חדשות בארץ

משפחות הנרצחים זועמות: "צה"ל לא התקשר לאלמנה לעדכן אותה שרוצח בעלהּ שוחרר"

בנו של יוסף אברהמי, שנרצח בלינץ' ברמאללה, כואב על שחרורו של אחד מרוצחי אביו מהכלא. "עברו 17 שנה כמעט והכאב נשאר", הוא אומר

  • ג' ניסן התשע"ז
המחבל שוחרר. בית כלא שיטה (צילום: פלאש 90)המחבל שוחרר. בית כלא שיטה (צילום: פלאש 90)
אא

משפחות הנרצחים בלינץ' ברמאללה בשנת 2,000 זועמות על החלטת בית המשפט הצבאי לשחרר את חאתם מע'ארי, אחד ממבצעי הרצח, לאחר שנערך לו משפט חוזר.

רועי אברהמי, בנו של יוסף אברהמי שנרצח בלינץ', סיפר הבוקר (חמישי) לגלי צה"ל על התחושות שחש כאשר נודע לו שרוצחו של אביו שוחרר מהכלא. "אני אופטימי שמערכת הביטחון שלנו תסגור איתו חשבון – אני לא יודע מתי ולא יודע איפה", אמר רועי, "יש בי אכזבה מהמערכת שלא טרחה להרים טלפון לאמא שלי ולהודיע לה שזה מה שקורה".

"אסור לשחרר אותו. מערכת המשפט והפרקליטות כשלה שוב בזה שאישרה את שחרורו של הרוצח, אבל גם מהם אין לנו ציפיות. אבל אני סומך על המערכת הביטחונית שלנו שתסגור איתו חשבון ביום מן הימים".

רועי הוסיף כי "עברו 17 שנה כמעט והכאב נשאר. זה לא נכון שהזמן מרפא, אנחנו פשוט לומדים לתעל את הכאב למקומות אחרים".

עוד אמר בנו של אברהמי הי"ד כי "אנחנו לא מתכוונים לערער. אין לאף אחד כוח להיכנס למלחמות האלה, כי כל תוצאה שהיא לא תחזיר את אבא".

רועי אברהמי היה בן 5 בלבד, כאשר נרצח אביו באכזריות. שני חיילי המילואים: ואדים נורז'יץ ויוסי אברהמי הי"ד נקלעו בטעות לרמאללה. שם זוהו על ידי ההמון כיהודים, וכשהם מובלים לתחנת המשטרה נרצחו באלימות מחרידה.

אמש, 17 שנים מאוחר יותר, הורה בית המשפט הצבאי על שחרורו מהכלא של אחד ממבצעי הלינץ', חאתם מע'ארי. עד כה הוא ריצה 15 שנות מאסר בגין רצח אברהמי. בקשתו למשפט חוזר התקבלה באחרונה, ומאסר העולם שנגזר עליו בוטל – כתוצאה מקושי ראייתי, שהוביל לשינוי סעיפי העבירות בכתב האישום. בשל כך הוחלט לשנות את כתב האישום ואת העבירות שבהן הוא הואשם לירייה לעבר אדם והחזקת נשק ללא היתר, עבירות שהמאסר בגינן מצטבר לכדי 11 שנים.

דובר צה"ל הגיב הבוקר לטענות לפיהן צה"ל לא עידכן את משפחתו של יוסי אברהמי הי"ד בשחרורו של המחבל מהלינץ' ברמאללה. "צה"ל עמד בקשר עם אביו של יוסי אברהמי ז"ל ועדכן אותו מראש על הסדר הטיעון שהוצג אתמול", אמר. "בדיעבד התברר כי הדברים לא הגיעו לידיעת אלמנתו ובנו של הנרצח. אנו מצרים על כך, ויופקו לקחים במטרה למנוע הישנות מקרים דומים".

תגיות:רצחלינ'ץצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה