טורים נשיים

ענייני דיומא - צוק איתן

עם ישראל נמצא בתקופה לא פשוטה. רק אתמול שכלנו שלושה עשר לוחמים צעירים, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ושמתו על קידוש השם, רק כדי להגן עלינו. השאלה היא, מה השיעור שלנו מכל התקופה הזו ובמה זה נוגע אלינו, כלל ישראל?

אא

שלושה עשר.

תנשמו אל הריאות שלכם את המספר הזה לאט לאט.

תחזיקו אותו חזק חזק בפנים, בלי להרפות, ועכשיו תגידו את האמת: לא נגמר לכם כבר האוויר בחזה? לא נגמרו לכם כבר התירוצים, הבריחות, שנאת האחים, השקרים, ההבטחות, המלחמות, הכפירה? שלושה עשר חיילים נקטפו מאיתנו באיבם, שלושה עשר ילדים עם חיוך מדהים ושתי עיניים נוצצות וסקרניות שמשתוקקות לשים את הרובה בצד וללכת לחקור את העולם. אבל השבוע – הכל נגמר להם.

13 בגימטריה = אחד, ואהבה.

אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני מרגישה שהצוק האיתן הזה, כבר מזמן לא איתן כמו שהוא טוען שהוא. כי צוק, לאיתן ייחשב רק אם יש לו אחדות בתוכו, רק אם יש לו אהבה בליבו. מה מחזיק אותנו כעם קשה עורף - כסלע שלא ניתן להדפו?

מה מבדיל אותנו מן הערבים, אם לא העובדה שאנחנו – זה לזה? ערבים זה לזה ולא זה על זה.

מה יחזיק את הצוק איתן, אתם שואלים? זה פשוט מאוד.

אחד – בוא הנה רגע, תתקרב שנייה ימינה. שלוש, גם אתה, לא לעמוד במקום. תתקרב קצת שמאלה. תיצמדו זה לזה.

יופי...

עכשיו - הלב אומנם לא שלם, וקו קטן של פער מנטלי והשקפתי עובר באמצעו – אבל זה עדיין יותר קרוב ממה שהיה קודם, לא?

(צילום: לירז אשרוב)(צילום: לירז אשרוב)

עם ישראל, החוזק שלנו כעת הוא בפתקים הנתחבים אל לב העולם, ליבו האחד של הקב"ה שאוהב אותנו יותר מכולם. אז בבקשה, שכל אחד ייקח פתק אחד, תפילה אחת בליבו (להשתדל לנקות כמה שיותר את הלב, ולהיות טובים זה לזה), תפילה אחת בעיניו (להביט זה על זה בעין טובה ורחבה, לרצות בשביל השני את הכי טוב כמו מה שהייתי רוצה בשבילי), תפילה אחת בידיו (להרבות במעשים טובים זה לזה. לא לחכות שיקרה משהו רע חלילה בשביל להתפלל או להציע עזרה – להקדים תרופה למכה ולהתחיל כבר עכשיו לנהוג כבוד זה בזה) ותפילה אחת בפיו (שתעלה יחד איתה את כל התפילות האחרות על אותו הדבר).  את הפתקים, נתחוב בינות לחורים שבתוכנו – באותם חרכים קטנטנים של חולשות וחסרונות שאיש לא יודע שקיימים בנו, שאיש לא יגלה אם לא נספר, ושם, בדיוק שם – נעשה תשובה. נבקש סליחה. נלמד איך צריך לעשות ונימנע ממה שאסור לעשות. נלמד זכות. נעזור. ניכנע למי שחכם מאיתנו ויודע טוב יותר מאיתנו איך (ומתי) עושים שלום ומתי (ואיך) להשיב מלחמה.

הלכה שבועית – מוזיקה בימי בין המצרים

בימי בין המצרים, שהם ימי חורבן ואבל לעם ישראל, ראוי להימנע משמיעת מוזיקה המלווה בכלי נגינה. אולם, יש המקלים כאשר מדובר בשמחת מצווה כגון חתונה, ברית מילה, בר מצווה או סיום מסכת – שאז מותר, לדעת חלק מן הפוסקים, לשמוע שירי קודש המלווים בכלי נגינה.

(ההלכה מוקדשת לעילוי נשמת שלושה עשר החיילים שנהרגו בפעילות הקרקעית בעזה, במסגרת מבצע 'צוק איתן', הי"ד. ת.נ.צ.ב.ה).

תגיות:צוק איתןנוצת הלבחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה