אבולוציה

בני כמה אתם, נטיפים?

גיל העולם: כיצד ניתן להסביר את היווצרותם של נטיפים לאורך מאות אלפי שנים, לפי התורה? התשובה הנפלאה נמצאה מתחת לגשר בסן פרנסיסקו (שו"ת)

אא

ראיתי כתוב שישנם נטיפים במערות שנוצרו במהלך של 300 אלף שנה. כיצד זה מתיישב עם גיל העולם על פי התורה?

התייחסות לשאלתך יש בספרו של הרב מרדכי נויגרשל וזו לשונו: "כשמגיעים לביקור במערת נטיפים שומעים הרצאה מלומדת על גילם של הנטיפים. מעמידים אותנו מול מטיף באורך של שלושה מטרים ומסבירים לנו בידענות כי נטיף זה התהווה במשך שלוש מאות אלף שנים. ויש לכך הוכחה מתמטית נמרצת בלתי ניתנת לערעור: נניח שידוע כי קצב ההתפתחות של הנטיף, העשוי ממינרלים, הוא סנטימטר אחד באלף שנים (המספרים נבחרו כדוגמה באקראיות), הנטיף יגיע לאורך עשרה ס"מ מקץ עשרת אלפים שנים. ולאורך מטר – מקץ מאה אלף שנים. כך שאם אורכו שלושה מטר – מוכרח הוא להיות בן שלוש מאות אלף שנים וגיל המערה - ודאי הרבה יותר! מי יכול להתווכח עם חישוב מתמטי כזה?

"והנה", ממשיך הרב נויגרשל, "מתחת לגשר שנבנה בסן-פרנסיסקו לפני 30 שנה התגלה לפני חמש עשרה שנים נטיף באורך מטר וחצי, נטיף המורכב ממש מאותם מינרלים שמהם מורכב נטיפנו החביב ממערת הנטיפים עתיקת היומין, מה שמוכיח חד משמעית כי גיל הגשר חייב להיות יותר ממאה וחמישים אלף שנים! ואולם, מה נעשה שהמהנדסים שבנו את אותו הגשר עדיין חיים, וטוענים בלהט כי בנוהו לפני חמש עשרה שנים בלבד לפני גילוי הנטיף.

"עונים לנו", מסכם הרב נוגרשל, "נו, באמת... הרי כולם יודעים שבשנים האחרונות היה בסביבה מצבור גדול של מינרלים, ולכן הנטיף התפתח מהר מאוד... ומי אומר שבסביבת מערת הנטיפים לא היה מצבור גדול של מינרליים לפני אלפיים או שלושת אלפים שנה, בגלל סיבות שלא תועדו בידי כותבי דברי הימים דאז, ולו מהסיבה הפשוטה, שלא היו כאלה?? ואם נשאל, מדוע לא נשאר זכר לאותו ריכוז גבוה של מינרלים, התשובה היא שאכן נשאר זכר - הנטיף. מדוע הוא מהווה ראיה לגיל מופלג של הסביבה, ולא לריכוז גבוה של מינרלים בעבר הלא רחוק??" (והשבות אל לבבך, עמ 79).

על דבריו של הרב נויגרשל יש להוסיף את הידיעה כי אנו יודעים שבעבר היו ריכוזים גבוהים מאוד של מינרלים בכל רחבי העולם, בעקבות המבול.

בברכה, 
ערן בן ישי

תגיות:גיל העולםנטיפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה