חדשות בעולם

בבטן הצבה נמצאו כמעט אלף מטבעות – שהושלכו לאגם ’למזל טוב’

הצבה אוסמין מתה בגיל 25 הצעיר יחסית עבור בני מינה – בגלל הצטברות של מאות מטבעות כסף בבטנה

  • כ"ה אדר התשע"ז
אא

במקומות רבים בעולם מקובלת אמונה תפלה לפיה השלכת מטבעות למאגרי מים מביאה מזל. לצבה הירוקה שהתגוררה עד לא מזמן באגם בתאילנד, עם זאת, המטבעות האלה הביאו בעיקר מזל רע מאד.

הצבה, שזכתה לשם 'אוסמין', נלקחה לטיפול רפואי בשבוע שעבר אחרי שחייל תאי הבחין שהיא נראית במצוקה. במרפאה וטרינרית הבחינו כי השריון שלה סדוק, וצילום CT גם גילה מדוע: בבטנה נצפה גוש מתכת גדול. אחרי שניתחו אותה במשך ארבע שעות, הווטרינרים פענחו את החידה: בבטנה של הצבא נמצאו לא פחות מ-915 מטבעות. הווטרינרים הסבירו כי הצבה חשבה בטעות שהמטבעות הללו הם אוכל, ולכן בלעה אותם.

בתחילה נראה היה שהניתוח עבר בהצלחה, אבל האופטימיות לא נשארה לזמן רב. הצבה נזקקה לניתוח חוזר כדי לתקן את המעיים הפגועים שלה – ומהניתוח החוזר הזה היא מעולם לא התעוררה. נראה כי מלבד מהנזק המכני שגרמו המטבעות, המערכת החיסונית של הצבה נחלשה בגלל כמויות רעילות של ניקל שספג הגוף שלה מהמטבעות הרבים.

הווטרינרית שטיפלה בצבה, ד"ר ננטאריקה צ'אנסו, העלתה לפייסבוק פוסט נרגש שבו היא נפרדת מהצבה. "תודה שהיית ידידה שלי", כתבה הווטרינרית. "עשינו כמיטב יכולתנו, אבל זה לא הספיק".

הצבה היתה בת 25 במותה, גיל לא מבוגר במיוחד לצב. מותה בטרם עת עורר את התאילנדים לדיון ציבורי במנהג השלכת המטבעות למאגרי מים. "אני מקווה שזה יהווה דוגמה לאנשים שמאמינים בטעות שהשלכת מטבעות לבריכות בהן חיים חיות מביאה מזל טוב", אומרת הווטרינרית שטיפלה בצבה. "הדבר היחיד שזה עושה זה לפגוע בחיות".

תגיות:צבמטבעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה