חדשות בארץ

בעקבות החיסול: חמאס סגר את מעבר ארז

ארגון חמאס החליט, בצעד חריג, שלא לפתוח את צדו הפלסטיני של מעבר ארז "עד להודעה חדשה", זאת בעקבות חיסולו של מאזן פוקהא, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס

  • כ"ח אדר התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הפנים של חמאס בהודעה חריגה קבע כי המעבר, הממוקם לפני מעבר ארז, נחסם ויישאר סגור עד להודעה חדשה. המעבר שנחסם ממוקם לפני מעבר ארז, מה שאומר כי אין כניסה ויציאה של פלסטינים וגורמים בינלאומיים מרצועת עזה ואליה.

חיסולו של מאזן פוקהא, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, מחוץ לביתו שלשום בשכונת תל אל-הווא שברצועת עזה, הכה בתדהמה את הארגון.

על פי הדיווחים מעזה, המתנקש עשה שימוש בכלי נשק עם משתיק קול – וירה בפוקהא ארבעה כדורים בראשו. המתנקש או המתנקשים נמלטו. פוקהא מת במקום.

ברצועה מנהלים ביממה האחרונה חקירה מאומצת ביותר אז היוודע דבר מותו של פוקהא ובודקים האם אכן סוכני מוסד הם שעומדים מאחורי החיסול, או שדווקא מדובר במשתפי פעולה עם ישראל שעשו זאת עבורה.

ישראל היא החשודה העיקרית בחיסול. בני משפחתו של פוקהא אומרים ששב"כ הזהיר אותם כמה פעמים שאם בנם, שגורש לעזה בשל מסוכנותו ימשיך להפעיל את מנגנון הפיגועים של חמאס בגדה המערבית - הוא ייענש. אביו של פוקהא, שמתגורר בעיירה טובאס שבצפון הגדה המערבית, אמר כי "קציני מודיעין ישראלים הגיעו לבית שלנו פעמים רבות והעבירו לנו מסרים שמאזן יחוסל אם ימשיך במעשיו".

פוקהא הקים וכיוון חוליות צבאיות בגדה המערבית כיצד להוציא לפועל פיגועים כנגד ישראל, ופעל ימים ולילות כדי להוציא אל הפועל פיגועים נגד ישראל. פוקהא עצר על ידי ישראל לאחר ששלח מחבל מתאבד בשנת 2002, לפיגוע הרצחני בקו אגד 361 בצומת מירון, בו נרצחו 9 בני אדם הי"ד. הוא נשפט לתשעה מאסרי עולם. ב-2011 שוחרר מהכלא בעסקת שליט, ועקב חומרת מעשיו גורש לרצועת עזה.

במערכת הביטחון נרשמת הבוקר דריכות וכוננות מחשש להסלמה מצד החמאס, על רקע חיסולו של פוקהא בעזה בסוף השבוע.

כוחות הביטחון המוצבים דרך קבע במעטפת רצועת עזה הונחו לפעול בכוננות, לעבות את הכוחות בגזרה, לשנות את מסלולי הסיור ועוד.

גם ביהודה ושומרון חודדו הנהלים להגברת הכוננות מחשש שהחמאס יוציא לפועל פיגוע רחב היקף באזור זה, אזור מגוריו ומולדתו של בכיר החמאס שחוסל בפתח ביתו ברצועה.

תגיות:חמאסחיסול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה