בריאות ותזונה

"בזכות בן העשר שסבל מכולסטרול גבוה, כולנו אוכלים עכשיו בריא"

במשך שנים, משפחת לוי מגדרה, ניהלה אורח חיים 'רגיל' שכלל ארוחות משפחתיות עתירות שומן. אלא שבדיקת דם של בנם בן ה-10, סתיו, שינתה את הכל: כשהתגלה שסתיו סובל מכולסטרול גבוה, החליטו בני המשפחה כולם – להירתם לעזרתו, ולהחיל תזונה בריאה בבית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשך שנים, משפחת לוי מגדרה, ניהלה אורח חיים 'רגיל' שכלל ארוחות משפחתיות עתירות שומן. אלא שבדיקת דם של בנם בן ה-10, סתיו, שינתה את הכל: כשהתגלה שסתיו סובל מכולסטרול גבוה, החליטו בני המשפחה כולם – להירתם לעזרתו, ולהחיל תזונה בריאה בבית.

"אחרי הגילוי, הפנו אותי לתזונאית שנתנה לי תפריט, ופתאום, כל מה שהיינו רגילים לאכול בבית בלי חשבון לכולסטרול – היה צריך להשתנות. היינו צריכים לעשות סוויץ'", מספר סתיו בראיון ל'ידיעות אחרונות'. "זה התחיל בגללי, אבל התוצאה הייתה שכל המשפחה עשתה שינוי מבורך. תכל'ס, היום כולנו אוכלים יותר בריא, אוכל שיש בו פחות אחוזי שומן. ופתאום, גילינו שבגלל זה יש יותר מגוון של סוגי אוכל על השולחן.

"אימא וגם אבא למדו להכין לנו הרבה יותר דברים. אבא מכין את הפיצה הכי טעימה בעולם, ועבר להשתמש בקמח מלא במקום בקמח לבן, ואפילו הגבינה הצהובה שהוא מפזר מלמעלה היא 9% שומן עכשיו ולא 28% כמו קודם, למרות שאף פעם לא ממש שמנו לב לאחוזי השומן על האריזות. אימא תמיד דואגת שיהיו על השולחן כל מיני ירקות בצבעים שונים, וכל אחד טועם מה שבא לו. זה הרבה יותר ממה שהיה אי פעם על השולחן בארוחת ערב, באמצע השבוע. ואגב, אפילו סושי אנחנו כבר מכינים לבד בבית, בעזרת הילדים".

ההורים - מעיין (39) וגל (40), והילדים – רועי (12), סתיו (10) ומורן (5 וחצי) – כולם קיבלו בחיוך את השינוי, ואף אחד לא הרגיש שמשהו מהרגלי התזונה הקודמים, חסר לו. נהפוך הוא. "הביקור אצל התזונאית של סתיו, פתח את העיניים של כולנו. כולנו שינינו את ההרגלים שלנו, שכללו בין היתר צריכת מוצרים עם אחוזי שומן גבוהים, בלי לתת את הדעת על כך", אומרת מעיין, האם. "היום, במהלך הקניות בסופר, אנחנו בודקים את אחוזי השומן במוצרים, הלחם הוא מקמח מלא ולא לבן, לא משתמשים בשמן קנולה אלא רק בשמן זית משובח, ואם פעם היינו מזמינים פיצה מבחוץ – היום אנחנו מעדיפים להכין את הפיצה בבית. כבר כמה חודשים שאנחנו אוכלים יחד את ארוחת הערב המשפחתית והבריאה, וזה תענוג צרוף".

סתיו מספר שמדי שבוע, היה להם מנהג קבוע כשהסבתא הגיעה לבקר: "היא נהגה לפנק אותנו בפיצה עם משלוח עד הבית, אבל עכשיו לימדנו גם את סבתא שעל הפינוק הזה אנחנו מוותרים, ומעדיפים את הטעם של הפיצה של אבא. אין ספק שאבא פיתח את כישרון הבישול, וגם אנחנו הילדים, למדנו לשתף פעולה ולעזור לו. זה ממש כיף".

אך מעבר לכיף, התוצאה מדברת בעד עצמה: תוך חודשים ספורים בלבד, סתיו ירק במשקל, עלה בגובה והשומנים בדם ירדו משמעותית. דבר מבורך נוסף שסיגלו להם בני המשפחה הוא שבזמן הסעודה – אין טלוויזיה או מסכים אחרים. "אנחנו משוחחים על עניינים שעברו עלינו במשך היום, ועל התוכניות שיש לנו לעשות יחד בעתיד, כמו טיול", מסכמת מעיין.

תגיות:שינויאכילהכולסטרולהרגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה