דיכאון וחרדות

מחקר חדש: הפייסבוק גורם לדכדוך

במחקר חדש באוניברסיטת מישיגן מגלים כי לעומת התקשורת הפרונטלית, התקשורת ברשת החברתית גורמת לירידה במצב הרוח ומובילה לעצבות ודכדוך

אא

מחקר חדש, שנערך באוניברסיטת מישיגן שבארה"ב, ושממצאיו פורסמו בכתב העת הרפואי Plos One מגלה כי הפייסבוק גורם למשתמשיו תחושות עצבות ודכדוך. "על פני השטח נראה כי הפייסבוק מעניק מקור מידע לסיפוק התקשורת החברתית הבסיסית", אמר ראש צוות החוקרים, ד"ר איתן קרוס, מהמחלקה לפסיכולוגיה, באוניברסיטת מישיגן, "אך מנגד הוא משיג בדיוק את ההפך".

מחקר זה הוא הראשון מסוגו בתחום זה, שכן הקשר הישיר שבין רמת האושר והסיפוק והשימוש בפייסבוק לא נבדקו בעבר מעולם. במהלך המחקר, שנבדקיו היו קבוצה של מתנדבים צעירים משתמשי הפייסבוק, נתבקשו הנבדקים לענות במשך חמש פעמים ביום במשך שבועיים על שאלונים, שנשלחו ישירות למכשירי הסמארטפון שלהם.

כל שאלון שאל את חמשת השאלות הבאות: איך אתה מרגיש כעת, עד כמה אתה מודאג כעת, עד כמה אתה חש בדידות כעת, כמה פעמים גלשת בפייסבוק מאז הפעם האחרונה שהשבת על הסקר וכמה פעמים היו לך מפגשים עם אנשים אחרים מאז הפעם האחרונה.

התוצאות היו מדאיגות: החוקרים גילו שככל שאנשים גלשו יותר בפייסבוק בין שאלון לשאלון - כך תגובות העצבות גברו. יתרה מזו, משתמשים ´כבדים´ הרגישו גם ירידה בתחושת הסיפוק העצמי שלהם. מנגד, מפגשים חברתיים פרונטליים, פנים אל פנים, שיפרו את מצב רוחם במהלך תקופת הסקר.

עוד טענו החוקרים, כי ממצא זה עשוי להסביר את תופעת הירידה בשימוש בגלישה בפייסבוק בקרב צעירים, אשר נצפתה לאחרונה. בקרוב ייערך מחקר נוסף בנושא על ידי החוקרים, אשר יבקש לבדוק האם הקשר הוא אכן ישיר כפי שנראה, או שהפייסבוק גורם להשפעה אחרת  שהיא בעצמה מובילה לתחושות של עצבות ודכדוך.

אין זו הפעם הראשונה שהפייסבוק מוזכר בהקשרים שליליים כל כך. במשך שנים הוא כבר נקשר במקרי אלימות וגירושין במשפחה, ובמגוון בעיות אישיות וחברתיות.

תגיות:דיכאוןפייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה