דע מה שתשיב לאתאיסט

התפרצויות מבטן האדמה במבול

האתיאיסט טועה שוב, שכן אפילו לסיפור המפורסם ביותר בכל העולם כולו - סיפור המבול, הוא קורא אגדה

אא
לאחר שניסה האתאיסט את כוחו בתורת הגיאולוגיה והפליאונטולוגיה באמצעות דמגוגיה עטופה באיצטלה "מדעית" שנועדה להרשים את מי שאינו מבין בתחומים אלה, ורק שם את עצמו ללעג אצל כל מי שמבין, כעת הוכיח את בורותו המוחלטת בפסוקי המקרא שכל ילד קטן הלומד בתלמוד תורה יודע.
הרב זמיר כהן אמר בהרצאתו שבמבול היו התפרצויות געשיות מבטן האדמה, והן שגרמו לעצמות בעלי החיים להתאבן במהירות. האתאיסט תוקף את דברי הרב במילים חריפות בטענה שבתורה כתוב רק שבמבול ירדו גשמים מלמעלה, אבל לא כתוב בתורה שבמבול יצא משהו מבטן האדמה.
ומה האמת?
בתורה בפרשת נח נאמר: "בִּשְׁנַת שֵׁשׁמֵאוֹת שָׁנָה לְחַיֵּינֹחַ, בַּחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בְּשִׁבְעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ בַּיּוֹם הַזֶּה נִבְקְעוּ כָּלמַעְיְנֹת תְּהוֹם רַבָּה, וַאֲרֻבֹּת הַשָּׁמַיִם נִפְתָּחוּ". (בראשית ז, יא).
נראה מה יש לאחד מגדולי חוקרי המקרא בדור האחרון, שזכה בפרס ישראל על פרשנותו למקרא, יהודה קיל, לומר על פסוק זה.
את המילים: "נִבְקְעוּ כָּלמַעְיְנֹת תְּהוֹם רַבָּה" הוא מפרש: "בקיעות המעיינות הייתה מלווהבהתפרצות וולקנית". (פירוש דעת מקרא, חלק א, עמ קפז, הגה מספר 101, גם בשם המלבי"ם).
וכפי שאמרו חז"ל על דור המבול: "ברותחין קלקלו בעבירה[שהרי סיבת המבול הייתה: "כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ" (בראשית ו, יב). ומובא בתלמוד (סנהדרין, קח, א), שהייתה זאת מתירנות נוראה: "מלמד שהרביעו בהמה על חיה וחיה על בהמה, והכל על אדם, ואדם על הכל". ועבירה זאת מהותה רתיחת הגוף]וברותחין נידונו". (סנהדרין, קח, ב).
*
אם לא די בכך, האתיאיסט שוב מראה את בורותו, שכן אפילו על הסיפור המפורסם ביותר בכל העולם כולו - סיפור המבול כמובן, הוא קורא אגדה. היי אתיאיסט, תתעורר! סיפור המבול מוכר ב – 217 תרבויות בעולם". (מתוך מאמרו של פרופ משה קווה: דף שבועי, של אוניברסיטת בר אילן, פרשת נח, המבול והמדע, 415, תשס"ב).
בקישורים למאמרים המצורפים בזאת, תמצאו חומר רב, ובהם הוכחות היסטורית/ארכיאולוגיות/גיאולוגיות למבול:
1. מאמר הסוקר את מסורות העמים השונות בכל רחבי העולם בדבר מבול, כאשר לרבים מהם יש קווי אופי המתאימים למסורת המקראית: "המבול- בכתבי נינווה ובמסורות העמים".
2. שני מאמרים המוכיחים עובדתית שהגיאולוגיה של כדור-הארץ עברה קטסטרופות בקנה מידה עולמי: "המבול וגיאולוגיה קטקליזמית". "התהוות פני כדה"א".
תגיות:המבולגיאולוגיהתשובות לאתאיסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה