הום סטיילינג

סודות לאישה: קישוטי שולחן, זה כל ההבדל

בעזרת מעט מחשבה, תשומת לב ואולי גם רכישה קטנה אחת או שתיים תוכלי להפוך את השולחן שלך למרהיב

  • י"ז אלול התשע"ד
אא

מדי יום נערכים ברחבי העולם מליוני שולחנות סעודה, אך רק מעטים מהם ראויים לזיכרון מיוחד או לציון לשבח. בעזרת מעט מחשבה, תשומת לב ואולי גם רכישה קטנה אחת או שתיים תוכלי להפוך את השולחן שלך לאחד מאותם שולחנות בודדים ומרהיבים ההופכים גם ארוחה פשוטה לחגיגה של ממש.

זיכרי: לעיטור השולחן ניתן לרכוש פרטי קישוט בחנויות המתמחות בכך (המוכרות ציוד חד פעמי) אך גם להשתמש בדמיון ובכישרון על מנת ליצור שולחן מרהיב עין בלא הוצאה כספית נוספת.

עריכת שולחן נאה דורשת מן המארחת תשומת לב והשקעה. אם ברצונך להרשים את אורחיך בעזרת שולחן נאה, עליך לקצות למטרה זו פרק זמן מתאים, ולהתחיל במלאכת העריכה מוקדם ככל האפשר.

השלב הראשון בעריכת השולחן הינו מחשבתי בלבד: הגדירי את האווירה אותה היית מעוניינת ליצור בחדר. באיזה שולחן את מעוניינת? מלכותי? זוהר? אלגנטי? מודרני? הומוריסטי? טבעי? הגדרת האווירה המבוקשת תנחה אותך בבחירת המפה העיטורים וכלי הסעודה בהם תערכי את השולחן. מפה בגווני זהב תהלום שולחן מלכותי, גוון שמנת רך יתאים לעריכה אלגנטית ולעיצוב טבעי תתאים דווקא מפה חומה או ירוקה בעלת טוויה מחוספסת. הפעילי את דמיונך וצאי לדרך!

לאמור בסעיף הקודם יש להוסיף צמד הסתייגויות קטנות: לא כל רעיון יתאים לכל סעודה, ולא כל מוזמן יהנה לראות בשעת אכילתו אקווריום ובו דגי זהב המונח על השולחן כתחליף לזר פרחים...

לעריכת השולחן מומלץ לבחור בשני גוונים בלבד, ולעשות כל מאמץ כדי להתאים אליהם את כל האלמנטים המשתתפים בעריכת השולחן. ערבוביה הנוצרת ממספר צבעים שאינם מתאימים זה לזה - אינה נעימה לעין.

כיום מקובל מאוד לעטר את שולחן הסעודה במפה צרה, המונחת במרכזו של השולחן, ומכונה בשם 'ראנר'. את הראנר ניתן לרכוש באין ספור דוגמאות וצבעים לפי מטר או בגלילים תלוי באורך השולחן. ניתן להשתמש בראנר שצבעו קרוב לצבע המפה ליצירת מראה נעים ואלגנטי, או ברנאר בעל גוון עז השונה מצבע המפה ליצירת מראה דרמטי ומפואר יותר. כמו כן ניתן לרכוש רנאר צר במיוחד ולעטר את השולחן במספר פסים בצבעים שונים.

על גבי הראנר ניתן לפזר אלמנטים שונים המעשירים את מראה השולחן. עיגולי זכוכית נוצצים, חלוקי נחל, אבקת נצנצים, פירות העונה, ואף עיגולי נייר צבעוניים יהפכו את השולחן שלכם ליחודי ומעניין יותר.

כאשר  הינך מקשטת את השולחן באביזרים דקורטיבים כמו אגרטלים - הקפידי כי גובהם יאפשר יצירת קשר עין משני צידי השולחן. אגרטלים ופמוטות גבוהים ומאסיביים אולי מוסיפים חן למראה השולחן אך מונעים מן המסובים לנהל שיחה תקינה.

ניתן לרכוש נרות-צפים בגוונים שונים, המתאימים לצבעי המפיות וכלי ההגשה. את הנרות הצפים מניחים בתוך כלי מלא במים, כשלעיתים מניחים לצידם גם פרח שראשו נקטם - לעיטור מקסים ולא יקר של שולחן הסעודה.

בשעת פריסת הירקות - נסי לבדוק האם צבעיהם הססגוניים אינם יכולים לסייע לך בשיפור מראה פני השולחן. גביע זכוכית גדול, המלא בשכבות ירקות בצבעים שונים הינו קישוט חגיגי לכל שולחן שהוא. גם פלחי ירקות המסודרים במעגלים על גבי מגש שטוח יוצרים תמונה משובבת עין, ומקפיצים את רמתו של האירוח בכמה דרגות.

ככלי נאה להגשת רוטב-סלט יכול לשמש פלפל גדול שכיפתו הוסרה מעליו, וקליפתו הריקה של אבטיח, מהווה כלי נפלא להגשת סלט פירות.

לוח זכוכית גדול יכול להוות פריט בעל חשיבות בשעת עריכת השולחן. תחת לוח זכוכית שכזה ניתן להניח עלי פרחים שיעניקו לשולחן צביון מיוחד. בחורף ניתן להניח עלי שלכת תחת לוח הזכוכית, ולערוך את השולחן במפיות בעלות גוון מתאים.

גם אצטרובלים מן החורש הסמוך יכולים לעטר את שולחן האוכל. לעיטור שולחן חגיגי ניתן לרסס את האצטרובלים בספרי בעל גוון מיוחד, כגון ברונזה או זהב, בעוד שלעריכת שולחן בסגנון כפרי ניתן להשאירם בגוונם הטבעי.

טבעות למפיות ניתן לרכוש, אך ניתן גם לעצב טבעות שכאלה מאלמנטים שונים כגון, חוטי רפיה, חוט אלגנטי עליו מושחל חרוז גדול, סרט מתנות או סרט בד. מזכרת נחמדה אותה יוכלו האורחים לקחת לביתם הינה טבעת מפיות שנעשתה מנייר מעוטר עליו נרשם תאריך האירוע, ולאחר מכן הועבר במכשיר למנציה.

אין צורך לרכוש פרחים יקרים במיוחד. על פי רוב משמעותי יותר צבע הפרח או שילוב הצבעים של מיני הפרחים השונים והתאמתם לגווני השולחן.

כדי לחסוך בעלויות הפרחים, אך לא לפגום במראה השולחן ניתן לדחוס את חלקו התחתון של האגרטל בצלופן כחול או בצלופן בגוון המתאים לגווני המפיות, ולייצב בתוכו פרח בודד.

ישנם מיני פרחים רבים (בפרט כאלה שנלקטו בשדה בעונת האביב) המהווים 'בית חם' למשפחות שלמות של זבובונים ונמלים. גם אם האגרטל שלך נראה 'נקי לגמרי' בכל זאת נעים יותר להורידו מן השולחן טרם הגשת המזון - ולא לגלות חמישה זבובונים קטנים צפים בתוך המרק.

אין ברשותך די אגרטלים? השתמשי בבקבוקים פשוטים אותם תעטפי בבד המתאים לשולחן הסעודה. הקפידי לתפור את הבד או לקשור אותו סביב הבקבוק בכדי למנוע מבוכה במהלך האירוע.

ובהערת אגב: אם רכשתם זר, אך הפרחים לא נפתחו עד ליום הסעודה, הוסיפו מעט סוכר למי האגרטל. הסוכר מזרז את פתיחתם של הפרחים. 

תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה