חדשות יהדות

"האם עליי להגיד לבחורה את גילי האמתי?" שאל הבחור, וזכה לתשובה מדהימה

בחור מבוגר שנפגש עם בחורה צעירה ממנו התלבט האם לחשוף את גילו המדויק. תשובתו המעניינת של הרב שטיינמן הובילה בסופו של דבר לשבירת הצלחת

אא

דומה כי אין בחור מבוגר שמחפש אחר שידוכו ולא מוצא את עצמו מתלבט בנוגע להצגת גילו לפני המשודכת. האם עליו לומר את גילו האמתי והמדויק, או שמא ייתכן שהגיל ירתיע את הבחורה, ועליו 'להוריד' שנה או שתיים?

סיפור מיוחד במינו שהופיע בעלון 'קול ברמה' מעניק זווית ראייה ייחודית על הנושא. הסיפור, כפי שמצוין שם, סופר על ידי הרב יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן. הרב סיפר על כך שבישיבת מיר היה בחור מבוגר שהגיע כבר לגיל 35, אך עדיין לא מצא את זיווגו.

באחד הימים הוא עמד להיפגש עם בחורה בת 26 וטרם הפגישה ניגש אל רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל ושאל אותו האם עליו לומר לבחורה את גילו המדויק, או שמא הוא רשאי להפחית מעט מן הגיל. הרב שמואלביץ הבטיח לבחור שהוא ישאל על כך את הרב שטיינמן, ואכן כך היה.

תשובתו של הרב שטיינמן הייתה מרתקת: "לבחור הזה יש כבר 'חסרון' אחד והוא הגיל שלו. האם הוא רוצה שיתווסף לו חסרון נוסף כשקרן?" ולכן הוא המליץ למסור לבחור שיגיד את האמת. הבחור אכן אמר את גילו האמתי, ובסופו של דבר השידוך הסתיים בשעה טובה עם שבירת צלחת.

הדבר המעניין הוא שלאחר האירוסין גילתה הכלה את אוזנו של החתן בכך שהיא התלבטה מאוד אם לסגור את השידוך, והחליטה להכריע בכך שתשאל אותו על גילו. "ידעתי את גילך", היא הבהירה לו, "ואמרתי לעצמי שאם תאמר את האמת ולא תשקר – אתארס איתך. מכיוון שאמרת את האמת החלטתי שאתה תהיה חתני".

תגיות:הרב שטיינמןשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה