חדשות בעולם

חיזבאללה: יירטנו מזל"ט ישראלי. צה"ל: המזל"ט נפל

חיזבאללה פרסם ברשתות החברתיות תמונות שבהן נראה כלי הטיס וטען כי הוא הופל. בצה"ל אישרו כי מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" נפל באזור, אך טענו כי הוא לא הופל

  • כ"ג אדר התשע"ז
מזל"ט, ארכיון (צילום: פלאש 90)מזל"ט, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

חיזבאללה טענו אמש (שני) כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו מזל"ט ישראלי מסוג "רוכב שמיים" שחדר למרחב האווירי הסורי בפרברי קוניטרה. בדף ההסברה הצבאית של חיזבאללה פרסמו תמונות של המזל"ט כשבאחת התמונות מופיע הכיתוב "אלביט".

בצה"ל אישרו כי מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" נפל בשטח סורי במהלך פעילות. הודגש כי לא קיים חשש לדליפת מידע מכלי הטיס וכי נסיבות המקרה נחקרות.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת של החיזבאללה, המזל"ט הישראלי חדר למרחב האווירי של סוריה, באזור קוניטרה, ויורט על ידי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה, באזור הכפר א-סמדאניה א-שרקיה בקוניטרה.

כבר שלשום (ראשון) דיווחו כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי כי הצבא "הבריח" כלי טיס בלתי מאויש של ישראל שחדר למרחב האווירי של סוריה. זמן קצר לאחר מכן דווח על חיסולו של אסר א-סייד, פעיל במילציית "הכוחות להגנת המולדת" של המשטר הסורי.

יש לציין כי לפני כחודשיים נפל מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" בגבול לבנון ונתפס על ידי הלבנונים. כך שסביר להניח שהמזל"ט שמוצג כעת על ידי החיזבאללה הוא המזל"ט שנפל לפני כחודשיים.

בתוך כך, בשבוע שעבר נפל מזל"ט נוסף מאותו סוג ברצועת עזה. כלי הטיס היה בפעילות מבצעית באזור שכונת סג'עייה בצפון הרצועה, ובצה"ל בודקים האם הוא התרסק עקב תקלה טכנית.

תגיות:חיזבאללהסוריהמזל"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה