חדשות בארץ

התפתחות דרמטית בפרשת אזריה: מגעים לביטול הערעורים

הפרקליטות הצבאית הופתעה לקבל מכתב מאת עו"ד הבכיר משה ישראל, בצירוף ייפוי כוח מאת עו"ד יורם שפטל. הנושא: הגעה להסדר מהיר שישים קץ לסערה

  • ג' ניסן התשע"ז
אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי) נחשף ב'ידיעות אחרונות' מכתבו של עו"ד משה ישראל, שהגיע לפרקליטות הצבאית. עו"ד ישראל הוא פרקליט בכיר שקיבל ייפוי כוח מאת עו"ד יורם שפטל, פרקליטו של אלאור אזריה.

במכתב מבקש עו"ד ישראל לפתוח במו"מ בעניינו של החייל שהורשע בהריגה, על מנת לנסות להביא לביטול הדדי של הערעורים - הן זה שהוגש מצד התביעה נגד עונש המאסר של שנה וחצי שהוטל על אזריה, והן זה מצד שפטל, המערער על הכרעת הדין.

עו"ד ישראל אישר כי אכן קיבל ייפוי כוח, ואמר: "אני רואה חשיבות גדולה להגיע להסדר מהיר שישים קץ לסערה המטלטלת את המדינה, הצבא, המשפחה ויקל על החייל".

גם במשרדו של עו"ד שפטל הביעו אמש נכונות לקיים מגעים לביטול הערעורים: "מאחר והפרקליטות הצבאית חוזרת ומפזרת בתקשורת רמזים על כך שאם יבוטל הערעור, היא מצידה תדאג להקל דרמטית בעונשו של אזריה, הרי שאנו ממתינים לכך ומוכנים לבטל הערעור, בתנאי שהצעה כזו אכן תונח לפנינו".

הדיון בערעורו של אזריה נקבע לחודש מאי. הוא יתקיים בהרכב של חמישה שופטים: נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס, שיעמוד בראשו, ושני שופטים מקצועיים, השופט יגאל פליטמן (נשיא בית הדין הארצי לעבודה) והשופט צבי סגל (בית המשפט המחוזי בירושלים). בנוסף, יהיו בהרכב שני קצינים בכירים לשעבר שאינם משפטנים: אלוף (במיל') אייל אייזנברג, שכיהן בתפקידו האחרון כמפקד פיקוד העורף, ותת אלוף אבי פלד, לשעבר מפקד חטיבת גולני.

כזכור, לאחר שבית הדין הצבאי גזר על אזריה 18 חודשי מאסר, החליטו פרקליטיו הראשונים של החייל, עו"ד אילן כץ ואייל בסרגליק, להימנע מהגשת ערעור. כאשר הצטרף עו"ד יורם שפטל לצוות הסנגוריה והוחלט כי יוגש ערעור, הודיעו השניים על התפטרותם מהתיק. נראה כי הפרשה שהסעירה את המדינה עוד רחוקה מסיום.

תגיות:אלאור אזריהפרקליטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה