אבולוציה

המאובנים והבריאה: קושיות על האבולוציה

פעמים רבות נמצאו כלים של אדם מודרני בשכבות קדומות מאוד - תופעה המפריכה את התאוריה האבולוציונית

אא

קשיים בתיאוריית האבולוציה -  אילו השכבות והממצאים שנתגלו בהם היו מופיעים תמיד בחוקיות ובסדר המתאים להם, היתה בכך, אולי, הוכחה לסדר ההתפתחות וללוח התאריכים המיוחס לו. אך במציאות אין הדבר כך. אמנם, ברוב המקרים ערוכים המרבצים בסדר מסויים יחד עם המאובנים שבתוכם, אך פעמים רבות מופר הסדר לגמרי. שכיח למדי למצוא סידורי שכבות, שבהן המאובנים המאוחרים נמצאים דווקא בשכבות קדומות מאד, שאינן מתאימות להם. יתר על כן, סימני אדם - שהוא על פי השערות-הנחות החוקרים ''חיה'' מאוחרת למדי בסולם ההתפתחות - מופיעים בעידנים מוקדמים מאד, עוד בטרם הופיעו בכלל היונקים ואפילו העופות. ''מפליא הדבר'', שנמצאו פעמים רבות כלים של אדם מודרני בשכבות קדומות מאד - תופעה המפריכה את התאוריה האבולוציונית.

מיגוון רחב של תופעות כאלה מהווה בעייה רצינית לעורכי סדר האבולוציה. מקרים אלה, ההולכים ונשנים, לא רק שמערערים את טבלת סדר התאריכים המיוחסים להופעות היצורים, אלא גם, ובעיקר, סותרים את עיקרון ההתפתחות בכלל. תיאוריית האבל וציה אינה יכולה להרשות, למשל, לעופות להתגלות לפני הדינוזארים, או דינוזארים לפני הטרולוביטים דמויי הסרטנים, שנכחדו הרבה לפניהם. ואם אף על פי כן נחשפים דינוזארים מתחת לטרילובוטים, הווה אומר, שזוחלי הענק האלה היו לפני הטרילובוטים. הרי אם כן, יש לשנות את סדר השתלשלות היצורים ולפתח תיאוריה אחרת. עד עתה לא פותחה תיאוריה, היכולה לכלול בתוכה את ההסברים לכל הממצאים הסותרים את תורת ההתפתחות, וגם לא נראה בעליל שניתן יהיה אי פעם להסביר, כיצד זה שאדם היה כבר קיים בתקופה הפרמיאנית (תקופת הופעת זוחלים טרום דינוזארים) ובתקופות שקדמו לה.

התעלמות והסתרת עובדות - הגישה המקובלת על מדעני האבולוציה היא התעלמות, או במקרה הטוב ביותר - התחמקות ממשמעות המימצאים הסותרים וממתן הסבר להם. בהרבה מקרים הם פוטרים זאת בנימוק, שהסבר מיישב עשוי לבוא עם הזמן. תכופות דוחים המדענים את הראיות שכנגד, בנימוק שהן אינן קבילות או שאינן אמיתיות, מבלי לבסס את טענתם. הטענה האיוולת, שהואיל והמימצאים אינם עולים בקנה אחד עם האבולוציה, הרי שאינם אמיתיים. מאידך, בדיקה קפדנית של נסיבות גילוי המימצאים אינה מצדיקה פקפוק בהם יותר מאשר במימצאים ה''טובים'' ש''מתאימים'' לאבולוציה. רבות מן התגליות מוצגות לראווה ומקוטלגות במוזיאונים ובשמורות מוגנות.

הטור הגיאולוגי - כיצד הוכן הטור הגיאולוגי? תלמידים תמימים סבורים, שמדענים ערכו חפירות וחשפו סדרות גיאולוגיות ברורות ושלמות. אין הדבר כך, מעולם לא נמצאה סדרה גיאולוגית מושלמת בשום מקום על פני כדור הארץ. ברוב המקומות נחשפו רק שתים או שלוש שכבות אחת על גבי השניה. אפילו הקניון הגדול בקולורדו, עתיר השכבות, המיוחד במינו בכל כדור הארץ, מכיל רק 5 מערכות עיקריות. אילו היו עורמים את כל השכבות הגיאולוגיות כולן אחת על השניה, כי אז היתה הערמה בגובה של 100 מילים.

עומקו של הקניון הגדול בקולורדו הוא רק מיל אחד, היינו: %1מכלל השכבות. עובדה זו מציקה לגיאולוגים, לכן הם טוענים, שהחלקים האחרים של הסדרות הגיאולוגיות בקניון נהרסו עם הזמן ע''י תזוזות טקטוניות ובלייה. בגלל הרציפות הקטועה של הטור הגיאולוגי, חייבים הגיאולוגים לצרף פיסות סלעים מאלפי מקומות ולשחזר מהם את הטור הגיאולוגי, המופיע בסדר נכון רק בספרי הגיאולוגיה. כיוון שהטור הגיאולוגי משוחזר מפיסות אינפורמציה כאלה, המפוזרות במקומות רבים מאוד על פני כדור הארץ, נשאלת השאלה: כיצד, בכל זאת, נקבע סדר השכבות? או נציג את השאלה במילים אחרות: כיוון שהשכבות, ברובן הגדול, לא נמצאות יחד, אחת על גבי השניה, מי לידנו יתקע, שגם סדר המאובנים, הנקבע ע''י שחזור שרירותי, הוא אמיתי? לגיאולוגים לא נותרה הברירה אלא להשתמש בעקרונות אחרים, כדי לתארך ולסדר שכבות הסלעים.

הגיאו כרונולוגיה והאבלוציה נטענות אחת על השניה

הגיאולוגים נעזרים בתיאוריית האבלוציה. הם מקבלים את ההנחה על הרצף האבלוציה של צורת החיים, המבוססות על השוואות רמות המורכבות של היצורים. כאשר מתגלים מאובנים, הם ממויינים בהתאם לשיבוצם ברצף האבלוציוני, ורק אחרי כן מייחסים את הסלע, שבו נמצא המאובן, לתקופה שלו. אבל קורה לעתים, שסלעים, אשר לפי הבדיקות הפיזיקליות שלהם שקעו יחד במעורה מהיר, מכילים מאובנים מתקופות שונות לגמרי, עד כדי גיחוך, ונוצרה תעלומה. תיארוך גיאולוגי ותיארוך אבלוציוני נשענים זה על זה, בלי שתהיה להם אחיזה על בסיס איתן אחר. אבולוציה ''מוכחת'' ע''י סדר המאובנים בסלעים, ותיארוך הסלעים ''נקבע'' על ידי מציאות המאובנים בתוכם, בהתאם להסבר האבלוציוני. מול בעיות פענוח של שכבות מקוטעות ומפוזרות, פונים הגיאולוגים לביולוגים שיעריכו עבורם את דרגת הפרימיטיביות של מאובני האורגניזמים שבתוכם. חוקרי האבלוציה נעזרים לעתים בשיטות רדומטריות, אך גם כאן קיימת הסלקציה: תוצאות לא מספקות או לא מתאימות, נדחות הצידה ואינן מתפרסמות.

העדר מצבי מעבר - צ'רלס דרוון ידע, שממצאי המאובנים אינם תומכים בתיאוריית האבלוציה, בגלל העדר קבוצות המעבר בין הסוגים לבין המשפחות. את ההסבר להעדרם נימק בחוסר השלמות של הסדרות הגיאולוגיות. זו התחמקות ממענה. ביירון נלסון שואל, אם הטור הגיאומטרי הוא פגום כולו, כיצד הוא בכלל יכול לתמוך בתיאוריה כלשהיא? הרי יתכן, שאותם חלקים חסרים מכילים מידע חשוב, היכול להפוך לגמרי את סדרי הופעת האורגניזמים? עתה, לאחר 150 שנה, יש מגוון כה רב של מאובנים, ואין עוד סבירות, שנותרו מאובנים מסוגי יצורים שטרם נתגלו. לאן נעלמו קבוצת המעבר, שואלים הפאליאונתולוגים.

מאובנים שלא במקומם - העבודות, שלמרבית המזל ראו אור בפרסומים למרות ה''חריקות'' ולמרות ''גילן הלא מתאים'', חושפות אי התאמות מן הסוגים הבאים: 1) מאובני אורגניזמים, שהופיעו ''מוקדם מידי'' עבור תקופתם. 2) מאובנים שהופיעו ''מאוחר מידי'' לתקופתם. 3) מאובנים המופיעים בשכבות רבות מידי, הן מוקדמות והן מאוחרות. 4) שכבות המכילות מאובנים רבים מתקופת ועידנים רחוקים זה מזה. 5) לא נמצאו המאובנים של יצורי הביניים, המחוייבים ממצבי מעבר בין השלבים. 6) שכבות עם מאובנים, שבהם המוקדמים למעלה והמאוחרים למטה! סולם דמיוני ב''התפתחות'' האדם בעקבות מעשה ידי אדם, מתגלים במרבצים, אשר, לפי הגיאולוגיה, קדמו לאדם בעשרות ומאות מליוני שנים: צורות מחרס קלוי בתנור, בשכבות, שלפי הגיאולוגיה, היו לפני 12 מליוני שנים, אכן מרצפת נתגלתה בשכבה שלפני 25 מליוני שנים, לפי הגיאולוגיה, סיר ברזל נחשפ מתוך אבן פחם גולמי מלפני ''300 מליוני שנים'', ראש חץ הוצאו משכבות שקדמו ב- 400 מליוני שנים, לפי הערכת המלומדים - בעוד כל התיאוריות של אבלוציות האדם, אף אחת מהן אינה מקדימה את האדם המודרני ביותר מ - 2 מליוני שנים.

אם כן, מהיכן באו כל החפצים האלה לשכבות כה עתיקות? יצורים קדומים, המיוחסים לתקופות שקדמו לאדם המודרני במאות מליוני שנים, צוירו בידי אדם במקומות רבים, למשל, במקסיקו ציירו אנשי המאיה את הארכיאופטרקס - עוף שחציו זוחל, שחי, לפי הפאליאונתולוגים, לפני 130 מליוני שנה. ציורים של דינוזארים נתגלו בקניון סופאי, הפטרודאקטיל צוייר ע''י שבטי האצטק. מאובני אדם רבים נמצאו בשכבות מוקדמות מידי למועד הופעתם על פני כדור הארץ, לפי האבלוציה, ואפילו עוד בטרם הופיעו אבות אבותיו של האדם. מאובנים ארכאיים אלה סותרים לגמרי את תיאוריית אבלוציית האדם, ותחת לבקר את התיאוריה, בוחרים המדענים בדרך הקלה: הםמתעלמים מן המאובנים ה''לא מתאימים'', או טוענים, שמאובנים ש''אינם מתאימים לתקופתם'', מזוייפים, או במקרה הטוב ביותר, גופים ש''הסתננו'' לשכבות בתקופות מאוחרות.

מתעלמים מממצאים שמהימנותם אינה מוטלת בספק, שנחשפו ושדווחו ע''י מגליהם בעת חשיפתם, ומתייחסים רק למאובנים ''מתאימים'' ו''נוחים''. מתעלמים מסימנים ברורים נסיבתיים, המראים בעליל עקבות כתמי אורגניזמים בתוך הסלעים, שנחשפו סביב למאובנים, ומתעלמים ממאובני המוצגים לראווה במוזיאונים. ממצאים רבים של מאובני אדם מתקופות קדומות, כמו ממיאוקן (''מיוחסת'' כלפני 25 מליוני שנים), שהוצגו במוזיאונים במשך עשרות שנים, נעלמו לפתע מן התצוגה, עם קבלתה של תיאורית דרוון כ''אמת מדעית'' בשנות ה - 30 של מאה זו, שלא יהיה המוזיאון חלילה לצחוק ולקלס! (1981 ''Time upsidedown'' ,Von Fange .Erik A) מעלימים את המציאות, כדי שלא תיפגע התיאוריה. אוסף גולגלות אדם מודרני ולסתות מודרניות, שנמצאו בשכבות פליאוקן (''מוערכות'' כלפני 13 מליוני שנים) יחד עם כלי אבן, שלדי אדם מודרני שנתגלו בתקופה המיוחדת לבין קרחונים ולמיאוקן (25 מליוני שנים!), אגן ירכיים של אדם מודרני, שנתגלה בתוך מצבור של חיות, שנכחדו לפי האבלוציה, עשרות מליוני שנים קודם לכן. האנתרופולוג ג.פ.מרוול חשף עצמות של שני בני אדם בתוך אבן גיר קרטיגונית (בעלת גיל של 100 מליוני שנים!) במדינת ווטה, בעומק של 15 רגל ובתוך שכבת סלע רציפה ואחידה בעובי של 6 רגל .

כל אפשרות של הסתננות וחדירה מאוחרת פנימה היא בלתי אפשרית, בגלל האופי האחיד של השכבה. השלדים זוהו, לחלוטין, כעצמות אדם מודרני, ומוטטו רבות מהתנצלויות של ''מאמיני'' האבלוציה. עקבות רגליים וידיים של אדם מודרני בגילים שונים נתגלו בסלעים עתיקים מידי עבורם. מקרים כאלה חוזרים ונשנים במקומות רבים. המפורסמים שבהם הם עקבות טבועים באבן גיר קרטיקונית (100 מליונים) לצידם של עקבות דינוזארים, ליד נהר הפאלוקסי בטקסס.

נמצאו גם עקבות אדם, שבהם טבועים מאובני טרילוביט (600 מליוני שנים!) במדינת ווטה. עקבות סנדלי אדם, כולל סימני חוטי תפירה, נמצאו בתוך שכבות טריאסיות (לפני 225 מליוני שנים - לפי הגיאולוגיה!) . ד''ר הוברד, מנהל אוקלנד מוזיאום, שואל: ''מה כבר נותר מתיאוריית דרוון לאור ההוכחה, שאדם איטלגנטי כמונו כבר התהלך על פני כדור הארץ מאות מליוני שנים לפני אבות אבותינו הקופים? ויותר ממאה מליוני שנים לפני התפתחות היונקים? (1970 ''?Why not creation'''' Melven Cook in.) לסתירות אלה אין, כנראה, השפעה על האבלוציוניסטים המקצועיים.

הנה, גם כשנחשפו עקבות האדם על ידי מרי ליקי - מומחית לאבלוציית האדם - בשנת 1978 בליטולי אשר במזרח אפריקה, ואשר היו דומים לחלוטין לאלה של אדם בן זמננו, לא ''אושרו'' על ידה כ''אנשים'', ואף לא על ידי מומחי אבלוציה אחרים. וזאת, אך ורק בגלל הסיבה היחידה, שגילם הוא 3.7 מליוני שנים, לדבריהם. רוב ההכחשות של אנשי האבלוציה לגבי הממצאים הסותרים שהובאו כאן, אינן מבוססות כלל על תהליכים פיזיקליים מדעיים כל שהם, אלא פשוט על הקביעה מראש, שלא תיתכן סתירה לתיאוריית האבלוציה.

במקרים רבים פשוט מתעלמים מן הממצאים, כאילו אינם כלל - כותב אלברט אינגל: ''אם אמנם אדם, או אפילו קוף, או אבות היונקים, חיו פה בתקופת הפחם, כפי שמצביעים ממצאים, כי אז כל מדע הגיאולוגיה הוא מוטעה בעיקרו, ועל הגיאולוגים לחפש מקצוע אחר''. כנראה, שלא כל כך נוח לחפש מקצוע.

הפיתרון - בריאה - סדר הופעת המאובנים על פני כדור הארץ וזמן קיומם, אינו ידוע כלל. עובדת היותם יחדיו בכל הזמנים נתמכת על ידי מימצאים רבים. יונקים, עופות, זוחלים, חרקים ודגים חיו בכל הזמנים זה בצד זה. רב תאיים משוכללים וחד תאיים פשוטים אינם נפרדים זה מזה באף אחת מן התקופות. כולם נבראו באותה התקופה, ואין סימני השתלשלות של אחד מן האחר. מה הסיבה המתקבלת על הדעת לשכיחות מאובנים של בעלי חיים פוטים בשכבות קדומות יותר ו/או תחתונות יותר מאשר בעלי חיים משוכללים, אם אין הסבר של האבלוציה קביל? ה''בריאה'' נראית כפיתרון היחיד לתעלומה. כשברא הקב''ה את החיים השונים, הוא יצר אותם בפרטים בודדים: אפשר חיידק אחד מכל מין, תא אחד מכל מין חד תאיים, זוג אחד מכל אורגניזם דו מיני, מן הפרימיטיבי ביותר ועד המשוכלל ביותר. לא היה צורך ביותר מזה, כדי שהאורגניזמים הללו יתרבו.

מאז בריאתם, מתרבים האורגניזמים ללא הרף, בקצב התרבות שונה. חיידקים וחד תאיים מתרבים בקצב מהיר מאוד, היכול להגיע לכדי חלוקה (דור) לכל 20 דקות, היינו: עלייה בסדר גודל אחד (הכפלה פי 10) במשך קצת יותר משעה. במשך יממה אחת עשוי מספר החיידקים, בתנאים מסוימים להגיע לכדי טריליון טריליון (24 10). חיידקים וחד תאיים יכולים לכסות את כדור הארץ בשכבה צפופה תוך שבועיים, אליו יכוללהתפזר בתהליכי הובלה מהירים כמין זרמי מים חזקים. רב תאיים פרימיטיביים יכולים להתרבות, כשאין מפריעים להם, בקצב של עלייה בסדרגודל אחד במשך 10 - 4 ימים. במשך חודשיים הם יגיעו למליארד (9 10), וב-4 חודשים למליון טריליון (18 10).

סוגי דגים ורכיכות יכולים להשריץ ולהתרבות ב-4 סדרי גודל במשך חודשים ספורים, ובמשך שנה להגיע לאוכלוסיה של טריליון (12 10). דו-חיים מתרבים ב-3 סדרי גודל בשנה. לטאות עולות בסדר גודל בפחות משנה. ככל שהאוגניזם פשוט יותר, התרבותו גדולה יותר. למהירות הפיזור דרוש גם אמצעי הובלה נאות: פנימי - עצמאי, או חיצוני, וכששניהם: הריבוי המהיר והפיזור פועלים יחדיו בהורמוניה, הנפיצות גדולה, והאורגניזם מכסה מרחבים עצומים יותר. אם נניח, שבתנאי בראשית היו אמצעי פיזור יעילים יותר מאשר היום: זרמי ניקוז ורוחות נושבות ללא מעצורים טבעיים, אזי קל יהיה למצוא תנאים מצויינים להתאכלסות מהירה של בעלי החיים הפרימיטיביים על פני כדור הארץ.

לאותם בעלי החיים שחיו סמוך לבריאה, כמעט שלא היה דבר שמנע מהםריבוי מהיר וגידול קצב מסחרר. לא היו להם מפריעים, שעצרו את תהליך הפיזור שלהם ע''י סערות חזקות וזרמי מים, וכך נהפכו היצורים הפרימיטיביים לדומיננטים על פני השטח. מהלך זה נמשך, עד אשר הופיעו הגלים הבאים אחריהם, של יצורים מפותחים יותר ואיטיים בהתרבות, אשר ריסנו את קצב התרבותם של הפשוטים המהירים ע''י היזונם מהם או ע''י התחרות אתם על שטח המחיה.

וכשאלה האחרונים הגיעו למספר כזה, שמיתן את קצב גידולם של הפשוטים יותר, חדלו הללו להיות דומיננטים בשטח. בשלב זה, של הופעה בגלים גלים של יצורים יותר ויותר מפותחים, היה מצב של אי שווי משקל אקולוגי, שנמשך, כנראה, זמן ניכר. סימניו של מצב זה הוא, שעם הזמן הולכים ומתרבים יצורים משוכללים יותר על חשבון הפשוטים יותר. מצב שי אי שיווי משקל אקולוגי זה נמשך די זמן, כדי שלגבי כל תקופה תהיה אוכלוסיה דומיננטית טיפוסית שונה מקדמותה.

לכן סוגי מאובנים עשויים להתגלות בשכבות מסויימות, אע''פ שלא הם בלבד התקיימו באותה תקופה. כל היצורים כבר היו קיימים מאז בריאתם. סיכויי הגילוי של סוג מאובן זה או אחר גדול יותר בתקופה מתאימה מסיבה היותם יצירים שכיחים יותר, בעוד שהאחרים לא היו נפוצים באותה מידה. חוסר שיווי המשקל האקולוגי גרם שנפיצות סוגי יצורים בעלי שיעורי התרבות שונים תופיע גלים גלים, כפי שנתגלו במאובנים בשבכות המתאימות.

נעלי החיים המתאימים לכל תקופה לפי קצב התרבותם ופיזורם, נמצאים במאובנים של אותה תקופה, אך לא נעדרים גם יצורים אחרים, משוכללים יותר, בכמות נדירה יותר. אין שום הסבר טוב יותר מזה, שכל היצורים נבראו תוך תקופה קצרה והתקיימו יחד מאז בריאתם. בריאתם של היצורים נעשה מאין, ע''י בורא העולם ומלאו ברוך הוא הכל יכול, כפי שמספר לנו ספר בראשית.

תגיות:אבולוציהגיל העולםמאובנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה