חדשות כלכלה

בשורה לעובדים בישראל: שבוע העבודה יקוצר

ההסתדרות הודיעה על קיצור שבוע העבודה: במקום לעבוד 43 שעות בשבוע, תעבדו רק 42 שעות

(צילום: שאוטרסטוק)(צילום: שאוטרסטוק)
אא

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, חתם הערב (רביעי) על הסכם קיבוצי חדש עם ארגוני המעסיקים, אשר מקצר את שבוע העבודה בישראל ואינו פוגע בשכר.

ההסכם ייכנס לתקפו בחודש יולי הקרוב, ויכלול במהותו סיכום על כך ששבוע עבודה יהיה בן 42 שעות במקום 43 שעות, כפי שהיה נהוג עד היום. בהתאם לכך השכר השעתי יחושב בהתאם לבסיס של 182 שעות חודשיות, במקום 186 שעות.

בנוסף, ההסכם שנחתם כלל גם שינויים הנוגעים לעובדי משמרות הלילה. כמו לדוגמא – עבודת הלילה תותר בהיקף מצטבר של שבעה ימים בתקופה של שבועיים. גם למספר השעות הנוספות השבועיות שמותר לעבוד, התייחס ההסכם, והוחלט על כך שתתאפשר עבודה במשך 16 שעות שבועיות נוספות.

הצדדים הדגישו כי קיצור השבוע ייכנס לתקפו החל מחודש יולי הקרוב, אלא אם כן יגובש הסכם בנוגע להנהגת סופי שבוע ארוכים שיעניקו לכלל העובדים במשק יום ראשון חופשי. במידה וכך יהיה – שבוע העבודה ממילא יתקצר ולא יהיה צורך ברפורמה.

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, הגיב: "קיצור שבוע העבודה ישנה את מאפייני העבודה של העובד הישראלי. המהלך בא על רקע מספר שעות העבודה הגבוה במיוחד שעובד העובד הישראלי ביחס לעמיתיו בעולם. כ-43 שעות שבועיות, ביחס למדינות ה- OECD בהן מספר השעות הממוצע עומד על 40 שעות שבועיות, ולעתים אף פחות מכך".

תגיות:שעות עבודהההסתדרותשכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה