לאישה

סודות לאישה: מי צריך תופרת?

איך תופרים בגדים שנקרעו ואיך תופרים כפתור? עצות גם למי ששונאת לתפור

  • י"ז אלול התשע"ד
אא

לא כל אישה מצויידת בזוג ידיים ימניות, ולא כל בעלת ידיים ימניות יודעת כיצד מתקנים בגדים שנקרעו. יחד עם זאת - כל אישה באשר היא מצטערת לנטוש בגד יפה ואהוב (שמחירו בדרך כלל אינו זול) רק בגלל שכפתוריו נופלים.

השורות הבאות מוקדשות באהבה לכל מי שבטוחה שהיא אינה יודעת לתפור, ולכל מי שחושבת שהיא יודעת את הכל אודות תפירה ותיקוני בגדים. שתי קבוצות הנשים כאחת עתידות למצוא בהן תועלת רבה.

שונאת לתקן בגדים? תוכלי להקל לשנות מעט את גישתך השלילית לתחום זה אם תארגני לעצמך תיבת כלי תפירה חמודה ומזמינה, המכילה את כל הפרטים הקטנים להם את נזקקת. קופסת תפירה כזו צריכה להכיל: סיכות תפירה, סיכות ביטחון' מחטים בכל הגדלים, כולל מחט לצמר, בעל קוף גדול. סלילי חוטים במגוון צבעים המתאימים למלתחה, גומי להשחלה, מחט להשחלת גומי, מספרים, סנטימטר, לחצניות (תיקתקים) שחורים, לבנים ושקופים, כפתורים לחולצות גבר ולמכנסי גבת כפתורים רזרביים שניתנו לך יחד עם בגדים שונים שרכשת

קוף המחט צר? הקלי על מלאכת ההשחלה בכך שתגזרי את קצה החוט - ולא תחתכי או תקרעי אותו. החתך הישר קל יותר להשחלה מן ה'זנב' שנותר לאחר הקריעה.

אם מחט התפירה (מחט ידנית או למכונה) כהתה, והיא 'מושכת' את חוטי הבד - רצוי להחליפה. אם אין בנמצא מחט אחרת, נוכל לבצע באמצעותה מספר תפרים בנייר זכוכית - ולהשחיזה.

אם הגומי בבגד התרופף ונחלש, וברצונך להשחיל גומי חדש במקומו - תפרי את קצה הגומי החדש לקצה הגומי הישן, כך - כאשר תמשכי את הגומי הישן החוצה יושחל הגומי החדש כמאליו, ועבודה רבה תיחסך.

תופרת מכפלת? אם תתפרי את כולה בחוט ארוך אחד, וחוט זה יקרע - תפרם המכפלת כולה. לעומת זאת, אם תשתמשי לצורך התפירה במספר חוטים קצרים ואחד מהם יקרע, יפרם אך ורק חלק קטן מן המכפלת.

פורמת מכפלת? אם סימני המכפלת הותירו פס כהה בבד הבגד ניתן לנסות ולהעלים סימן זה על ידי הרטבת איזור הקיפול בחומץ. אם הדבר אינו עוזר ייתכן וכדאי לשקול כיסוי התפר בעזרת סרט עיטור, שרשרת פייטים וכדומה. בחנויות הסידקית היצע רב ומגוון, שיכול להפוך כל בגד לחגיגי ונאה יותר.

הכפתורים נתלשים ונושרים? בפעם הבאה נסי לתפור אותם בחוט אלסטי, גמישותו היחסית תאריך את חייהם.

בשעת סיום מלאכת תפירת כפתורים בבגד הדורש גיהוץ יש ללפף את החוט בו תופרים את הכפתור סביב חלקו התחתון של הכפתור, כך שהכפתור יתרומם ויתרחק מעט מן הבד. כך יוכל המגהץ לבצע את פעולתו באופן נאה וקל יותר.

כאשר מחברים כפתורים למעיל, מומלץ לתפור יחד עם הכפתור הגדול, החיצוני, גם כפתור קטן מצידו הפנימי של המעיל. הכפתור הקטן הינו דרך אלגנטית להסתיר את התפרים הנותרים בצידו הפנימי של הבגד, תפרים שעשויים להתגלות לעין כאשר המעיל פתוח.

תיקון אומנותי של חור קטן ניתן לבצע בעזרת חוט אותו פורמים מעודפי הבד הנמצאים בחלקו הפנימי של הבגד.

הרוכסן נתקע? שפשפי סבון על גבי שיני הרוכסן, הסיעו אותו קדימה ואחורה, התפללי... וברוב המקרים ישוב הרוכסן לפעול כתקנו...

כדי לעודד את חשקך לתפור הניחי את קופסת כלי התפירה שלך במקום זמין, ופנקי את עצמך מראש על ידי הכנת כמה מחטים בהם מושחלים חוטים בצבעים שונים. הקפידי לבצע השחלה חוזרת בכל פעם בה תשמשי באחת מן המחטים.

תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה