פיתוח האישיות

ההעצמה שתשנה בך הכל: "כולם מתים. אבל כמה מאיתנו באמת חיים?'

כולם מתים. אבל כמה מאיתנו באמת חיים? לפניכם תמצית הדברים של אחד מסרטוני ההעצמה האישית המחזקים ביותר ברשת

אא

"זה לא המוות שרוב האנשים מפחדים ממנו, אלא זה להגיע לסוף החיים רק כדי להבין – שמעולם לא באמת חיית. אחד המחקרים שנעשו בבית החולים, בדק מאה קשישים שהיו על ערש דווי ולקראת מותם.

"הם התבקשו לספר על מה הם הכי מתחרטים בחיים שלהם. כמעט כולם אמרו שהם מתחרטים לא על הדברים שהם עשו, כי אם על הדברים שהם לא עשו והסיכונים שהם מעולם לא לקחו, החלומות שהם מעולם לא רדפו אחריהם.

"ואני שואל אותך: האם המילים האחרונות שלך יהיו: 'אם רק היה לי...'. היי, אתה... תתעורר. מדוע אתה קיים? החיים לא נועדו סתם כדי לעבוד, לחכות לסוף שבוע ולשלם שכר דירה. לא. אני לא יודע הרבה, אבל אני יודע את זה: 'שלכל אחד על כדור הארץ הזה יש מתנה. ואני מתנצל בפני הקהילה השחורה, אבל אני לא יכול יותר להעמיד פנים. מרטין לותר קינג? לאדם הזה מעולם לא היה חלום! אלא לחלום היה אותו. אנשים לא בוחרים חלומות, אלא החלומות בוחרים אותם.

"אז השאלה אליה אני חותר היא האם יש לך את האומץ, לתפוס את החלום שבחר בך, שמועיל בך ושעוזר לך – או שתיתן לו לברוח ולחמוק ממך?

"אתם יודעים, למדתי איזו עובדה על מטוסים באחד הימים: זה היה כל כך מפתיע לראות. דיברתי עם טייס והוא אמר לי שהרבה מהנוסעים אצלו חושבים שזה מסוכן שמטוסים טסים, אבל הוא אמר בעצם שזה הרבה יותר מסוכן למטוס להישאר על הקרקע.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"הייתי מופתע. אמרתי: 'מה'? והוא אמר: 'כן. למרות שזה נשמע מוזר, כשהמטוס נשאר על הקרקע הוא מתחיל להחליד, לפתח ליקויים ולהתבלות הרבה יותר מהר מאשר אם הוא היה באוויר. כשנפרדתי ממנו חשבתי: כן, זה לגמרי הגיוני. כי מטוסים נבנו כדי להיות בשמיים, וכל אדם נוצר כדי להחיות את החלום שיש לו בפנים ולהטיס אותו למעלה, לאוויר.

"אז כנראה זה ההפסד הכי גדול והכי עצוב בחיים, לחיות את החיים על הקרקע מבלי להמריא איתם לעולם. רבים מאיתנו מפחדים מגנבים שבאים בלילה לגנוב את כל הרכוש שלנו, אבל יש לך בראש גנב שרוצה את החלומות שלך. שמו הוא ספקנות (ספק גימטרייה עמלק) – הוא מואשם בעוון רצח החלומות הגדול בהיסטוריה, הרבה יותר ממה שהרגו הכישלונות.

"ישנם הרבה 'כאילו' אנשים. אתה 'כאילו' רוצה שינוי, ואם אתה 'כאילו' רוצה משהו – אתה תקבל 'כאילו' תוצאות. להתחתן, לרדת במשקל, להביא ילדים לעולם, לשנות קריירה – אתה לא יכול סתם לרצות את זה. אתה צריך לרצות את זה עם כל הלב שלך ולהיאבק על זה. אתה תיפול הרבה פעמים, אבל מי סופר? רק תזכור! אין דבר כזה הר חלקלק. אם אתה רוצה להגיע את הפסגה, אז ישנם רכסים חדים שצריך לצעוד מעליהם.

"יהיו זמנים שילחיצו וידכאו אותך. אבל תן לי להגיד לך משהו: סטיבן ספילברג נדחה מבית הספר לקולנוע שלוש פעמים, שלוש פעמים! אבל הוא המשיך קדימה. מאבק וביקורת אלו תנאים מוקדמים להגיע לגדולה. זהו החוק של היקום הזה, ואף אחד לא יכול להתחמק ממנו.

"כי כאב זה החיים, אבל אתה יכול לבחור את סוג הכאב:האם זה יהיה הכאב שבדרך להצלחה, או הכאב בלהיות רדוף חרטה? עצה שלי: אל תחשוב פעמיים. ניתנה לנו מתנה שאנחנו קוראים לה החיים, אז אל תהרוס אותה. אתה לא מוגדר על ידי העבר שלך, אלא נולד בכל רגע מחדש. אז תהיה בעלים על זה עכשיו".

תגיות:פיתוח האישיותהעצמה אישית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה