חדשות בעולם

חדש בארה"ב: בית ספר שילמד צעירים איך להשתלב בחיים הבוגרים

בית ספר ללימוד השתלבות בחיים הבוגרים? שמעתם נכון! בית ספר בשם Adulting school בארה"ב, פותח בימים אלו את שעריו בפני צעירים שמרגישים מעט ילדותיים, רוצים להתבגר אבל לא יודעים כיצד

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בית ספר ראשון מסוגו שמטרתו העיקרית היא להכשיר צעירים מחוסרי מיומנויות מספיקות להשתלב בחיים הבוגרים בצורה אופטימלית - נפתח בימים אלו במיין שבארה"ב. בין הנושאים הנלמדים בבית הספר החדש, תמצאו שיעור בהתנהלות כלכלית נבונה, שיעור בקיפול כביסה, שיעור בהסרת כתמים מבגדים, שיעור בתקשורת בינאישית, שיעור בהכנת מאכלים פשוטים כמו חביתה ועוד.

בראש היוזמה המעניינת עומדות הפסיכיאטרית רייצ'ל וויינסטיין, והקואצ'רית קייטי ברונל – שהחליטו להרים את הכפפה לאור ריבוי מקרים שהופנו אליהן, וכדי 'לדבר' בשפתם של הצעירים ולמשוך אותם לבית הספר, המציאו השתיים שיטה מיוחדת: חלק מן השיעורים יועברו במסעדות, בבאולינג ובמקומות מפגש אחרים שהצעירים רואים בהם מוקדי עניין. "סוף סוף דרך נהדרת ללמוד ועל הדרך ליהנות עם החברים, לפגוש אנשים חדשים ולאכול אוכל טעים", נכתב באתר בית הספר.

"הרעיון להקים בית ספר כזה, הגיע אחרי שנים של עבודה עם צעירים שמתמודדים עם בעיות כמו חוסר ידע בתשלום חשבונות, או בלבול בתחום הלימודי-מקצועי. הצעירים הללו מרגישים שהם היחידים עלי אדמות שמתמודדים עם סוג כזה של בעיות, אולם ההפך הוא הנכון. כולנו מתמודדים עם בעיות כאלה, רק שעד עכשיו לא היה מקום רישמי שיטפל בהן", אומרת וויינסטיין.

מורי בית הספר, רובם ככולם – הם לאו דווקא בעלי השכלה אקדמית בתחומם. "באנשי המקצוע שלנו בחרנו בקפידה, מתוך ניסיון רב שנים. מדובר באנשים איכותיים ביותר, שהצליחו בחיים בזכות כישורים בינאישיים מעשיים, ולא בזכות תעודות תלויות על הקיר", אומרות השתיים. ולפני שנשכח – מדובר לא רק באנשים מצליחים, אלא גם כאלה שמוכנים להעביר את הידע שלהם לאחרים – תמורת אפס דולרים. "כרגע המורים שלנו לא מתוגמלים במשכורת עבור השיעורים שלהם, אבל בהמשך אנחנו בהחלט נדאג לזה".

רשימת הקורסים שעתידים להיפתח בבית הספר (שכרגע פועל במתכונת וירטואלית) הם: 'איך להצליח בראיון העבודה הבא', 'איך להתנהל בצורה פיננסית נכונה', 'עשו זאת בעצמכם', 'כך תדאגו לבריאות שלכם', ועוד.

תגיות:ארצות הבריתבתי ספרהכנהצעירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה