מפתחות לחיים

מפתחות לחיים: "דג חי - שוחה גם נגד הזרם"

חיי האדם המודרני רוויי לחצים ונוגדי טבע. הוא נולד אל שכונת קוביות בטון ונע בקופסאות מתכת. ניזון מהמצוי סביבו מבלי לבחון את איכותו הבריאותית ואומר את מה שנחשב. חייו מושתתים בדרך כלל על המוסכמות החברתיות הרווחות בסביבתו והוא מתקשה לבטא את נקודת האמת הפנימית שבו

אא

חיי האדם המודרני רוויי לחצים ונוגדי טבע. הוא נולד אל שכונת קוביות בטון ונע בקופסאות מתכת. ניזון מהמצוי סביבו מבלי לבחון את איכותו הבריאותית ואומר את מה שנחשב. חייו מושתתים בדרך כלל על המוסכמות החברתיות הרווחות בסביבתו והוא מתקשה לבטא את נקודת האמת הפנימית שבו. אם אינו איתן דיו, עלול הוא למצוא את עצמו נסחף בחוזקה עם זרימת נהר התרבות העולמית השוצף בסערה אל עבר ההנאה הקלה והזמינה, בעוד שחינוך עצמי לדחיית סיפוקים חדל מלהיות ערך שיש להתאמץ עבורו. אמנם בשלב מסויים בחייו חש כל המתנהל על פי דרך זו כי הנה עומד הוא לשלם על אורח חיים בלתי טבעי ובלתי נכון זה בבריאות גופו ונפשו ובנזקים נוספים, אך הנהר התרבותי הזורם במרץ בסערת הימים סוחף אותו עמו בסערת הימים וכמו מכריז ללא מילים: "אל תחשוב כעת על העתיד. העיקר ליהנות כאן ועכשיו!" ורוב בני האדם, למרבה הצער - שוחים עם הזרם, עד ההתפכחות הכואבת כאשר כבר מאוחר. אולם דג חי - יודע לשחות גם נגד הזרם, אל הנכון והטוב באמת.

חכמינו לימדונו כי "הקנאה התאוה והכבוד, מוציאים את האדם מן העולם" (אבות ד, כא). תכונות שליליות אלה הן העומדות בבסיס הדחף האנושי למצות עד תום את הנאות העולם החומרי והן גם אלו המובילות להרס עצמי עד כדי הוצאת האדם מן העולם. אולם החכם רואה את הנולד ומחשב את בחירותיו ואת מעשיו על פי הנכון והטוב האמיתי.

ואכן, הרואה את הנולד מתוך ניסיונם של אחרים, מגלה כי מנגנון בקרה מיוחד שתול ב"תוכנת" העולם שבו אנו חיים. תפקידו של מנגנון זה לשנות כל סוג של הנאה לחסר טעם ואפילו להופכו לסבל, אצל מי שמפריז ומנסה ליטול לעצמו יותר מהנכון. לפי שאמנם כל הנאות העולם עשויות באופן שיפתו ויגרו את האדם לרדוף אחריהן ללא מעצורים, אולם המעניין הוא שדווקא מי שמגביל את עצמו ליהנות מהן במסגרת הנכונה, מפיק מהן את מירב התועלת וההנאה והוא חי חיים טובים, מאושרים ובריאים באמת. אבל מי שמתפתה לקחת לעצמו וליהנות יותר מהנכון ומהמותר לו, הרי הוא מפעיל בשלב מסויים - מבלי משים - את המנגנון הפנימי שבעולם, והנה לפתע מתהפך כנגדו אותו תחום שממנו נהנה והוא משלם על יתרת ההנאה מחיר כבד של סבל - דווקא מהדבר שכה ביקש ליהנות ממנו. וזוהי מציאות עובדתית, שניסיונם של רבים מעיד עליה.

אך כיצד נדע מהי המסגרת הנכונה בכל הנאה, אשר לא כדאי ולא משתלם לחרוג ממנה?

לשם כך ישנן הוראות יצרן שהצלחתן מוכחת. המתחבר למערכות הטבע, הן מהיבטן הגשמי והן מהיבטן הרוחני, על פי הדרכת מי שברא אותן, משיג בכך את המפתחות לשערי החיים בכל התחומים. ובהיפתח בפניו השערים, הרי הוא נכנס דרכם וצועד אל הנכון והטוב לו באמת. או אז, גם אם בתחילה הדרך אינה קלה, שהרי בדרך כלל הוא נאלץ לשחות נגד זרם המוסכמות החברתיות שסביבו ונגד הרגלי עצמו. אולם עם הזמן ובהתאם לעמלו על פי רמת יושרו האישי והיצמדותו לאמת, סופו שיגיע אל היעד הנכסף - אל חיי האיזון האיכותי הטובים והמהנים.

בפרקי ספר זה מוצגים המפתחות לחיי איכות מאוזנים ומהנים, בכל התחומים החשובים בחיים. מפתחות אלה הלקוחים מתוך אוצרות הרוח של היהדות, מיועדים לכל החפץ לחיות חיים נכונים, בריאים ומענגים לאורך כל שנות חייו בעולם. והם כוללים את ההדרכה המעשית לשמירת בריאות הגוף ובריאות הנפש; הדרך הנכונה לעיצוב האישיות; פיצוח סוד המילוי הרוחני; הנחיות לבני הזוג בדרך המבטיחה חיי נישואין מאושרים; כללי היסוד בחינוך הילדים; ועוד.

לרכישת הספר "מפתחות לחיים" של הרב זמיר כהן הקליקו כאן.

 

תגיות:הרב זמיר כהןמפתחות לחיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה