חדשות בעולם

עיריית פורטלנד מציעה קרוואן חינם – לכל מי שמוכן לארח בו הומלסים

מה עושים כשהעיר עולה על גדותיה באנשים שנאלצים לישון ברחובות? עירית פורטלנד הגתה פתרון מקורי: תושבים שמוכנים לאכלס הומלסים בקרוואן בחצר שלהם, יקבלו את הקרוואן במתנה אחרי חמש שנים

  • כ"ג אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מה עושים כשהעיר שלך מתמלאת בהומלסים הישנים ברחובות, ופתרון לא נראה באופק? בעירית פורטלנד, בירת מדינת אורגון בארה"ב, החליטו לקחת יוזמה וליישם פתרון יצירתי. העיריה פרסמה כי היא מוכנה להקים על חשבונה קרוואן איכותי המחובר לחשמל ולאינסטלציה בחצרו של כל תושב המתחייב להניח להומלסים לישון בקרוואן הזה בחמש השנים הבאות. לאחר חמש שנים יהפוך הקרוואן להיות רכושו הבלעדי של התושב, שיוכל להשכיר אותו וליהנות מהכנסה נוספת.

הפרויקט החדש, שנקרא 'מקום עבורך', הוא כנראה היוזמה הראשונה בעולם לנסות לגייס אזרחים באופן רשמי כדי לפתור את בעיית מחוסרי הדיור. משבר ההומלסים בפורטלנד הגיע לממדים כאלה, שבשנה שעברה לא נותרה לעירייה ברירה אלא להעניק היתר חוקי לשינה ברחובות העיר. כארבעת אלפים תושבים ישנים ברחובות העיר או במגורים מאולתרים מידי לילה. הסיבה לכך? בעיקר מחסור בדירות להשכרה במחיר שווה לכל נפש.

כמאתיים תושבים נרשמו עד עתה לפרויקט, וארבעת הקרוואנים הראשונים מוקמים בימים אלה ממש.

האם העירייה והתושבים לא חוששים מסיטואציה שבה מחוסרי-דיור שונים נכנסים ויוצאים מחצרות של תושבי העיר? לדברי יוזמי הפרויקט ומשתתפיו, אין כל סיבה לדאגה. כפי שאומרת בקה לאב, עובדת סוציאלית שהייתה בין הראשונים להירשם לפרויקט: "רק משום שלמישהו אין מקום מגורים זה לא הופך אותו לאדם רע או מגדיל את הסיכוי שלו להיות דייר רע. למעשה, סביר שיהיה דייר טוב יותר כי הוא יידע להעריך את קורת הגג שקיבל".

תגיות:הומלסיםקרוואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה