בריאות ותזונה

מסטיק: כמה מתוק – כך הרסני

רבים מאיתנו צורכים אותו, אך רק מועטים יודעים שחוץ מכאבי שיניים וטיפולים יקרים – נזקי המסטיק, מתוק ותמים ככל שיהיה, הם הרסניים ומרחיקי לכת. יצאנו לבדוק ממה מורכב המוצר שמשווק בכל כך הרבה אריזות יפות ומושכות את העין - ובכל זאת נחשב ל'מחבל' לא קטן

אא

במשך השנים פיתחנו סטיגמות שונות על המסטיק, שגורמות לנו ללעוס אותו בהנאה: מסייע בשמירה על בריאות הפה ומונע ריח רע, גורם להפחתה במשקל, לתחושת שובע, ועוד. כמה מאיתנו באמת טרחו לבדוק את האותיות הקטנות שמופיעות על גב החפיסות הצבעוניות? כמה מאיתנו מודעים לרכיבים הרעילים וההרסניים שמרכיבים את המסטיק? וכמה מאיתנו מודעים לנזק הבלתי הפיך שהם גורמים לגופנו, וחשוב מכך – לכמה מאיתנו באמת אכפת מהבריאות שלהם, עד שיסכימו לוותר על ההנאה 'הרגעית' לצורך הגנה לטווח הארוך יותר?

הבה נכיר אותו מקרוב:

האם אי פעם חשבנו כיצד מייצרים מסטיק, באילו חומרים משתמשים כדי ליצור את הגמישות האלסטית שלו? ובכן, תסכימו איתי שאף יצרן לא יסכים להפליל עצמו ולכתוב על חפיסת המסטיקים - שהוא משתמש בפלסטיק, בחומרי אלסטיקה, בחומר מילוי שכולל אצטט-פוליויניל– שמשמעותו – דבק נגרים, טלק, ונפט. כן, כן, וזו רק ההתחלה. נמשיך.

האספרטיים ידוע כממתיק מחולל שערוריות, כך שנוכחותו במסטיק כבר אומרת הכל. בספרי הרפואה הוא מוכר כרכיב האחראי, במישרין ובעקיפין, על סוללת בעיות ומחלות כאשר גידולים סרטניים, כאבי פרקים, עייפות, טרשת נפוצה, אפילפסיה, מיגרנה וחרדות – הם רק חלק מזערי מתולדות השימוש בו. במקרים קיצוניים הוא אף עלול לגרום למוות.

מחקרים מוכיחים כי צריכת מנות מוגברות של סידן זרחתי, שמופיעה לאחר לעיסת מסטיק לאורך שנים -  מגבירה את הסיכוי ללקות באוסטאופורוזיס (דלדול עצמות). אך זה עוד לא הכל. על הסורביטול שמעתם? הסוכר ה'מומר' הזה מסתתר בדם בשם הבדוי 'פרוקטוזה', דהיינו סוכר פירות. אלא שלמרות הקונוטציה החיובית שהוא משדר לעומת סוגי סוכרים אחרים – יכולותיו הקטלניות ותופעות הלוואי שהוא מייצר, כבר ידועות לכל ורצוי לתפוס ממנו מרחק.

נא הכירו את האססולפם האשלגני, או בשם הקיצור שלו 'K'. נכון, הוא בסך הכל ממתיק. אבל מי שלא מכיר אותו - לא יכול להעלות על דעתו שמדובר בפעיל האקטיבי ביותר בכל מה שקשור ליצירת תאים סרטניים בגוף. מחקרים אף הוכיחו קשר ישיר בינו לבין בעיות בבלוטת התריס.

 BTH– מתרכובת כימית זו יש לנהוג משנה זהירות, שכן גם היא, בין היתר, אחראית על ייצור תאים סרטניים, כמו גם באלרגיות, הפרעות קשב וריכוז ועוד. באנגליה, ביפן ובארצות נוספות - השימוש בחומר נאסר כליל, אולם משרד הבריאות הישראלי טרם מצא לנכון להביא לרפורמה בעניין.

Titanium Dioxide  - נכון שבאנגלית הוא נשמע פחות מאיים, אבל שלא תטעו: מדובר באחד החומרים הכי מסוכנים שקיימים במתוקים – סוכריות ומסטיקים בעיקר. בין השאר, הוא מסרטן וגורם לאסטמה. ראו הוזהרתם.

נכון, למי שרגיל ללעוס – אין הדבר פשוט לחדול פתאום. לפעמים לועסים סתם כדי להפיג את השעמום ולספק את הצורך 'לנשנש' משהו, אולם עם זאת חשוב לזכור שיש עוד אלף ואחת דרכים שאפשר לצרוך מתוק אחר, מהסוג החיובי והטבעי כמו תמרים, שאינם משאירים עקבות שליליים בגופנו. לעיסה אחת פחות – בעיה אחת פחות.

תגיות:מסטיקבריאותשיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה