מעניין

הכירו את ה’ליצנבולנס’: אמבולנס מיוחד במינו, שכל כולו חסד

יוזמה ראשונה מסוגה בעולם: 'ליצנבולנס' – אמבולנס מיוחד של ליצנים רפואיים, ששם לו למטרה לשמח ילדים חולים בדרך קצת אחרת. סמדר שמש-חרפק, ליצנית רפואית העומדת בראש היוזמה, בקריאה נרגשת לאימהות

הליצנבולנס בפעולה (צילום: עמוד הפייסבוק של סמדר חרפק)הליצנבולנס בפעולה (צילום: עמוד הפייסבוק של סמדר חרפק)
אא

יוזמה ראשונה מסוגה בעולם: 'ליצנבולנס' – אמבולנס מיוחד של ליצנים רפואיים, ששם לו למטרה לשמח ילדים חולים בדרך קצת אחרת. סמדר שמש-חרפק, ליצנית רפואית העומדת בראש היוזמה, מתארת את הפעילות הברוכה וכותבת בעמודה הפייסבוק שלה כך: "אני אמנם עדיין לא אימא, אבל אני משקיעה המון בילדים של אחרים, במסגרת העבודה היומיומית שלי – ליצנית רפואית.

"במסגרת העבודה שלי הקמתי פרויקט שנקרא 'אמבולנס הליצנים'. יחד עם עמותת 'קשת המשאלות', אנחנו עושים פעילויות חינם לילדים שחולים במחלות קשות או מסכנות חיים, ומוציאים אותם ליום אחד – מהמציאות הקשה והאשפוז הארוך".

ביום הכיף הזה, שמוקדש כל כולו לילדים, הם יכולים לבקש כל משאלה העולה על רוחם – וצוות ה'ליצנבולנס', לא מאכזב.

"הרבה משאלות קשורות בנסיכות, פיות, פיראטים, אסטרונאוטים, חיות ועוד תכנים שכל ילד חולם עליהם, ואוהב", כותבת חרפק ופונה אל אימהות שליבן נדבן ורוצות לתרום את התחפושות מפורים, לילדים המתוקים האלה.

"מדובר בפרויקט שנולד מתוך הצורך בבית החולים", מספרת חרפק בראיון שנעשה עמה לערוץ 2. "וזה סוג של הגשמת חלום עבורי. התחלתי לעבוד כליצנית רפואית לפני שמונה שנים, וחשבתי שאחד הדברים הכי הכרחיים זה דווקא להוציא את הילדים מבית החולים ולתת להם את תחושת החיים שבחוץ, ואת התזכורת שאלו החיים האמיתיים ולא החיים בבית החולים.

"זה אמנם לא רכב רפואי אלא רכב ליצני, אבל הטיפול שהרכב עושה הוא טיפול ייחודי. בעזרת הכלים הליצניים ובדמות שלו, הוא יכול לקחת את הילד לפנטזיה ולשנות את ההסתכלות שלו, של המשפחה על המציאות. מערכת היחסים שלנו עם הילדים היא כל כך צמודה, ואנחנו מלווים אותם הרבה זמן. להגיד להורה לצחוק, זה לא בהכרח העניין. הרבה פעמים, אנחנו פשוט רוצים לתת לרגש ביטוי.

"לצורך העניין, אם הילד צריך להוציא עכשיו אגרסיות וכעס כי הוא בטיפולים קשים, אין אדם יותר טוב בבית החולים להוציא עליו את הכעס הזה מאשר על הליצן, כי הוא באמת דמות שיכולה לספוג ודמות בלי אגו. לעורר צחוק זה אחד הדברים, אבל יש גם דברים אחרים".

לדבריה, כל 'חלום' כזה, דורש עיצוב שונה של האמבולנס. "אנחנו מעצבים לגמרי את האמבולנס לפי התוכן שהילד בוחר, וגם רוצים שהילד ומשפחתו יהיו לבושים ומחופשים – לפי הנושא שהילד בחר. במהלך פורים, ראיתי כמה השקעתן בתחפושות המדהימות לילדים ולמשפחה, ורציתי לבקש שאם יש כאן אימהות שמוכנות לתרום את התחפושות מפורים הזה או הקודמים לו למען הפעילות שלנו באמבולנס הליצנים, זה יכול לשדרג אותנו בטירוף, ולעשות ממש שמח לילדים המתוקים – שבאמת זקוקים לשמחה".

תגיות:חוליםאמבולנסליצניםילדיםשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה