חדשות בארץ

כלב נשך כלבה – והבעלים יישלח לכלא

"אין הבדל בין כלב לבן אדם" כך כתב שופט בית משפט השלום בחיפה בגזר הדין שבו שלח לכלא לשלושה חודשים את בעליו של הכלב הנושך

  • כ"ג אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מה קורה כשכלב נושך כלב אחר? במקרה שלכלב הראשון יש בעלים שניתן להאשים אותו בחוסר אחריות, מסתבר שניתן לשלוח אותו לכלא.

שופט בית משפט השלום בחיפה גזר אתמול (שני) שלושה חודשי מאסר על תושב העיר, גבר כבן שבעים, שהואשם בכך כי במהלך 2013 הסתובב שוב ושוב עם כלבו בפארק הכט בעיר, כאשר הכלב איננו קשור לרצועה. על אף פניות ואזהרות הוא המשיך בכך, ובאחד הימים נשך כלבו את כלבתו של מבקר אחר בפארק וגרם לה פצע בקוטר של 11 סנטימטרים שדרש טיפול אצל ווטרינר.

השופט פלאח כתב בגזר הדין שלו כי: " הנאשם במעשיו פגע בביטחון הציבור, לא הצטער על מעשיו ולמעשה אינו מודע לחומרת מעשיו, ועל אף הכרעת הדין הארוכה שניתנה בעניינו הוא אינו חש שעשה טעות ושעבר על החוק". כמו כן הוסיף והבהיר כי לדעתו אין הבדל בין פגיעה באדם או בבעל חיים: כלבים חיים בקרבת בני אדם ואין הבדל בין השניים", כתב השופט. "המושג 'צער בעלי חיים' נקבע בעבר אך כיום יש להחליפו ב'הגנה על כל החי'. כאשר הנאשם מסתובב עם כלבו ללא רצועה וכלבו פוצע כלבה אחרת – הרי שזו כמו פציעת אדם ויש להחמיר עם אנשים שהתנהגותם גורמת לפציעה של בעלי חיים".

השופט הוסיף וציין כי זו אינה הפעם הראשונה בה מבצע הנאשם עבירה מעין זו: "הנאשם הורשע בעברו בעבירות דומות והוא לא למד את הלקח. הגעתי למסקנה שמתחם הענישה ההולם את מעשיו הוא מאסר שנע בין שלושה חודשים לחמישה עשר חודשים". על אף שלא קיבל את טיעוני ההגנה, עם זאת, השופט החליט להתחשב בגילו המבוגר ובמצבו הבריאותי של הנאשם, ולגזור עליו רק שלושה חודשי מאסר. עם זאת נגזרו על הנאשם גם שישה חודשי מאסר על תנאי, קנס של 5000 שקלים, ותשלום פיצוי בסך עשרת אלפים שקלים לבעליה של הכלבה שנפצעה. 

תגיות:כלבנשיכהכלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה