בריאות ותזונה

חולה סרטן לשעבר: "כשהאחות הודיעה לי שהסרטן נעלם, הרגשתי שנולדתי מחדש"

כשאפרים אנדריי קיוביק, יהודי תושב ברנו שבצ'כיה, שמע לראשונה את האבחנה הקובעת כי הוא חולה בסרטן, חייו השתנו מקצה אל קצה. "במשך למעלה משנתיים סבלתי מבעיות בריאות שונות, אבל הרופא התעקש ש'הכל בסדר'". ואז הגיעה הבשורה המרה: "יש לך גידול סרטני באורך 3 ס"מ"

אפרים אנדריי קיוביק לפני הכניסה לניתוחאפרים אנדריי קיוביק לפני הכניסה לניתוח
אא

כשאפרים אנדריי קיוביק, יהודי תושב ברנו שבצ'כיה, שמע לראשונה את האבחנה הקובעת כי הוא חולה בסרטן, חייו השתנו מקצה אל קצה. "במשך למעלה משנתיים סבלתי מבעיות בריאות שונות, אבל הרופא התעקש ש'הכל בסדר'. כשהבעיות החריפו, החלטתי ללכת לחוות דעת נוספת, והחלפתי את הרופא המטפל".

ואז הגיע ההלם. "נשלחתי ל-CT מיד, והתוצאות היו מטרידות במיוחד: גידול של 3 ס"מ, הלך והתפתח לו בשלפוחית השתן שלי", משחזר קיוביק את רגעי האימה ההם. "תוך פחות משבוע, מצאתי את עצמי יושב באולם בית החולים, ממתין לאישור שלי לניתוח להסרת הגידול הסרטני שנקרא TURT. המאבק הפנימי והחיצוני שנאלצתי לעבור באותם ימים, היה הקשה ביותר בחיי".

כשקיבל לידיו את הדו"ח הרפואי, חשכו עיניו. "נכנסתי לדיכאון מאסיבי, ולא חשתי כלום מלבד פחד. זו הייתה הפעם הראשונה שלי בבית החולים, והניתוח הראשון שלי אי פעם".

למחרת בבוקר, אחרי שעבר את הניתוח בהצלחה, הגיעה האחות לחדרו, ועוררה אותו עם תרופות הרגעה. "הייתי מסומם ומבולבל, ולא זכרתי כלום". בלילה שלאחר מכן התעורר עם כאבים קיצוניים ודימום רב, ונשלח לטיפול נמרץ. אך מששב לחדרו - הפתעה נעימה קיבלה את פניו: "האחות תלתה את שרשרת המגן דוד שלי מעליי, כדי לעשות אותי מאושר יותר. היא הצליחה".

הפתעה נוספת חיכתה לו ימים ספורים לאחר שהתאושש, כאשר אחד מאנשי הצוות שידע כי הוא יהודי - הניף את דגל ישראל מחוץ לחלון חדרו, "כדי לתת לי כוח. מעשה האהבה היפה הזה, גרם לי לבכות", כתב קיוביק בעמוד הפייסבוק שלו, יחד עם ממצאים אחרים משמחים פי כמה, שאותם לא ישכח לעולם. "למחרת הגיעה האחות, ובידיה דו"ח הניתוח ותוצאותיו הסופיות: 'הגידול הוסר לחלוטין, ואין סימנים של תאים סרטניים משניים', אמרה לי. זה היה הצליל הכי טוב ששמעתי בחיי - יותר מכל סימפוניה ושיר ששמעתי אי פעם".

כיום, חודשים אחדים לאחר הניתוח ההוא - מרגיש קיוביק אדם חדש לחלוטין, שקיבל את חייו במתנה וכל מטרותיו השתנו בהתאם ל'מתנה' הנפלאה שקיבל. "מאז אני עושה כמיטב יכולתי, כדי לגרום לאחרים להיות מאושרים, כמו שאנשים אחרים עשו לי עם כל ה'מתנות' הקטנות האלה, שעזרו לי לשרוד את החוויה הכי מזוויעה בחיים שלי".

דגל ישראל שהונף בחדרו של קיוביק, בבית החוליםדגל ישראל שהונף בחדרו של קיוביק, בבית החולים

תגיות:סרטןמחלהאבחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה