הום סטיילינג

סודות לאישה: למה שלא תתחדשי? תצבעי רהיט

הזדמנות נהדרת לחדש את הרהיטים היא על ידי צביעתם

  • י"ז אלול התשע"ד
אא

אם רהיטי העץ שבביתך נאספו ממקורות שונים ואת מעוניינת להשקיע מעט כדי להקנות להם אחידות – עומדת לפניך הזדמנות נפלאה להעניק לביתך עיצוב אישי ומקורי. קראי את העצות הבאות - וצאי לפעולה!

לחידוש רהיטי עץ ישנים מוצעים בחנויות מגוון צבעים אטומים בגימור מבריק או מט, לכות שקופות או לכות המכילות פיגמנט של צבע לטשטוש פגמים בעץ. המגוון עשיר ומעורר את הדמיון, צאי לחנות הסמוכה והתרשמי.

זכרי כי אם בחרת בצבע לכה שקוף למחצה - יושפע הגוון הסופי של הרהיט מצבעו המקורי. אם בחרת בצבע אטום - תעלם טקסטורת העץ.

תהליך צביעת רהיט עץ וחידושו מתחיל בהכנת השטח.  לפני הצביעה עליך לנקות היטב את המשטח במטלית טבולה בטרפנטין ולשייף אותו בנייר לטש עדין, השיוף לא חייב להיות אגרסיבי עד הורדת צבע - מטרתו הינה בסך הכל הורדת ברק וחספוס פני השטח. באם הרהיט צבוע בצבע שמן יש לשייף באופן יסודי, על מנת להסיר את שכבת החומר הישנה. לחלופין ניתן להסיר את הצבע באמצעות חומר מסיר צבע.
רהיט המצופה פורמייקה או מלמין יש ללטש לפני השימוש, או לחילופין למרוח עליו חומר מכין (פריימר) מיוחד לצביעה על פורמייקה, המאפשר יצירת חיבור בין הפורמייקה לצבע ומונע קילופים. לאחר התייבשות  שכבה זו ניתן לצבוע עליה כרגיל.

לפני כל צביעה כדאי להניח מתחת לרהיט ובסביבתו קרטונים או ניילונים גדולים, שיחסכו מאיתנו את הצורך בפעולות ניקיון נמרצות בתום הצביעה.

את הצירים, המסילות פתחי המנעולים והידיות יש לכסות לפני הצביעה בכדי למנוע את הכתמתם וסתימתם על ידי הצבע. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בנייר דבק או בדבק סלוטייפ עבה.

את המגרות והדלתות כדאי לפרק ולצבוע בנפרד.

לצביעת רהיט ניתן להשתמש במברשת או בגלגלת לצביעה. גודל המברשת או הגלגלת יותאם לגודלו של הרהיט, כאשר גלגלת מומלצת במיוחד לצביעת משטחים גדולים. כדאי לדעת כי ניתן לרכוש גלגלות בעלות טקסטורות שונות המשפיעות על מראה הצביעה הסופי.

כדאי לרכוש גם מברשת קטנה במיוחד (או אפילו מכחול עבה!) לצורך צביעת פינות, שקעים ופרטים קטנים.

את הצביעה עצמה מבצעים באופן הבא: טובלים את המברשת או הגלגלת בצבע, מוציאים ומנערים קלות כדי להיפטר מעודפי הצבע. מתחילים מהחלק העליון של הרהיט וצובעים בתנועות ארוכות כלפי מטה או באלכסון.

לחידוש רהיטי מתכת חלודים ניתן לרכוש צבעים לצביעה ישירה על החלודה. בנוסף לשמירה על המתכת, ניתן ליצור אפקטים מיוחדים על ידי בחירת הגימור הרצוי: גימור מחוספס עדין, גימור מתכתי רקוע וגימור חלק ומבריק.

לקבלת שילובים מעניינים ניתן לשלב באותו רהיט מספר גווני צבע, או להשתמש בצבע בעל גימור מבריק ובצבע בעל גימור מט לחלקי הרהיט השונים, לדוגמא: הדלת בגימור מט והידיות בגימור מבריק.

תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה