בריאות ותזונה

ירידה במשקל לא תעשה אתכם מאושרים, אבל תזונה בריאה דווקא כן

לפעמים נוטים לחשוב שהשגת המשקל הנכסף היא מה שמפריד בינינו לבין האושר. עשור של מחקרים, עם זאת, סובר אחרת: מה שמשפיע על בריאות הנפש שלנו הוא התזונה שאנחנו צורכים, לא מידות הבגדים

  • כ"ג אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם רוצים להיות מאושרים יותר, כך מצא מחקר חדש, דיאטה קיצונית היא לא מה שאתם צריכים. גם אם תצליחו לכבוש את היעד ולהגיע למשקל שאתם חולמים עליו, אומרים החוקרים, אין שום הוכחות שתהיו מאושרים יותר. החדשות הטובות? תוכלו לשפר את הבריאות הנפשית ומצב הרוח שלכם אם תתחילו לאכול בריא, אפילו אם המספר על המשקל יישאר אותו הדבר.

בעשור האחרון הצטברו לא מעט מחקרים שמצאו כי תזונה בריאה מסייעת במניעת דיכאון – ואף עוזרת להחלים מדיכאון שכבר קיים. במקביל אף נמצא כי הקשר בין תזונה לדיכאון אינו תלוי במשקל. מה שמשנה הוא האוכל שצורכים, לא המידות שאנחנו לובשים. המסר הזה חוזק במחקר ראשון מסוגו שבו התבקשו הנסיינים לאכול במשך 3 חודשים לפי תכנית שהכתיבה תזונה בריאה יותר. רוב המשתתפים בניסוי היו בעלי עודף משקל ונשארו כך גם בתום הניסוי. למרות זאת, אלה שנצמדו להוראות וצרכו תזונה בריאה יותר, דיווחו על שיפור משמעותי בסימפטומים הנפשיים שלהם, ואצל שליש מתוכם הדיכאון נעלם לחלוטין.

כמובן, אין ספק בכך ששמירה על משקל תקין חשובה לבריאות הגוף. אבל מה שמחקר כזה מגלה, אומרים החוקרים, הוא שעל אף שעודף משקל הוא גורם סיכון לדיכאון, תזונה טובה יכולה למנוע את הדיכאון גם אם המשקל לא משתנה. ההסבר הביולוגי לכך עדיין אינו ברור לגמרי, אבל כנראה שתזונה עשירה בפירות, ירקות וסיבים תזונתיים משפרת, למשל, את בריאות חיידקי המעיים שהשפעתם על המוח ומערכת העצבים ידועה – וכך מצבו הנפשי של האדם משתפר גם בלי שהוריד גרם אחד ממשקלו. ובניגוד לירידה במשקל, שהיא מטרה לטווח הארוך, את השיפור במצב הנפשי בעקבות תזונה בריאה – מרגישים די מהר.

תגיות:בריאותדיאטהאושר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה