חדשות יהדות

"הרגשתי מרוקנת לגמרי, כאשר הופיעה לפתע הרבנית קולדצקי והצילה אותי"

"ביום ההילולא של רבי אלימלך ראינו ניסים עצומים", מספרת אמו של חיים מרדכי בן 5 החודשים. "הקדוש ברוך הוא רוצה את התפילות שלנו. אנא קרעו את השמים"

  • כ"ד אדר התשע"ז
חיים מרדכי בן 5 החודשיםחיים מרדכי בן 5 החודשים
אא

"אנחנו רואים בחוש איך התפילות עוזרות", מספרת אמו של חיים מרדכי בן 5 החודשים, המאושפז במחלקת טיפול נמרץ – לב כבר למעלה מחודש. "הקדוש ברוך הוא רוצה את התפילות שלנו, שנזכור שמתוך שיא החושך מפציע האור, ושנאמין בו שהוא יכול להחזיר לנו את הילד הבריא והמתוק שהיה לנו עד לפני יותר מחודש".

בסוף השבוע האחרון, היה הפציינט הקטן מועמד לניתוח לא פשוט: החדרת צינור קבוע דרך הגרון לקנה הנשימה, כאשר לפתע הכל התהפך לטובה.

ברחמי שמים גלויים נותק חיים מרדכי בהצלחה ממכונת ההנשמה, וצילומי הריאות הוכיחו על שיפור משמעותי ומבורך. בנוסף, הקרדיולוגית לא האמינה למראה הבדיקות שקיבלה: "קצב הלב השתפר באחוזים משמעותיים", היא בישרה להוריו הנרגשים. כמו כן, ניתן היה להפסיק לתת לו את חומרי ההרדמה והוא התעורר. אחיות המחלקה מיהרו לחדרו מלא המכשירים על מנת להיווכח במו עיניהם בנס הגדול. חלקם פרצו בבכי נרגש.

הישועה קרתה ביום ראשון השבוע, כ"א באדר, יום ההילולא של רבי אלימלך מליז'נסק. "הפצנו את שמו של חיים מרדכי לתפילה בכל העולם", מספרים ההורים. "רבים שנסעו לליז'נסק ולקברי צדיקים בכול רחבי פולין ואוקראינה ועוד התחננו עליו, ושמו נכתב באלפי פתקים שמילאו את הציונים הקדושים". 

"הקדוש ברוך הוא ודאי רוצה את התפילות שלנו, כי למרבה הכאב, אמש (שלישי), לאחר מספר ימים של נשימה שהולכת ומשתפרת, נזקק שוב חיים מרדכי להנשמה מלאכותית", מספרת אמו.

"אנחנו מרגישים שהניסיון באמונה עולה בדרגה, ממש כמו שכתוב, שבימות המשיח ירגישו כאלה נסיונות באמונה. אנו מרגישים את דברי חז"ל שבתקופת סוף הגלות יחושו ישראל כמו בטיפוס על קיר חלק, שאין במה להיאחז. חז"ל הבטיחו שמי שיישאר מאמין בכול ליבו – יזכה לישועה", היא מוסיפה באמונה חזקה.

"בזמן הכנסת הצינור הוציאו אתנו מהחדר", היא נזכרת בדמע, "וכשנכנסנו שוב לחדר וראינו אותו פתאום מוטל מונשם ומורדם הוא היה נראה נורא, כמו לפני כמה שבועות. הרגשתי כמו מישהי שנזרקה מגובה עצום, בחבטה ממש. הייתי מרוקנת לגמרי, ואז, ממש בנס, נשלחה אלי באותה שעה הרבנית קולדצקי שהגיעה ליד מיטתו וחיזקה אותנו", מספרת גיטי.

"אנחנו מרגישים שהילד הוא לא רק שלנו, הוא של כל עם ישראל. הקב"ה רק רוצה את התפילות שלנו. ואם רק נאמין בו ונבקש – נראה ניסים גלויים", היא זועקת.

גיטי ממשיכה לספר על מבצע שיזמו לרפואתו של הילד: כרטיסיות קטנות מעוצבות, בהם מסמנים הילדים כל פעם שזכו לברך את ברכת "אשר יצר", הברכה המופלאה המזכירה את הפלאים המתרחשים בגופינו בכל רגע ורגע.  

"קיבלתי תגובות נלהבות של הורים בשכונה שלנו לגבי המבצע", היא מציינת. "אמרה לי אחת משכנותיי, אם לילדים קטנים: 'לא האמנתי עד כמה הילדים שלי מסוגלים לברך בכזו מתיקות. אנחנו ממש מתענגים על המבצע הזה'. חברה נוספת כתבה לי שמאז שראתה את התמונות של חיים מרדכי, היא לא מסוגלת שלא לברך בכוונה את ברכת 'אשר יצר'. אחרת שיתפה אותי שבסמינר בו היא מלמדת, מאות בנות התפללו לרפואתו ומילאו 660 כרטיסיות", מספרת אמו של חיים מרדכי.

ניתן להוריד את כרטיסיות המבצע, לחלק לילדים ולהתחזק באמירת ברכת "אשר יצר" בקול ובכוונה.

תהילים לרפואתו השלמה והמהירה של חיים מרדכי בן גיטל בתוך שאר חולי ישראל:

פרק ו'

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) יְהוָה עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

פרק קמ"ב

(א) מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה. (ב) קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן. (ג) אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד. (ד) בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי. (ה) הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי. (ו) זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים. (ז) הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי. (ח) הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי.

ראוי להוסיף את התפילה הבאה:

"יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שבזכות מזמורי התהילים אשר אמרתי לפניך, תחוס ותחמול ותרחם על עבדך חיים מרדכי בן גיטל, ותרפאהו רפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף, ותעלה ארוכה ומרפא לכל תחלואיו ולכל מכאוביו ולכל מכותיו, ותיתן לו כח ובריאות וחוזק ואומץ בכל אבריו וגידיו, ותצילהו מכל חולי ומחלה, ותצילהו מכל מכה וכאב, ותבטל מעליו כל גזרות קשות ורעות, ותרחמהו ותחייהו חיים ארוכים טובים ומתוקנים, ותברכהו לחיים ארוכים טובים ומתוקנים ולשלום, ותקיים בו הברכות אשר ציוות את אהרן ואת בניו לברך את עמך ישראל באהבה ככתוב בתורה: "יברכך ה' וישמרך. יאר ה' פניו אליך ויחונך. ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום. ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם".

"קל נא, רפא נא לעבדך חיים מרדכי בן גיטל, קל נא, רפא נא לעבדך חיים מרדכי בן גיטל, קל נא, רפא נא לעבדך חיים מרדכי בן גיטל, סעדני ואושעה. ה' הושיעה המלך יעננו ביום קראנו. יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך ה' צורי וגואלי".

תגיות:אשר יצרתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה