חדשות בארץ

הטעות שחשפה את הצעיר, שביצע יותר מ- 1000 שיחות הטרדה

בן 19 מאשקלון נעצר בסוף השבוע, לאחר שחוקרי המשטרה גילו כי הוא זה שביצע יותר מ-1000 שיחות איום למוסדות יהודיים ברחבי העולם

  • כ"ח אדר התשע"ז
בהארכת מעצרו (צילום: פלאש 90)בהארכת מעצרו (צילום: פלאש 90)
אא

חוקרי המשטרה ביחידת 433 מנסים עדיין לפענח את דמותו המסתורית של ההאקר בן ה-19 מאשקלון שנעצר בסוף השבוע שעבר בחשד שביצע יותר מ-1000 שיחות איום למוסדות שונים ברחבי העולם ובין היתר גם הצליח להביא להנחתת שני מטוסים של חברת דלתא בעקבות התרעת שווא של פצצה על המטוס.

על פי החשד, הצעיר רכש חמישה מחשבים ואנטנה חזקה. האנטנה אפשרה לו להתחבר לרשתות אלחוטיות של מחשבים מרוחקים מאוד מביתו, זאת כדי להסתיר את מקום הימצאו. בשל כך לא הצליחו החוקרים להגיע אל המקום המדויק של הצעיר.

אתר החדשות הפופולארי Daily Beast חשף מהי הטעות, שהביאה למעצרו של החשוד: באחד הפעמים שכח להשתמש בשרת פרוקסי. כך נחשפה כתובת ה-ip שלו, שהובילה את חוקרי המשטרה ישירות אל ביתו.

על פי הדיווח, בכדי להסוות את זהותו, השתמש החשוד בטכנולוגיה הקרויה SpoofCard, אשר מסתירה את זהות המתקשר באמצעות טלפון.

המשטרה פנתה לבית המשפט ואילצה את חברת האם של SpoofCard לדווח על המספר האמיתי מאחורי שיחות האיומים, אלא שגם צעד זה לא הועיל. התברר שהשיחות בוצעו ממספר לשימוש חד פעמי של Google Voice.

את התשלום עבור ה-SpoofCard ביצע באמצעות מטבע הביטקוין, שגם הוא בלתי ניתן למעקב. את חיבור האינטרנט שלו העביר דרך שרת פרוקסי, כך שאי אפשר היה לעלות על כתובת ה-ip שלו, ואת קולו הסווה כך שנשמע כמו קולה של אישה.

על פי החשד, הפצחן הצליח להשבית לשלושה ימים מוסדות חינוך בניו-זילנד. בדרך דומה הוא גרם ל"הורדת" שני מטוסים של חברת דלתא שכבר היו באוויר, בהתרעה שיש פצצה בתא המטען של המטוס. כעת נבדק האם חברת תעופה נוספת נפלה קורבן למעלליו.

רק לאחר שעצרו אותו וסרקו את מחשבו, גילו החוקרים כי ביצע יותר מאלף שיחות איום שונות למוסדות בארבע מדינות, ארה"ב, ניו-זילנד, אוסטרליה וקנדה, וכמעט בכולן התמקד במוסדות חינוך. את מספרי הטלפון של מוסדות החינוך מצא באמצעות חיפוש בגוגל.

תגיות:שיחותהטרדהמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה