חדשות בעולם

כלי תקשורת בצרפת: המוסד הישראלי ניסה לגייס סוכנים כפולים מארגון הביון הצרפתי

לפי דיווח ב"לה מונד" הצרפתי, במהלך מבצע משותף להשגת מידע על הנשק הכימי של אסד, ניסה המוסד לגייס סוכנים צרפתים

  • כ"ט אדר התשע"ז
אא

המוסד הישראלי ניסה לגייס סוכנים בשירותי הריגול הצרפתי, במהלך מבצע משותף שהתרחש בין 2010 ל-2012 - כך עולה ממידע שפורסם במהדורת יום ראשון של העיתון "לה מונד" הצרפתי.

דו"ח הביקורת פנימי של שירות הריגול הנגדי הצרפתי, שחלקים ממנו פורסמו ב"לה מונד", חושף ניסיון של המוסד הישראלי לקרב אליו סוכני ביון צרפתים "עד כדי חציית קו של הפיכתם לסוכנים כפולים". כמו כן ממליץ הדו"ח לחקור את ראש שירותי הריגול הנגדי הצרפתי עד לשנת 2012, ברנאר סקוארסיני, בחשד לניהול קשרים לא מורשים ולא מדווחים עם מי שהיה אז ראש שלוחת המוסד בפריז.

על פי הדיווח, אותו מפקד תחנה ניצל את המגע היומיומי עם הסוכנים הצרפתים כדי להדק את קשריו איתם, ואחד מהם אף צולם כשהוא מגיע לארוחת שבת בביתו של ד"ק, ראש המוסד בפריז, המוזכר בדו"ח בראשי תיבות בלבד.

אותו סוכן צרפתי אף הגיע לחופשה עם משפחתו בישראל ונפגש עם סוכני המוסד בירושלים, לאחר שעבר בדובאי לאימון ירי. עבור שירותי הביון הצרפתי נחצה כאן הקו הדק בין חברות בין קולגות לניסיון גיוס בין סוכנויות האמורות לעבוד בשיתוף פעולה. מן הדיווחים עולה כי ייתכן שאותו סוכן צרפתי אף קיבל מתנות ומזומנים באותה תקופה, בניגוד לתקנות הארגון.

עם גילוי הפרשה, נאלצו דיפלומטים רבים בשגרירות ישראל בצרפת לעזוב, ביניהם מי שהיה ראש מטה המוסד בפריז.

המידע עלה בעקבות חקירה משפטית שמתנהלת כעת נגד ראש הביטחון הלאומי הצרפתי, ברנרד סקווארסיני, שכיהן באותן השנים. הוא נחשד בשימוש במידע מסווג למטרות פרטיות. במהלך חקירותיו, הצהיר סקווארסיני כי "שירות הביטחון הפנימי הודיע לו כי ספק שירותים התרועע באופן קרוב ביותר עם סוכנים לשעבר שהופעלו במסגרת פעולות משותפות עם המוסד וכי זה כנראה ניסיון של המוסד לחדור לשירות הביון הצרפתי".

תגיות:המוסדצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה