ט"ו באב

ט"ו באב, למה היום מסוגל לזיווג משמיים?

ברצף ההיסטוריה היהודית, יום ט"ו באב תמיד היה יום של שמחה וברכה. אולם היום הזה הוא גם יום סגולי במיוחד לתפילות על זיווג. מה הקשר, אתם שואלים? כל התשובות בפנים

אא

השבוע יחול יום ט"ו באב. ובמשנה במסכת תענית כתוב (דף כו:), "אמר רבן שמעון בן גמליאל, לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכפורים, שבהן בנות ירושלים יוצאות בכלי (בבגדי) לבן שאולין (שכולן שואלות זו מזו בגדים, ואפילו העשירות לא היו לוקחות משל עצמן, כדי שלא לבייש את מי שאין לה), ויוצאות במחולות בכרמים".

ובנוסף, גם בגמרא נוספת (דף לא:) נזכרו עוד כמה טעמים שיום ט"ו באב היה יום טוב לישראל, ולכן נפסק להלכה שביום זה אין אומרים תחנון, וידוי ונפילת אפיים.

ונזכר בגמרא, יפיפיות שבהן מה היו אומרות? תנו עינכם ליופי וכו'. מכוערות שבהן מה היו אומרות? קחו מקחכם לשם שמים ובלבד שתעטרונו בזהובים. ומרן רבינו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל הכ"מ, כתב לפרש את הכוונה, על פי דברי הגמרא (נדרים כא.), מעשה באחד שנדר שלא ישא את בת אחותו, משום שהייתה נראית לו כעורה, והכניסוה לבית רבי ישמעאל וייפוה, (כלומר, סידרו אותה, על ידי איפור וכדומה), אמר לו רבי ישמעאל, בני, מזו נדרת?, כלומר, האם עתה כשאתה רואה איך שהיא נראית, גם כן היית נודר שלא תשאנה? והלה השיב שכמובן אילו ידע איך שהיא נראית כעת, לא היה נודר. שמע כן רבי ישמעאל, והתיר לו את נדרו. באותה שעה בכה רבי ישמעאל, ואמר, בנות ישראל נאות הן, אלא שהעניות מנוולתן. וכשמת רבי ישמעאל, היו בנות ישראל נושאות עיניהן עליו, ואומרות, בנות ישראל, על רבי ישמעאל בכינה. ואף כאן, הסביר מרן זצ"ל, מה שהיו אומרות המכוערות "ובלבד שתעטרונו בזהובים", כוונתן היתה לומר, שיעטרו אותן בתכשיטין וכדומה, ואז יראו נכוחה שהן נאות וראויות להם.

"זיווג משמיים" - תפילת וערכת הישועות שתוביל אותך אל החופה!

בט"ו באב – רבנים ומקובלים יתפללו בעדך - בט"ו המקומות המסוגלים לזיווג.

בהידברות הכנו לכם ערכה מרגשת, מעוטרת בברכתו של הגה"ר זמיר כהן מתוך אמונה, שכשהלב מתכונן מלמטה השמים נענים מלמעלה!

לשליחת שמות ללא עלות ולרכישת הערכה, הקליקו כאן כעת.

והביא מרן זצ"ל, מדברי ספר אורחות חיים שכתב, ואין לתמוה על זה, שאיך היה מנהג זה טוב בעיני החכמים, שדומה חס וחלילה כאילו בנות ישראל הפקר, אין זה תימה, כי בודאי שכל מי שהייתה ידו משגת להשיא את בתו למי שהגון לה, לא היה שולח את בתו לשם, אלא המנהג היה בשביל הבנות שאין יד אביהן משגת להשיאן, ואלמלא היו נוהגים כן, היו יושבות עד שילבין שיער ראשן.

והנה נאמר בספר משלי "דבר בעתו מה טוב", ובודאי סגולת יום זה של ט"ו באב, שבו יש הארה יותר בעניין הזיווגים. ולכן ראוי לכל אדם להעתיר בתפילה ביום זה יותר ממה שרגיל תמיד, שיזמן לו ה' יתברך את זיווגו הטוב לו, וכן יתפלל אדם על יוצאי חלציו שיזכו לחופה בשעה טובה, ונשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות. אמן כן יהי רצון.

"זיווג משמיים" - תפילת וערכת הישועות שתוביל אותך אל החופה!

בט"ו באב – רבנים ומקובלים יתפללו בעדך - בט"ו המקומות המסוגלים לזיווג.

בהידברות הכנו לכם ערכה מרגשת, מעוטרת בברכתו של הגה"ר זמיר כהן מתוך אמונה, שכשהלב מתכונן מלמטה השמים נענים מלמעלה!

לשליחת שמות ללא עלות ולרכישת הערכה, הקליקו כאן כעת.

תגיות:ט"ו באבזיווג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה