אבולוציה

המבול וחקר הסטרטיגרפיה

מאמר המפריך את תיאורית חקר הסטרטיגרפיה, ומוכיח שהממצאים הם בעצם תוצאה של מבול שהציף את כל העולם כולו, ובלבל את הכל, והעביר שכבות קרקע אפילו למרחקים עצומים, וכן שטף והעביר מן העולם חיות ואדם גם יחד

אא
המדע העוסק בקשר שבין המאובנים לשכבות הגיאולוגיות נקרא סטרטיגרפיה. המדענים יצרו "רצף" גיאולוגי מלאכותי, לפיו הם משייכים את ממצאי המאובנים על פי עומק הסטרטה (stratum = שכבה) שבה הם נמצאו. לפי המדענים, ככל שתחפור יותר עמוק בקרקע, ותגיע לשכבה יותר קדומה, כך תמצא צורות חיים יותר פשוטות.
 
למעשה, תיאורית השכבות היא רק המצאה פרי דמיונם של המדענים! פרופ משה טרופ בספרו "הבריאה – מוצא החיים", הקדיש פרק לריסוק תיאורית השכבות, וכך הוא כותב (בין היתר): "לא זו בלבד שמעולם לא נמצאו השכבות הגיאולוגיות מרוכזות כולן במקום אחד, אלא שלעיתים קרובות אותן שכבות שנמצאו – היו בסדר הפוך. סלע המכסה שטח, אשר 350 מילין רחבו ו – 6 מילין עוביו, נתגלה בגן הלאומי "הקרחון" (Glacier) אשר במונטנה, והגיאולוגים משערים שהסלע הועתק ממקומו והוזז למרחק של כ- 40 – 50 מילין. זהו סלע פרקמבריאני, קדום ב – 500 מיליון שנה מן הסלעים הקרטיקונים הנמצאים תחתיו. חוסר ההתאמה שבין עובדה זו לתיאוריה הגיאולוגית הסיבה גיאולוגים למחשבה שהשכבות הפרקמבריאניות והקמבריאניות נהדפו למרחק של עשרות מילין על ידי גורם פיסקלי, ושקעו אח"כ על השכבות הקרטיקוניות...". הוא ממשיך וכותב: "נמצא סלע אפריקני אדיר מן הפרמיאן, מזמן הזוחלים, על פסגת האלפים, על סלע שלישוני בן – גיל היונקים – המאוחר בלמעלה ממאתיים מילוני שנה.... מקרים כאלה ואחרים חוזרים ונשנים פעמים רבות". (שם, עמ 45 – 46).
 
לא רק בשכבות הקרקע קיים בלבול עצום בקרב החוקרים, אלא גם בממצאים שמוציאים הארכיאולוגים ממעבי האדמה. על פי אותם ממצאים, ישנם עדויות רבות לקיום תרבות אנוש עוד לפני תקופות הדינוזאורים! המדענים קוראים לממצאים האלה בשם "אנומלים" - דהיינו חריגים. וכך דרכם כסל למו של המדענים להתמודד עם הראיות שמנפצות לחלוטין את תיאורית האבולוציה, פשוט נקרא להם בשם "חריגים", ונניח אותם בצד. לא עלה על דעתם אפילו לרגע שאולי התיאוריה שלהם לא נכונה! אבל מה לעשות, אותם מדענים הם תוצר של שטיפות מוח בנות עשרות שנים, שחינך אותם לא להטיל ספק ב"תורת" (כן לשיטתם זה תורה) האבולוציה.
 
פרופ משה טרופ בספרו "הבריאה – מוצא החיים" (עמ 82), ערך טבלה נפלאה, שבה הוא ריכז חלק מאותם הממצאים האנומלים, וכדלהלן:
 
השכבה
 
הזמן (לפי הגיאולוגים) (שנים מעכשיו)
החפץ שנחשף
המקום
זמן אבולוציוני
פלאיסטוקן אחרון
75000 - 50000
גזע עץ עם סימני חציבה בגרזן
סיטנסנטי, אוהיו ארה''ב
האדם הניאנדרתאלי
פלאיסטוקן אחרון
100000 - 75000
מסמר מתכת
פרו
האדם הניאנדרתאלי
פלאיסטוקן אחרון
100000
אגרטל אבץ - כסף
דוצסטר, מסצוסצס, ארה''ב
האדם הניאנדרתאלי
פלאיסטוקן תיכון
150000- 100000
מדליון עם דמויות מצוירות וכתב
לואן רידג, אילינוי, ארה''ב
הומו אירקטוס
פלאיסטוקן תיכון
175000
פסלון בדמות ראש
קרוליס, רידג, ארקנסו, ארה''ב
הומו אירקטוס
פלאיסטוקן תיכון
300000
פסלון אדם
נמפה, אידהו, ארה''ב
הומו אירקטוס
פלאיסטוקן תיכון
500000
גליל קרמיקה יצוק עם סליל מתכת
קוזו, קליפורניה, ארה''ב
הומו אירקטוס
פלאיסטוקן מוקדם
1 מיליון
מסמר ברזל
קליפורניה, ארה''ב
הומו אירקטוס
פלאיסטוקן מוקדם
1 מיליון
חומה וכתב
קליוולנד, טנסי, ארה''ב
הומו אירקטוס
מיאוקן
20 מיליון
בורג מתכת
טרזר סיטי, נבדה, ארה''ב
יונקים קדומים
אוליגוקן
40 מיליון
מסמר
אינצירה, ארה''ב
יונקים קדומים
איאוקן
60 מיליון
קובית ברזל יצוק
ווקלבורג, אוסטריה
יונקים, דינוזאורים
פאלאוקן
65 מיליון
אותיות חרוטות באבן שיש
פילדלפיה, פנסילבניה, ארה''ב
יונקים, דינוזאורים
קרטיקון
120 מיליון
בולבוסי ברזל יצוק
סנט גון דה ליווה, צרפת
דינוזאורים, ראשוני העופות
קרטיקון
135 מיליון
ראש חץ מנחושת ועצמות אדם
גילמן, קולורדו, ארה''ב
דינוזאורים, ראשוני העופות
קרבון
300 מיליון
שרשרת זהב
מוריסונוויל, אילינוי, ארה''ב
ראשוני זוחלים
קרבון
300 מיליון
סיר ברזל יצוק
תומס, אוקלהומה, ארה''ב
ראשוני זוחלים
קרבון
300 מיליון
לוח ציפחה עם סימני כתב
המונדוויל, אוהיו, ארה''ב
ראשוני זוחלים
סילור
425 מיליון
ראשי חץ מאבן צור
פרנקלין קאונטי, מיזורי, ארה''ב
דגים, דו - חיים
קמבריום
600 מיליון
חריתות מברזל על אבן חול
מפלי ויקטוריה, סקוטלנד
ראשוני בעלי שלד
 
 
גם הרב יהושע ענבל, במאמרו: "בעיית הממצאים - חריגות מן הסכימות האבולוציוניות", תרגם רשימה של ממצאים אנומלים שנמצאת באתר הזה. והנה היא:
 

גיל משוער

אתר

ממצא

מקור

2.8מיליארד שנים

Ottosdalin, South Africa Ottosdalin,

גולות מתכת הנמצאות במוזיאון Klerksdorp.
 

Weekly World News, July 27, 1982. 'Scientists baffled by space spheres' - S. Jimison

גיל לא בטוח

Aixen פרובנס, צרפת

. תחת 11 שכבות אבן גיר על עומק של 50 רגל נמצאו מטבעות, ידיות של פטישים ועוד שברי כלי עץ. נראה כאתר בניה.

American Journal of Science 1820 (vol. 2, p 145-146) 
American Journal of Science 1820 (vol. 2, P 145-146)

גיל לא בטוח12 מיילים מצפון מערב לפילדלפיה, פנסילבניה, ארצות הברית.. בשנת 1830, נתגלו צורות מעובדות בידי אדם בתוך גוש מוצק של שיש מתוך המחצבות. נמצא בעומק של 60-70 רגל תחת שכבות של, מיקה צפחה, hornblende, talcose. 

American Journal of Science 1831 (vol. 19, p 361) American Journal of Science 1831 (vol. 19, P 361)

600 מיליון שנים

Dorchester, Massachusetts Dorchester,

אגרטל בתוך שכבת אבן 15 רגל מתחת לפני השטח. משובץ בדמויות ופרחים

Scientific American June 5, 1852

505 - 590 מיליון שניםUtah יוטהטביעות רגליים של אדם נעול בנעליים בתוך סלע 

Creation Research Quarterly, 5(3): 97-102 'Discovery of trilobite fossils in shod footprint of human in Trilobite Bed' - WJ Meister 1968

360-408 מיליון שנהN צפון בריטניהמסמר מתכת בתוך גוש אבן

Dr. AW Medd, British Geological Survey

260-320 מליון שניםוובסטר סיטי, איווהבתוך מכרה פחם בעומק 130 רגל חפץ ובו חרוטים ציורים אנושיים

The April 2, 1897 edition of the Daily News of Omaha

312 מיליון שנים

Wilburton Mine, Oklahoma

סיר מתכת בתוך מכרה פחם שגילו מוערך ב312 מליון שנים

Creation Research Society Quarterly, 7: 201-202 'Human footprints in rocks' - WH Rusch, Sr. 1971

286 מיליון שניםHeavener, אוקלהומה

קיר בנוי מלבנים בתחתית מכרה פחם (ראה כאן, את התגובה האבולוציוניסטית: 1) ייתכן והומו הביליס היה מסוגל לכך, 2) מבנה פשוט כזה יכול להיווצר על ידי מים או כחות טבע אחרים. דינו)

Worlds before our own - B. Steiger 1979, p.27

286 מיליון שנים

Hammondville, אוהיו

חלקי בניה בתוך מכרה פחם

The Case for the UFO - MK Jessup 1973, p.

213 - 248 מליון שניםb נבדהטביעת נעל מעובדת (סימני תפירות) בידי אדם

ראה כאן כי זו צורה שיכולה להיווצר במקרה. (האמנם?)

The New York Sunday American, Oct 8, 1922..

לפני 65 מיליון שנים

Saint-Jean de Livet, צרפת

חפץ מתכתי מעובד בידי אדם

Ancient Man: A Handbook of Puzzling Artifacts - WR Corliss 1978, pp. 3 652-

2 מיליון שניםנמפה, איידהו

פסלון מצופה בתחמוצת ברזל בעומק 50 רגל של קרקע ו15 רגל בזלת 

Origin and Antiquity of Man - GF Wright (1912, pp. 266-267) )

200, 200,000 עד 400,000 שנה.

Lawn Ridge, , אילינוי

מדליון מעוטר בעומק 114 רגל 

Proceedings of the American Philosphical Society, 12(86): 224-228, 'On a quasi coin reported found in a boring in Illinoise' - William E. Dubois of the Smithsonian Institution, 1871.

 
מלבד טבלה זאת, ראויה לציון עבודתם של ד"ר ריצארד תומפסון ((Richard Thompson ומייקל קרמו (Michael Cremo) שחיברו את הספר "ארכיאולוגיה אסורה", ושם התייחסו לתופעה ביתר שאת.
 
מה באמת מלמדים הממצאים?
 
כפי שראינו, שכבות קרקע בסדר מבולבל נמצאות בכל בעולם, וכן ממצאים ששייכים לאדם המודרני נמצאו בשכבות הקרקע המוקדמות ביותר. המדענים, שערים לבעיה (ויש רבים שלא), עומדים נבוכים, ומלבד מלקטלג אותם בתור "אנומלים", אין להם איך לתרץ את הבעיה.
 
אבל ליהדות, לעומת זאת, בהחלט יש תשובה לכל אותם הבעיות שעולות מחקר הסטרטיגרפיה. התורה מלמדת אותנו שלפני כ – 4100 שנים, היה מבול שהציף את כל העולם כולו, ובלבל את הכל, והעביר שכבות קרקע אפילו למרחקים עצומים, וכן שטף והעביר מן העולם אדם וחיות גם יחד, וזה מה שגרם לכל האי סדר בשכבות הקרקע.
 
פרופ משה טרופ, מסביר מדוע הממצאים האנומלים למעשה מהווים הוכחה למבול, ולשלילת תיאורית האבולוציה, וכך הוא כותב: "בהשוותנו את שני המודלים – האבולוציוני והבריאתי – זה לעומת זה, נראה כי הציפיות מכל אחת מהם שונות לחלוטין. בעוד המודל האבולוציוני מחייב העדר מוחלט של סימני תרבות וכלים נבונים בשכבות גיאולוגיות מן התורים של התקופה השלישונית וקודמותיה, שהיו – לדעתם – לפני 13 מיליון שנים, הנה המודל הבריאתי מקבל ומסביר קיומם של כלים מפותחים, סימני כתב ועדויות תרבותיות אחרות בממצאים גיאולוגיים כשרידי תרבויות טרום – מבוליות ובתר – מבוליות, אשר אבדו. לדידם של תומכי מודל הבריאה תהווה כל כמות של ממצאים האלה סיוע להשקפתם, בעוד שלגבי תומכי האבולוציה יהווה כל גילוי ממצא של שריד תרבותי מתקופות כה מוקדמות בבחינת סתירה, שכן הוא ישלול לחלוטין את רעיון ההתפתחות ההדרגתית המאוחרת של האדם ותרבותו במיגזר מסוים בתוך מכלול התפתחות החיים על פני כדור הארץ". (בריאה – מוצא החיים, עמ 81). 
 
וכך, למעשה, כותב המלבי"ם זצ"ל (רבי מאיר לייבוש  בן יחיאל מאיר) בפירושו על פרשת נח: "והנה שהרבה נשארו עצמותיהם החזקים כמטילי ברזל ולא נמוחו, בכל זאת נמוחו מן הארץ כי ע"י שטף המים הובלו הפגרים לתוך העמקים ורובם נבלעו בעמקי תהום, אשר האדמה פצתה את פיה מעומק תהום רבה וירדו כמה אלפים אמה לעמקי שאול, עד שבצאת נח מן התיבה לא מצא שום רושם מפגרי בעלי חיים ועצמות הענקים ובעלי חיים הגדולים שהיו קודם המבול.
 
ועדות ה נאמנה מחכימת פתי להשיב דבר לחכמי הגיאולוגיה, שחופרים במעמקי האדמה ומוצאים עצמות גדולות מענקים ובעלי חיים גדולים שנאבדו מן הארץ ואינם עוד מימי המבול ואילך, והם מוכיחים מזה קדמות העולם, כי יחשבו את האדמה שעשויה מינים מינים, שבכל עומק ידוע יש מין אדמה אחרת, ויחשבו לפי איכות האדמה שימצאו העצמות שם, ולפי חשבון כמה היה צריך עד שיולדו שטחי האדמה שהעולם קדמון מרבוא שנים, ושכבר היו בעלי חיים מימי קדם קודם לזמן היצירה שלנו. וכל זה הבל וריק, כי בעת המבול פתחה האדמה את לועה ע"י הרעשים שבאו מעומק שאול ותהום רבה והפכה תחתונים למעלה ועליונים למטה והורידה פגרי הבעלי חיים עמוק עמוק, ונבקה חכמת הדורשים והחופרים לדעת איכות המהפכה הזאת אשר עשתה נפלאות במשך 150 יום של עמידת המים, עד שכל הסדרים שסדרו להן החוקרים מאיכות האדמה בכל שטח וכל חשבונותיהם בזה נתבלבלו אז וכל השערותיהם ודמיונותיהם ישא רוח יקח הבל, ולא חכמו ישכילו זאת ויראו מעשי ה ונפלאותיו במצולת שאול איך מחה את כל היקום מעל פני האדמה ויטביעם בשאול תחתית עדי אובד".
 
ראיות לקיומו של המבול המקראי
 
ראיות למבול נמצאו בכל רחבי העולם, ובכל תחומי המחקר: היסטוריה/ארכיאולוגיה/סטרטיגרפיה ועוד, אפשר למצוא שפע של ראיות לקטסטרופה העולמית, אשר אירעה במבול:
 
א. הקבלות רבות ישנם בין המסורות המסופוטמיות הקדומות, ובין הנאמר בתורה. (למעט מה שמצוין, כל שאר הדברים מצוטטים מתוך האנציקלופדיה המקראית ערך מבול):
 
השם נח: "בקטע של תרגום החורי, שמו של גיבור המבול הוא נחמוליאל" (אנצ"מ, כרך ב, עמ 494). [הערת הכותב: בנוסח הבבלי אתנפשתים – דהיינו, לשון נופש. וזה מתאים לדברי הכתוב: "ויקרא את שמו נח לאמור: זה ינחמנו ממעשנו", דהיינו ייתן לנו מנוחה - נופש. (בראשית ה, פס כ"ט. ועיינו רש"י על אתר)].
 
* בלוחות חמר שנמצאו בממצאי העיר העתיקה "אבלה" שבסוריה, הכתובים באכדית ובשומרית, ומיוחסים לתקופה של המבול, מוזכר שם המבול בשם: "מאבאלום". (הצופן, הרב זמיר כהן, עמ 24 – 25).  
 
* "כמו במסורת שומרית אחת, גם כן בתורה נחשב גיבור מעשה המבול לדור העשירי לאדם הראשון".
 
* "גם בתורה, כמו בסיפור המבול במסורת המסופוטמית, האל מודיע לגיבור הסיפור על בוא המבול".
 
* "[האל] אומר לו לבנות ספינה גדולה מטיפוס מיוחד".
 
* "הכופר [נקרא] באכדית – kupru, וגם שם בזיקה לסיפור המבול". (פירוש דעת מקרא, בראשית, עמ קעד, בהגהות).
 
* מידת האורך "אמות" (Ammatu) מצויה גם בלשון האכדית. (פירוש דעת מקרא, בראשית, עמ קעד, בהגהות).
 
* "בדומה לנח גם גיבור הסיפור המסופוטמי מצווה על מה שיביא לתוך הספינה".
 
* בדומה לתורה כלולים במצווה זו, בכל צורות הסיפור גם בעלי חיים".
 
* "נודע לגיבור מפי [ה]אל גם יום בוא המבול".
 
* "שתי העלילות האכדיות מספרות על סגירת הספינה לפני המבול".
 
* גיבור המבול חי שנים רבות מאוד.
 
ב. "סיפור המבול מוכר ב – 217 תרבויות בעולם". (מתוך מאמרו של פרופ משה קווה: דף שבועי, של אוניברסיטת בר אילן, פרשת נח, המבול והמדע, 415, תשס"ב).
 

 
 
תמונה של התבליט המפורסם, המספר את סיפור "עלילות גילגמש", ותיארוכו הוא מן המאה ה- 14 לפנה"ס. דניאל משה לוי בספרו "מקרא וארכיאולוגיה" עמד על תוכנו: "עלילות גילגמש – שיר עלילה על אחד ממלכי קדם שבו שולב סיפור על זקן האנושות הקרוי אתנפשתים. וכך היה המעשה: אחד האלים גילה לאתנפשתים כי עומד להגיע מבול ועליו לבנות ספינה ולשים בה בעלי חיים מכל המינים. האיש עשה כדבריו ומרח את התיבה בכופר. אז בא המבול שנמשך כשבעה ימים, ובסיומם פתח האיש את חלון הספינה וראה את ראשי ההרים. כשנעצרה הספינה נשלחה יונה שחזרה לתיבה כי לא מצאה מנוח לרגלה וכמוה הסנונית. לאחריה נשלח עורב שלא חזר. האיש יצא מהספינה והקריב קרבן. (עד כאן הסיפור). סיפור זה מזכיר כמובן את המסופר על נ
תגיות:גיל העולםמבול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה