חדשות בעולם

היממה שלאחר הפיגוע: לונדון מלקקת את פצעיה; מניין ההרוגים עלה לארבעה

האווירה בלונדון מתוחה במיוחד: אבטחה חסרת תקדים ברחובות העיר. הכוננות הגבוהה תימשך. מניין הפצועים עלה ללפחות 40

  • כ"ה אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בלונדון נמשכת הכוננות הביטחונית הגבוהה לאחר מתקפת הטרור אתמול: ברחבי העיר הוכרזה כוננות שיא, ושוטרים רבים התפרסו ברחובות. במקביל לחקירת האירוע, הקבינט הבריטי התכנס לקבלת החלטות בנוגע לדרכי פעולה אפשריות. 

משטרת בריטניה עדכנה הלילה (חמישי) שמספר הנרצחים בפיגוע עלה לארבעה, בנוסף לכ-40 אנשים שנפצעו על ידי המחבל, שנהרג גם הוא מירי של השוטרים. לפי מארק רולי, קצין המשטרה הבכיר למאבק בטרור במדינה, ההרוגים ישנם שלושה אזרחים ושוטר אחד. אחד מההרוגים הוא שוטר ושלושת האחרים אזרחים.

הקצין הבכיר עדכן שכמות השוטרים החמושים ברחובות העיר תתוגבר בימים הקרובים. הוא הוסיף שהמשטרה חושדת שהמניע לאירוע היה "טרור אסלאמי". עוד אמר שהמשטרה יודעת את זהות המחבל, אך סירב למסור פרטים נוספים. על פי דיווחים לא מאומתים, מדובר במטיף מוסלמי.

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, גינתה את המתקפה וכינתה אותה "חולנית ומרושעת". היא אמרה אמש כי "מיקום הפיגוע אינו מקרי. המחבל בחר לתקוף בלב עיר בירתנו, היכן שאנשים מכל האומות, הדתות והתרבויות מתקבצים יחד כדי לחגוג את ערכי החירות, הדמוקרטיה וחופש הביטוי. כל ניסיון להביס ערכים אלו נידון לכישלון".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם מיי, והביע את תנחומיו על מותם של ארבעת ההרוגים. טראמפ שיבח את כוחות הביטחון הבריטיים על תגובתם המהירה שהובילה לנטרול המחבל, ואף הציע את סיוע ארצות הברית ככל שיידרש.

הפיגוע המשולב הקשה התרחש אתמול (רביעי) סמוך לשעה 16:30 (שעון ישראל) בגשר ווסמינסטר שבלונדון. המחבל דרס שלושה עוברי אורח, לאחר מכן התנגש בכניסה לפרלמנט הבריטי, יצא מהרכב ותקף אנשים כשהוא אוחז במצ'טה ודקר למוות שוטר. הוא נורה ונהרג על ידי השוטרים שהוזעקו למקום. הדיונים בפרלמנט הופסקו ותנועת הרכבת התחתית במקום נעצרה.

תגיות:לונדוןפיגוע טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה