טורים נשיים

ענייני דיומא - רדיקלים חופשיים

המושג "רדיקלים חופשיים", לקוח בכלל בהשאלה מעולם המדע. אולם בטור שלפניכם תגלו פרשנות אישית יצירתית ומיוחדת, שמתחילה מימיו של עשיו, ומתקשרת עד האקטואליה האחרונה של הימים האחרונים...

אא

לעתים יוצא לנו לשמוע את הביטוי הזה, "רדיקלים חופשיים". אולם, בכלל לא בטוח שאי פעם הבנו מאין הוא מגיע, או מה המשמעות שלו. ובכן, את הפירוש הנפוץ למילה "רדיקלי", זה שכל מילון יניב ולו ברפרוף קל, כולנו מכירים: קיצוני, קנאי, חסר פשרות. בתרגום חופשי: פנאטי, מטורף, או לא רואה בעיניים.

אז מי אלו אותם קיצוניים, ומדוע בכלל הם מסתובבים בינינו חופשי? מסתבר, שלא בכדי עצם הביטוי "רדיקלים חופשיים" – מעלה בחלקנו, קונוטציה של ארגון טרור מפחיד. אם נפתח את ספרי הכימיה והפיזיקה המאובקים, ונלמד קצת כיצד מאפיין המדע את אותו חומר "מטורף" – זה ודאי יעזור לנו להבין טוב יותר סוגי "מטורפים" אחרים, שטובחים בנו בחמ(א)ס, וללא רחם.

רדיקל הוא בסך הכל חומר תמים למדי, בערך כמו שמנסים הפלשתינים להציג את עצמם בתקשורת העולמית. מה זה משנה ממה הוא עשוי? אטומי, ביולוגי, כימי. נו באמת, למה לרדת לקטנות כשכל מה שהרדיקל רוצה, הוא "לגנוב" לעצמו את האלקטרון שחסר לו?! מה, הוא אשם שהוא נברא ממספר אי זוגי (נעבעך, קרוב לחוסר שלמות) של אלקטרונים? מה רע בכך שהוא שואף לאזן את עצמו על ידי תקיפת אטומים זוגיים (שנבראו קרובים יותר לשלמות)? אז בסדר, להם יהיה אחד פחות ולו אחד יותר – למה לא?

למה שלהם יהיה יותר – שואל ישמעאל פרא האדם, ש"ידו בכל ויד כל בו".

(צילום: לירז אשרוב)(צילום: לירז אשרוב)

עכשיו אני כבר לא מתאפקת, ומוצאת עצמי מנפנפת את התמונה הזו אל מול עיניו של ישמעאל, וזועקת: "עכשיו אתה נזכר להיצמד אל כל 'המטרות' הנעלות שלך? עכשיו אתה נזכר 'לזנוח' את עבודת האלילים שלך, ולטעון בפני התקשורת העולמית שמטרות שלום לך? עכשיו? אחרי שירית חצים בשדה לכיוונו של יצחק אבינו – במטרה להרגו? הרי כבר אז שאלה אותך שרה אמנו מדוע אתה עושה זאת, ומה השבת לה? 'אני רק מצחק (משחק)'".

האם זה מה שנקרא משחק בעיניך?

האם כך משחקים ביניהם כל האחים?

לא ולא.

לכן גורשת עם אמך, הגר. לכן אמר אלוקינו לאברהם אבינו: "כל אשר תאמר אליך שרה – שמע בקולה". כי הקול הזה, כבר אז ידע לשאול את השאלות הנכונות. כבר אז זיהה את כוונותיך האמיתיות. משחק, אהה...

יודע אתה מה זה רדיקלים חופשיים, ישמעאל? אני אגיד לך: רדיקלים חופשיים הם אותם בעלי מטען אנרגטי שנגנב מהם ה'אלקטרון' שלהם, ומכיוון שהם שואפים למצוא אותו ולהשלים לעצמם אותו – אז הם בעצמם הופכים לרדיקלים חופשיים. ומה בכל זאת ההבדל בינינו לביניכם, אתה שואל?

פשוט מאוד:

אתם גונבים – לוקחים בכוח, בלי לשאול. ואנחנו  - שואפים, מבקשים, מייחלים, מתפללים להשלים את מה שחסר...

הלכה שבועית: דין טלטול נרות שבת, בשבת

בפעולת הדלקת נרות שבת, אנחנו בעצם מכניסים את השבת ולכן, אסור לטלטל (להזיז) אותן ממקום למקום בשבת – בשום מקרה, גם במצב שאם לא יזיזו אותם תכבה הלהבה. 

(ההלכה מוקדשת לרפואתה ושמחתה של שושנה בת דורית)

תגיות:נוצת הלבענייני דיומא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה