בריאות ותזונה

הגידו לי איך נראית לשונכם, ואומר לכם מהו מצב בריאותכם

מה אומר צבע הלשון וצורתה על הבריאות שלכם? תתפלאו, אבל די הרבה. למעשה, זה מאות בשנים שמטפלים ברפואה הסינית מחשיבים את הכלי הזה לאחד הטובים והיעילים שיש, בדרך לאבחון מדויק של מחלות ובעיות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה אומר צבע הלשון וצורתה על הבריאות שלכם? תתפלאו, אבל די הרבה. למעשה, זה מאות בשנים שמטפלים ברפואה הסינית מחשיבים את הכלי הזה לאחד הטובים והיעילים שיש, בדרך לאבחון מדויק של מחלות ובעיות.

בעשורים האחרונים השיטה אומצה גם ברפואה המערבית, ויותר ויותר רופאים קונבנציונאליים משתמשים בה לצד שיטות אחרות. "הלשון היא כלי אבחוני ברפואה הסינית, ואפשר לקבל מהצורה שלה אינפורמציה חשובה", מסביר ערן חיון, מומחה לרפואה סינית מסורתית, בראיון ל'וואלה'.

לדבריו, צבע הלשון יכול לתת אינדיקציה על מצב הדם וכמות הדם, היות והלשון היא שריר. "דרך הצבע שלה אנחנו מבינים כמה השרירים בגוף מוזנים באנרגיה מזינה, ודם. אם קיים חיפוי כלשהו על הלשון, אפשר לאבחון חוסר איזון".

באמצעות צבע הלשון וצורתה, ניתן לדעת האם יש לגופנו 'כוונה' לחלות, האם הוא כבר חולה ובמה, האם אנחנו צריכים לשתות יותר מים או האם חסרים לנו ויטמינים חיוניים.

מהי לשון בריאה?

לשון בריאה היא לשון בעלת גוון ורדרד וחלקה, ללא חריצים וללא גלים בצדיה.

לשון אדומה

לשון אדומה היא סימן מובהק לכך שלגוף שלכם חסרים ויטמינים, או שהוא נוטה לאנמיה. לשון שכבר הפכה לסגולה, עלולה להעיד על חוסר חמצן בגוף – תופעה הזהה לעור שהופך כחול בזמן שאדם נחנק ר"ל. לעתים זה גם אומר שהגוף מפתח (או כבר חלה) מחלות ריאה כמו אסתמה וברונכיטיס. במידה ורק קצה הלשון הפך לאדום, זה עשוי להעיד על בעיות לב שונות.

לשון עם 'גלים' בצדיה

גלים קטנים המופיעים בשולי הלשון עשויים להעיד על בעיות בבלוטת התריס, עייפות כרונית ולחץ דם נמוך. אם הגלים הקטנים 'מנופחים' באופן תמידי, זה אומר שהגוף שלכם מיובש וזקוק לנוזלים.

לשון בעלת חריצים

לשון עם סדקים וחריצים לרוב לא מעידה על בעיה מסוימת, היות ועם הגיל – כמו כל איבר שנשחק, גם הלשון נשחקת והחריצים שעליה הן סימן שאנחנו מתבגרים. עם זאת, לדברי רופאים ויודעי דבר, לעתים עשויים החריצים הללו להעיד על בעיות אוטואימוניות.

ציפוי 'לבן' על גבי הלשון

שכבת צבע לבנה על הלשון, לרוב מעידה על מערכת חיסונית חלשה או זיהום בפה – אצל אנשים רגילים. אצל מעשנים לעומת זאת, היא עשויה להעיד על מחלת הסרטן.

על פי הרפואה הסינית, שכבה זו גם מעידה על ריבוי בתזונה מקררת כגון גבינות, חלב וסלט (והצטברות יתירה של ליחה). לכן רצוי להמעיט באכילת מוצרי חלב, ואם חשקה נפשכם בסלט – עדיף שתוציאו את הירקות מהמקרר ותניחו אותם בטמפרטורת החדר, כחצי שעה לפני שבכוונתכם לאכול אותם.

לשון בעלת פצעים

לעתים, מתפתחים על גבי הלשון פצעים מוגלתיים ואחרים. חלקם שפירים ועוברים לרוב תוך כמה ימים, אולם אחרים (אצל סוכרתיים למשל, יש נטייה לפתח פצעים כאלו לעתים די קרובות) עשויים להעיד על מחלות ובעיות שונות, כגון לחץ או אפילו סרטן.

הדרך הטובה ביותר לטפל מבעוד מועד בתופעות שתוארו לעיל, היא להיות מודעים לתופעות ולמצב הלשון. טוב למשל לסגל לעצמנו מנהג קבוע של התבוננות מעמיקה על הלשון, בעת צחצוח השיניים.

התבוננות שכזו תספק לנו תמונת מצב נרחבת, ובמידה ועולה חשש כלשהו במסגרתה – טוב ללכת ולהיבדק אצל הרופא, להזמת החששות.

תגיות:לשוןמחלותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה