עידו פורטל: המוזיקה שייכת לכולם

ביום בונה אתרים, בלילה מנגן, לא נותן למוזיקה להכתיב לו את החיים או לנתב אותו לפי מה שמוכר. גם אחרי ההוצאות המרובות, הוא מחליט להעניק לנו את אלבומו השני "הנני" חינם. שיחה עם עידו פורטל, ואלבום מתנה

אא

בשעה שזמרים מתלוננים על צריבת אלבומים, החליט עידו פורטל, 25, מוזיקאי צעיר שמתקשה להגדיר זאת כעיסוקו, ללכת בכיוון ההפוך ולאפשר לגולשים להוריד אלבום שלם, שעמל עליו ארבע שנים תמימות, ושילם עליו רבות מכיסו – בחינם(!).

פורטל מתגורר בעלי ונוסע מדי יום למשרדו בתל-אביב, לעסק של פיתוח אתרים שהקים בגיל 16 בלבד – WIZZOMEDIA. "היום אני לא מגדיר את עצמי כעוסק במוזיקה. זה לא מכתיב לי את החיים", מספר פורטל. "אני כותב כשבא לי לכתוב ומוציא אלבומים כשאני רוצה להוציא. לא רוצה לנסות להוציא דברים יחצניים, או דואטים שיווקיים, אלא מעדיף להוציא מה שנכון לי ואני מתחבר, בלי לחשוש אם זה יפרנס אותי או לא".

כשאני שואל את פורטל, כמה שעות ביום הוא מייחד לעסק בניית האתרים, הוא צוחק ואומר "10, 20, 24 שעות, תלוי". ואם תשאלו למה צריך לעבוד כל כך קשה, עידו הוציא כבר מעל 200,000 ש"ח אם לא יותר, בתעשיית המוזיקה. תחביב יקר, אפשר לומר.

ב-2009, הוציא פורטל את הדיסק הראשון שלו – "שמעה בקולי". "הייתי אז בן 20", הוא מספר, "והתחתנתי מעט אחרי שהוצאתי אותו. הדייט השני שלי עם אשתי היה במופע הראשון שלי, בקלייזמרים", משתף פורטל. "קצת אחרי שהוצאתי את האלבום הראשון, נכנסתי לאולפן לעבוד על האלבום השני, הנני, למשך ארבע שנים, וב"ה הוא יצא לפני חודש".

אולי דווקא הדרך שבה בחרת, להפוך את המוזיקה לדבר משני, מקשה עליך לפרוץ דרך.

"אנחנו רק בניסיון שהתחיל. מה שהיה בדיסק הקודם, אמנם לא היה הצלחה גדולה. אבל היום יש יותר אפשרויות, ברשתות החברתיות ובמדיות השונות. גם ככה כולם מורידים את המוזיקה היום, ומי שרוצה לפרגן ולקנות - יכול דרך האתר, ויש לא מעט כאלה".איך מגיעים להוצאות של 200,000 ש"ח?

"60,70 אלף רק לשעות אולפן ולנגנים לאלבום אחד, וכבר הוצאנו את האלבום השני. יחסי ציבור - עוד 10,000, הופעות חינם, קלייזמרים - 3,000-5,000, קליפים שעלו - בערך 7000". פורטל מספר כי הוא מלחין ומעבד את שיריו עיבוד ראשוני, ועמית בן עטר, בעל האולפן שבו הוא מקליט, מסיים את התהליך.

איך מקבלים את השילוב המוזיקלי-הייטקי בבית?

"אשתי, ים, מעדיפה בעיקר סגנונות אחרים. אבל אני רואה את זה כמשהו חיובי, פידבק מכל כיוון, חיובי או שלילי, הוא טוב. שתי הבנות, בנות שנתיים ושלוש, הולכות לישון עם הדיסקים, שרות את השירים, מכירות הכל".

פורטל מאמין שדווקא המהלך של נתינת האלבום חינם, עשוי להביא את השינוי, שאנשים ישמעו את המוזיקה שלו ויתחברו.

כמובן, מי שרוצה לפרגן ולרכוש את הדיסק בתשלום, מוזמן ליצור קשר דרך האתר:https://www.idoportal.co.il/modules/Buy

הורידו עכשיו בחינם את האלבום "הנני".

תגיות:שיר להורדהעידו פורטל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה