חדשות בארץ

ימים ספורים לאחר החיסול: צה"ל עצר בכיר נוסף בחמאס

הלילה עצרו צה"ל ושב"כ בטול כרם את ראפת נאסיף ששוחרר לפני כחודש מהכלא. ברצועת עזה עדיין חוקרים את החיסול המסתורי של בכיר הארגון מאזן פוקהא

  • כ"ט אדר התשע"ז
חיילי צה"ל במבצע מעצרים (צילום: ארכיון)חיילי צה"ל במבצע מעצרים (צילום: ארכיון)
אא

ימים ספורים לאחר חיסולו של בכיר חמאס, מאזן פוקהא, צה"ל והשב"כ עצרו הלילה (שני) בטול כרם את ראפת נאסיף, אחד מבכירי חמאס בגדה המערבית ששוחרר מהכלא לפני כחודש.

המעצר התבצע על רקע הבחירות הפנימיות להנהגת הארגון בגדה המערבית, שחמאס מקיים בימים אלה תחת מעטה חשאיות כבד.

מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ ושוטרי מחוז ש"י באיו"ש 14 מבוקשים. תשעה מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.

עוד מסר הדובר כי כוחות הביטחון מצאו בעיירה בית לחם אלפי שקלים, שמטרתם, על פי מידע מודיעיני, לשמש תגמול למשפחות פלסטיניות כדי לדרבן אותם להישאר במעגל הטרור.

בהנהגת חמאס עדיין תוהים מיהו המתנקש שירה בפוקהא. אף אחד לא היה עד לחיסול ולא שמע את ארבע היריות שפגעו בראשו של הטרוריסט הבכיר. לשם מציאת קצה חוט, הטיל אתמול חמאס מצור על הרצועה. בצעד חריג מאוד הודיע משרד הפנים של חמאס על סגירת המעברים: אין יוצא ואין בא. זאת על מנת ללכוד את המתנקשים, שייתכן ועדיין נותרו ברצועה.

נוסף על כך, חמאס אף אסר על דייגים עזתים לצאת אל הים, מחשש שמי שקשור בצורה ישירה או עקיפה לחיסול ינצל את הפתח הימי כדי לברוח דרך הים לישראל או למצרים.

מנגנוני הביטחון של חמאס נפרשו באופן מוגבר לאורך הגבול עם ישראל ומצרים, כדי למנוע הימלטות אפשרית של גורמים שייתכן שקשורים לחיסול. הטרוריסט חוסל ליד ביתו, בשכונת תל אל-הווא בעזה, הסמוכה לים. עובדה זו מחזקת את דעתם של גורמים בהנהגה הסוברים כי המתנקשים הגיעו דרך הים ונמלטו דרכו. 

תגיות:חמאסמאזן פוקהא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה