אמונה

הייה אתה החייזר

אתה צועד לך באזור נטוש כלשהו, שומע רחש מסתורי מעליך, מרים את ראשך לשמיים ולפתע אתה רואה...

ׁ(צילום: shutterstock)ׁ(צילום: shutterstock)
אא

תאר לעצמך את הסיפור הבא: אתה צועד לך באזור נטוש כלשהו, שמוע רחד מסתורי מעליך, מרים את ראשך לשמיים ולפתע אתה רואה כי מעליך מתנוססת לה צלחת מעופפת בגודל טבעי! כן, ממש כמו בכל סרטי/סיפורי המדע בדיוני שראית עד היום.

הצלחת נוחתת מלפניך בהבזקי שניות... כל גופך משותק מרוב פחד וציפייה לבאות. עוד לפני שהספקת לחשוב מה עליך לעשות החללית מעמידה רגליים על הקרקע ובראשה נפתחת דלת. מן הדלת יורדות מדרגות כלשון עד האדמה.

מתוך הדלת יוצאת לקראתך דמות... אתה שואל את עצמך ''אלו חייזרים משונים יבנו חללית שכזו ואיך הם יכולים להיראות? האם יש אנטנות לראשם? עיניים מרובות אישונים?'' אתה כולך משתוקק לראות מה ייצא מפתח החללית.

רק כאשר הדמות החלה לרדת במדרגות יכולת לזהות כי זהו מין סוג מסוים של רובוט בדמות אדם! הרובוט זיהה אותך ומקדם אותך לשלום בהינף יד. הוא מתקרב לקראתך וברגע שהוא מגיע למקומך, הוא שואל אותך בלי גינוני טקס נוספים: ''מי עשה אותך? איפה היוצר שלך?''

אתה מתפלא על שאלת הרובוט, אולי נפל לו איזה בורג? אתה תמה ואומר לו ''מי ברא אותי, אתה שואל? הרי אני זה שצריך לשאול, מי ברא אותך?!? הרי אתה רובוט מורכב ברגים וסוללות, איפה היצורים- חייזרים האינטליגנטיים שיצרו אותך?''

''אף אחד לא יצר אותי, אורגניזם רפה שכל שכמוך!'' הוא מגנה אותך בכעס ''הרי זה ברור כחשמל באור יום! אני נוצרתי בתהליך הרובולוציה שאותו גילה מחשב-העל די.די.אר.וין, כל קהילת הרובוטים בכוכב שלי נוצרו בתהליך הרובולוציה... פעם, כל מה שהיה בכוכב שלי הוא רכיבים פשוטים ביותר.. שבבים ואנרגיות אלקטרו-מגנטיות שהתחברו אלה באלה בצירופים שונים עד שלאחר 3.8 מיליארד שנים נוצר השבב הראשון שתפקד כראוי. ממנו התפתחו רובוטים קטנים והתפתחו במשך מיליוני שנים לרובוטים משוכללים כמוני..."

''אתה חושב שזו בדיחה! ''מאיזה כוכב צצת?'' אתה שואל בציניות. והוא עונה לך ברצינות ''מקובית הארץ כמובן!'' אתה מתבונן ימינה ושמאלה, מחפש איזו מצלמה נסתרת בין השיחים כשהרובוט שואל שוב ''אז מיהו היוצר שלך?'' עכשיו אתה באמת מרוגז... ''אף אחד לא יצר אותי, אני יצור עצמאי ונולדתי משני הורים שהם בני אדם בדיוק כמוני. נוצרתי ע''י תהליכים טבעיים לגמרי בלי שום עזרה מאיזה בורא או יוצר... אתה לעומת זאת רובוט, מכונה כמו המכונות שאנחנו יוצרים!

''הרובוט מתרגז גם הוא, ושואל כמעט באיום ''האם אתה מעז לטעון שמישהו יצר אותי?''

אתה עונה לו בלי שום חשש: ''בטח שמישהו יצר אותך, תראה אותך! יש לך ברגים שאני יכול לפרק עם כל מברג מהבית שלי... העיניים שלך אלו שתי מצלמות וידאו. אתה חי מסוללה!''

''אני חושש שנבנת בצורה לקויה, יצור ארצי'' אומר הרובוט, ''הרי אלה אנחנו בקוביית הארץ שיוצרים יצורים ביולוגים כמוכם! אם אתה מעוניין אני יכול כבר מיד להראות לך כלי ניתוחים שבעזרתם אני יכול לפרק אותך לחלקים... הסוללה שבעזרתה אני חי היא האנרגיה המצויה בכוכב שלי".

"ומי אתה כי תלין עליי", הוא מוסיף "הרי אתה חי ממזון אורגאני! אתה הוא הנוצר, לא אני!'' אתה כבר לא יודע מה לומר וכל הסיטואציה נראית לך כחלום רע, ''אבל רואים שמישהו בנה אותך! אותי אף אחד לא בנה...'', והוא בשלו - "אתה טועה, רואים מיד שמישהו בנה אותך, הרי זה אני שאף אחד לא בנה''.

אתה כבר מאבד את סבלנותך, אולי איבד איזה פיוז. אינטליגנציה מלאכותית בטח, חושב שהוא עצמאי! אך האם באמת איבד פיוז, או שמא הבעיה היא בך?

המשל הזה בא ללמד אותנו להתבונן על העולם ועל עצמנו בצורה אובייקטיבית, ולבחון את האפשרויות הנמצאות לפנינו בדבר מוצא היקום והאדם.

תגיות:חייזריםחלליתצלחת מעופפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה