לאישה

סודות לאישה: להשקות את העציצים גם באהבה

האם ידעת שצמחים זקוקים לא רק למים אלא גם לאוכל?

  • י"ז אלול התשע"ד
אא

האם ידעת שצמחים זקוקים לא רק למים אלא גם לאוכל? או בניסוח פשוט יותר, מישהו סיפר לך פעם שגם צמחים בעציצים זקוקים לדשן? צמחי בית אשר מצויים לרוב בתנאי תאורה נמוכה יחסית אינם זקוקים לרמה גבוהה של דישון, אך גם אותם יש לדשן מפעם לפעם. עבור קביעת סוג הדשן המתאים לעציץ הספציפי שלכם כדאי לפנות למשתלה שם קנית אותו, באופן כללי ניתן לומר שלצמחים הגדלים בעציץ מומלץ להשתמש בדשן בשחרור איטי.

צמח שזה עתה נקנה מכיל כמות מסוימת של דשן מתקופת הגידול שלו במשתלה ואין צורך לדשנו במשך מספר חודשים. כמו כן בחודשי החורף, בהם נמצא הפרח בשלב של 'מנוחה' אין צורך בדישון.

לדישון החצר או העציצים שבמרפסת – אין צורך לרכוש חומרי דישון יקרים. ירקות טחונים, קליפות ביצים קשות ועלי התה מן התיונים המשומשים – משמשים כדישון אורגני מצוין.
ואגב, גם מי בישול של ביצים הקשות (לאחר שהתקררו, כמובן) הינם מצוינים להשקיית צמחים.

ואחרי הכל - כיוון שעציצים הגדלים בבית לא מקבלים, בדרך כלל, את התנאים המושלמים לפריחתם אחרי שנה-שנתיים הם מתחילים לגלות סימני זקנה ועייפות, אפשר לנסות ו'לשפץ' את הפרח על ידי דישון ושיפור תנאי הסביבה שלו (למשל להעביר אותו למקום מואר יותר) אבל התוצאות אינן מובטחות.

גם צמחי בית עשויים להיפגע מכנימות או מזיקי צמחים אחרים. הכנימות, אשר צבעם עשוי להיות שחור, צהוב או ירוק, וגודלן קטן יותר מגודלה של נמלה, מופיעות לרוב בעונת הקיץ על צמחים בעלי עלים קטנים ובינוניים. בכדי להיפטר מן הכנימות המזיקות לצמח ומעניקות לו מראה חולני – יש לרסס את הצמח בחומר הדברה. ניתן גם לרסס את הצמח פעם בחודש למניעת הופעת מזיקים אלו.

וכדאי לזכור -  כמו בכל תחום אחר – גם בגידול וטיפוח עציצים ניתן ללמוד מן הניסיון... גם אם הצמח בו השקעת ואותו טיפחת יבש ונבל, אל יאוש! אל תזרקי את העציץ לאחר שמת הצמח, נקי את העציץ משורשי הצמח, החליפי או דשני את האדמה ושתלי צמח חדש.

תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה