הפרשת חלה

סמדר מורג: חוגי בית בצל האזעקות

מזמינים אותה להופיע בכל מקום אפשרי, אבל גם בצל הסכנה לא אחת כמו סמדר מורג תבטל. כשברקע אזעקות, מתחת לטילים, קרוב לעזה ורחוק מהבית, היא עורכת במסירות נפש ערבי הפרשת חלה לנשים. ראיון

אא

"הזמינו אותי לאשקלון השבוע לערוך הפרשת חלה", מספרת סמדר מורג בפתח הראיון, "וכדי שלא נצטרך לצאת ולהיכנס כל רגע מהבית בגלל האזעקות – היא נערכה במקלט. מיד כשיצאתי מהבית שלי לכיוון, כבר הייתה אזעקה. נכנסתי מהר לממ"ד. כשזה עבר, עם כל הפאניקה - היה ברור לי שאני לא מבטלת ושאני נוסעת. אז יצאתי לאשקלון, והיו בין 5-6 אזעקות תוך כדי. אמרתי לבעלי, שלי אישית זה לא פשוט לצאת מהבית. זה פשוט לא נעים שזה תופס אותך בכביש, וצריך לשכב על הרצפה בזמן שמיירטים עלייך טילים, אבל שאין סיכוי שאני אוותר".

"כשהגעתי לאשדוד, ושהיתי יחד איתן במקלט, שמעתי את הבומים של היירוטים והנפילות. מה שהדהים אותי היה, שנשים הגיעו אפילו עם תינוקות. בדרך כלל, אני לא אוהבת שמגיעים עם תינוקות בגלל שזה מפריע לריכוז, אבל הפעם לא הייתה להן ברירה - והן לא ויתרו ובכל זאת הגיעו. זה היה פשוט מרגש לראות את זה: נשים עם העגלות, עם האזעקה צופרת באוזניים ומרעידה את הלב, וגם כשאין אזעקות – יש כל הזמן רקע חסר שקט שמגיע מעזה. לא פחות מצמרר, זה לראות אותן אחר כך, בסוף הערב, חוזרות לתוך הלילה חזרה עם הילדים, פשוט נקרע הלב. לא יכולתי להירדם כל הלילה אחר כך".

הרגשת שהמצב בחוץ הפריע לכן פנימה, במקלט, לקיים את הערב?

"להפך, בדיוק בגלל זה היה ערב מדהים של תפילות. היו שם נשים צדקניות שהתפללו מכל הלב, וביקשו מכל הלב שבורא עולם יעשה לנו ניסים. היה מדהים לראות שארבעים נשים יוצאות מהבית כדי להגיע להפרשת חלה, זה באמת היה מרגש, מאוד מרגש.

"אחר כך, כשסיימתי את הפרשת החלה, נשים באו אחרי ורצו לדבר, ואני עומדת על המדרכה ותוך כדי - רואה איך מיירטים לי טילים מעל הראש, ומהבהלה פשוט התנצלתי וביקשתי שיתקשרו אליי במקום שנעמוד לדבר במקום כל כך לא בטוח. לחשוב שזאת המציאות שלהם, שאנשים חיים עם זה יום ולילה. אני בעצמי תושבת אשדוד, וגם אצלנו יש לא מעט אזעקות, אבל זה עוד כלום לעומת אשקלון, והיישובים בעוטף עזה - שם יש להם את זה כל עשר דקות! אי אפשר לקלוט את זה! אני באופן אישי עוד מותשת מכל זה, הרעש של עזה עוד מסתובב לי בראש. אבל למרות הכל, אני ממשיכה ואמשיך לקיים ערבי נשים לחיזוק. הערב למשל, אני ביבנה, שזה כמו אשדוד מבחינת המצב הביטחוני".

אז מה בכל זאת נותן לך את הכח להמשיך להגיע לאזורים מסוכנים כאלה?

"אני מרגישה שאיכשהו החיילים הם אלה שנלחמים בשטח, אבל גם אנחנו נלחמות ומשפיעות, רק בצורה אחרת. המלחמה שלנו הנשים - היא המלחמה הפנימית, של לצאת מהבית למרות המצב והפחד שמקנן בלב, כדי להגיע לשיעור תורה ולהתחזק. כי חוץ מהזכות של לימוד תורה ותפילות כדי לזכות, איך נתמוך ונעשה בשביל אלה שנמצאים שם בקו האש למעננו? רק תפילות. גם העוצמה הזאת, שאנחנו מתחבקות ומתפללות, זה גם חלק מהמלחמה.

"כולי תפילה, שבזכות התפילות של כל הנשים - בעזרת ה' נראה מהר גאולה. באותו ערב הגיעו גם הרבה בנות שהבעלים שלהם בצבא, ובירכנו אחד אחד את כל החיילים. כל אחת שרק הכירה חייל- הכנסנו את השם לברכה של הפרשת החלה. מעבר לזה, אני חושבת שזה גם נותן כח. לי באופן אישי אמנם יש רק ילדים קטנים, אבל אני לא יכולה לתאר לעצמי מה זה אימא שיש לה בן בצבא, ואני חושבת שזה נתן כח לאמהות, לדעת שהן עושות משהו למענם. שכולן מתפללות, אומרות נשמת כל חי ומבקשות – זה דבר עוצמתי מאין כמותו".

את מרגישה איזשהו רוחני שינוי בנשים שאת פוגשת, מאז תחילת המלחמה?

"אני חושבת, ושמעתי את זה גם מעוד רבים, שבתקופה הזאת הרבה אנשים מתחילים להתקרב לבורא עולם - וגם לשנות שפה. גם באותו ערב כשהייתי באשקלון, בנות קיבלו על עצמן לברך על אוכל או להגיד ברכות השחר. אנשים מודעים לזה ש'אין עוד מלבדו', וצריך רק לפנות לבורא עולם, כי ברור שבאף צורה אחרת לא נראה ישועה.

"אגב, בדיוק היום עברתי בהידברות וראיתי את הקרטונים שמכינים לחיילים, ואמרתי שאין כמו עם ישראל, שמתארגן להביא חבילות לחיילים ולעזור לתושבים. בדרך שבה נסעתי, על כביש תל אביב-חיפה הישן, ראיתי המון דגלים שנתלו על הגשרים עם כיתובים: 'אנחנו עם החיילים', 'העם מתפלל עבור החיילים' וגם 'ה' ישמור אתכם'. איפה יש עוד כמו עם ישראל?! מרגש בטירוף".

גם אתן רוצות להזמין את סמדר מורג לערב נשים חווייתי אצלכן בבית בחינם? התקשרו עכשיו ל- 073-2221290 / 052-9551580.

מח' חוגי בית והפרשות חלה – להזמנות חוג בית והפרשת חלה: טל' 073-2221290, מייל aviva@htv.co.il

תגיות:הרבנית סמדר מורגאזעקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה