקולד

  • י"ז אלול התשע"ד
אא
שמם הרשמי הוא פרלינים, ואת המומחים העוסקים בהכנתם מכנים בשם 'שוקולייטרים', ואפשר - למרבית הפלא לייצר אותם גם בבית, ולהגיע לתוצאות מרהיבות עין המשמחות את לבבו של כל חובב שוקולד (ומי מאיתנו אינו כזה?)
 
ניתן להשיג בחנויות למוצרי אפיה ומוצרים חד-פעמיים תבניות פלסטיק ליציקת שוקולד. היצירות המוגמרות מתחרות ביופיין עם הפרלינים המוכנים, ולעיתים קרובות - טעימות יותר... מומלץ לרכוש שתי תבניות מאותו סוג כדי להפיק כמות בהכנה אחת וכדי לא להמתין לתורנות בין התבניות. 
 
את התבניות ממלאים בשוקולד, שאותו ניתן להמיס בסיר קטן המונח בתוך סיר גדול יותר - כשם שממליצים בספרי המתכונים, במיקרוגל (במקרה כזה יש להקפיד להוציא את השוקולד מן ממכשיר המיקרוגל לפני המסתו הסופית, שכן הוא אוגר חום וההמסה ממשיכה גם לאחר סיום הפעולה) או בשקית ניילון מרשרשת אותה משלשלים לתוך קומקום מים רותחים - שיטה שלטעמי הינה הפשוטה והיעילה ביותר מבין שלושת השיטות, שכן בתום ההמסה ניתן לגזור את קצה שקית הניילון ולזלף את תוכנה הישר אל תוך תבנית הפרלינים.
 
אם הנך מעוניינת בתוצאה ערבה ועשירה במיוחד - שדרגי את השוקולד המומס בעזרת תוספות כמו שבבי אגוזים, פקאן מסוכר מרוסק גס, מעט אבקת קפה נמס (שהומסה קודם לכן בכמות מים מינימאלית!) מספר כפות ליקר, מעט ממרח-חלבה, חמאת בוטנים וכדומה. את הגיוונים השונים מוסיפים לשוקולד בתום רתיחתו הראשונית, כדי לשמור על פריכותם.
 
לאחר מלוי תבניות השוקולד מניחים אותם במקפיא לפרק זמן הנע בין ארבע דקות לרבע שעה (תלוי בנפח הפרלין) עד לקפיאתם המלאה. לאחר שהפרלין נראה קפוא מכל איבריו, והמראה הלח נעלם, מוציאים את התבנית החוצה והמטעם מחליק החוצה בעזרת תפיחה קלה על גבי השולחן. בשעת הכנת פרלינים יש לזכור כי שוקולד מריר טעים יותר אך שוקולד לבישול מבריק יותר בגמור הסופי – לבחירתך.
 
כדי להכין פרלינים "מתקדמים" ומקצועיים יותר - יוצקים אל התבנית שכבת שוקולד ראשונה, ובעזרת כפית זעירה או קצה ידית מורחים שכבה גם על הדפנות. מחכים להתייבשותה, ולאחר מכן ממלאים את הכיס שנותר באחת התערובות מועשרות שהוצעו למעלה, או בתערובת בה עורבבה כמות שווה של אבקת סוכר וליקר שרי. לאחר המילוי - סוגרים שוב בשכבה דקה של שוקולד רגיל.
 
תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה