חדשות בארץ

חזון מחריד: מדינת דאע"ש על כביש 6

"אין צורך בדמיון מפותח מדי כדי לחזות את המאורעות העלולים להתרחש, בסבירות גבוהה למדי, אם ישראל תוותר על השליטה בשטחים הנושקים לכביש 6"

  • כ"ד אדר התשע"ז
אא

מרטין שרמן, מייסד המכון הישראלי למחקרים אסטרטגיים (IISS), מסביר כי "אחד האיומים החמורים ביותר, אך משום מה איום שזוכה לתשומת לב מועטה בדיון הציבורי הוא האיום לתשתיות התעבורתיות הלאומיות במקרה של הקמת מדינה פלשתינית הנושקת לפאתיו המזרחיים של מישור החוף".

"אין צורך בדמיון מפותח מדי כדי לחזות את המאורעות העלולים להתרחש, בסבירות גבוהה למדי, אם ישראל תוותר על השליטה בשטחים הנושקים לכביש 6", ממשיך מרטין להזהיר.

צפו בדבריו:

"אחד מעורקי התחבורה החיוניים האלה הוא כביש חוצה ישראל (כביש 6), המקשר את צפון הארץ עם דרומה. בחלקים רבים לאורכו עובר הכביש בקרבת השטח המיועד למדינה הפלשתינית העתידית - ובמקומות מסוימים אף בצמידות לו", מסביר מרטין.

"באזורים רבים המרחק בין כביש 6 לבין מרכזי אוכלוסייה פלשתינים אינו עולה על קילומטר אחד, לעתים אף מצטמצם לעשרות מטרים בלבד", הוא מדגיש ומזהיר: "אין צורך בדמיון מפותח מדי כדי לחזות את המאורעות העלולים להתרחש, בסבירות גבוהה למדי, אם ישראל תוותר על השליטה בשטחים הנושקים לכביש".

מרטין ממשיך ומזכיר את ההיסטוריה: "הניסיון העגום שישראל חוותה עקב נטישת רצועת עזה חייב לשמש נורת אזהרה לגבי העתיד להתרחש לאורך הכביש במידה והשטח ממזרח לו יעבור לשליטה פלשתינית".

שתי נקודות רגישות במיוחד הן הערים קלקיליה וטול-כרם, שיושבות בצמידות לכביש, ובעבר היוו מוקדים לפעילות טרור רצחנית - כגון הפיגוע במלון פארק. נוכחות ושליטה ישראלית הינן חובה על מנת למנוע, בס"ד, המשך שפיכת הדמים והפיגועים בתוך ישראל.

מרטין מוסיף ומתריע: "לא ניתן לבטל כהפחדה חסרת בסיס את איום המנהרות והתקפות הטרור על תנועת הרכב בכביש 6. אדרבא, בעבר הלא רחוק נחשפו ניסיונות לכריית מנהרות טרור מתחת למכשול ההפרדה".

"הפעילות החקלאית והמסחרית הענפה בקרבת המכשול משמשות כמסתור, כיסוי והסוואה בשפע כדי לאפשר חפירות מנהרות תופת או הכנת עמדות ירי לעבר התנועה הסואנת על הכביש.

"לא קשה לדמיין את הקלות בה ניתן יהיה להציב מארבים לאורך תוואי הכביש והתוצאות הרצחניות שאלה יותירו אחריהם. לא קשה לדמיין את הנזק הכלכלי שייגרם מהאיום המתמיד לניתוק העורק המרכזי המחבר בין צפון הארץ דרומה", הוא ממשיך ואומר.

מרטין מסיים את דברי האזהרה החריפים שלו במילותיו של פרופ' אמנון רובינשטיין, חתן פרס ישראל, איש שמאל מובהק: "ישראל הקטנה והחשופה לא תוכל להתקיים ולשגשג אם יופגזו ויחובלו ריכוזיה העירוניים, נמל התעופה הפגיע שלה, כבישיה... זוהי הסכנה האיומה, הנעוצה בקיומהּ של מדינה שלישית ריבונית ועצמאית בינינו לבין הירדן".

תגיות:דאע"שכביש 6מדינת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה