הרבנית ימימה מזרחי

עד כמה לסבול עבור הפרנסה?!

אני עובדת עם בוסית נוראית אבל זקוקה לכסף, מה הגבול? האם להמשיך או לעזוב? הרבנית ימימה עונה

אא

רבנית יקרה, אני משתגעת!!! זקוקה לעצה דחופה.

עד לפני שנה וחצי עבדתי בחברה גדולה ומדהימה, עד שהיא פשטה את הרגל ופיטרה את מאות עובדיה, כמעט ללא פיצויים. הייתי אחרי לידת הקטנה ונשארתי איתה בבית באושר רב אולם בעלי המקסים אברך משי, ויש לנו שני ילדים. קשה להחזיק בית של תורה כשאת יושבת בבית.

אז יצאתי לעבודה, עם קשיים אדירים בחיפוש. כיסוי הראש לא עזר לי, על אף הניסיון הרב והיכולות הטובות שלי. לבסוף מצאתי מקום עבודה. אושר אדיר _ בלי נסיעות, בלי אוטובוסים: קרוב לבית! ובתפקידי, אני העוזרת האישית של המנהלת.

שירה וריקודים? לא ממש. מסתבר שאני עובדת אצל השטן בהתגלמותו. הזהירו אותי מראש שהיא החליפה המון עוזרות בשנה האחרונה והיא בלתי נסבלת, אבל אני לא שעיתי לאיתותי הסכנה. היא מרשעת, מרת נפש, שונאת חרדים, לא אומרת בוקר טוב / בבקשה / תודה / שלום... 
היא כל כך מפחידה, ומה שאני לא עושה כדי לחבב ולהתחבב עליה לא עוזר.

כל יום פה הוא בזבוז של יום נפלא מחיי. מצד שני, אני כל כך צריכה את הפרנסה המועטת הזו (פחות מ-4,500 ש"ח בחודש). עכשיו _ מה עושים?

תודה!

 

תשובת הרבנית:

יקרה, זכרי שני דברים: ראשית, קללת הפרנסה לא חלה על האישה. בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם (בראשית ג', יט) –  כך נאמר לאיש בפרשת בראשית. נשים כיום עומסות על כתפיהן במסירות את תפקידו של האיש למען התורה אולם אנא, בבואך לשאת בתפקיד המפרנסת, היזהרי מלהעמיס על כתפייך גם את מלוא האחריות, שהרי היא אינה בחלקך!

ובמקביל, זו קללת האישה: הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ (בראשית ג', טז). השמחה ממילא אינה המצב הטבעי 
שלנו מאז הגירוש מגן עדן. כאשר אלה הם נתוני הפתיחה שלך, אל לך להוסיף עצב על עצבונך ולהתמסר למקום עבודה קשה. הקב"ה ודאי אינו מצפה ממך להתענות כך עבור בני ביתך, וילדייך ואישך ודאי זקוקים לאמא ולאישה שמחה.

זה הכלל: אם את מתמעטת שם, מתחילה לשנוא, לקנא ולקלל, אין גרוע מזה. יתרון הקירבה של מקום העבודה לביתך מתגמד לנוכח מיעוט צלם האלוקים שלך. וכידוע, מיעוט צלם האלוקים הוא העונש הנורא בעונשים.

אשר על כן, עבודה רעה עוזבים מיד. זו לא מצווה להישאר במקום עבודה שמתעלל בך.

אבל. אם את מפרנסת ילדים, אז קודם לחפש עבודה חדשה, ואז לעזוב. בסדר הזה.

בשרי לי בשורות טובות!  

ימימה

 

נשים יקרות, אם גם אתן רוצות לשאול את הרבנית ימימה שאלות,

אנא שלחו לנו אותן למייל: efrat@hidabroot.org ונשמח להעביר לה אותן,

ואולי גם תקבלו מענה לשאלתכם, באחד המדורים הקרובים!

 

הרבנית ימימה מזרחי היא עורכת דין במקצועה, שזנחה את המקצוע לטובת אהבתה הגדולה - לימוד תורה לנשים בהיבט עדכני ורלוונטי לחיים. היא מרצה מבוקשת ברחבי הארץ והעולם, ושני ספריה "במה אברכך?" ו"פרשה ואישה" (הוצאת ידיעות ספרים), הפכו לרבי מכר. דרך מפעל עלוני פרשת השבוע שלה, "פרשה אישה" נשלח בכל שבוע עלון בנושאים של זוגיות, רווקות, הורות וחינוך ילדים, מצוות נשיות ודיון אקטואלי בענייני דיומא. 

הכנסי לכאן כדי לקבל מתנת תוכן מיוחדת מהרבנית ימימה (בחינם).

תגיות:שו"תפרנסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה