חדשות בעולם

סאדאם חוסיין לא מוצא עבודה: "מפחדים להעסיק אותי"

צעיר הודי בן 25, העונה לשם 'סאדאם חוסיין' מתקשה למצוא עבודה: "40 מקומות עבודה דחו אותי בגלל שמי"

  • כ"ב אדר התשע"ז
ינסה לשנות את שמו (צילום אילוסטרציה: shutterstock)ינסה לשנות את שמו (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

סאדאם חוסיין הוא צעיר הודי בן 25, סיים לפני שנתיים את לימודיו לימודיו באוניברסיטת "נורול איסלאם". למרות שסיים בהצטיינות והיה במקום השני במחזור שלו בתחום ההנדסה הימית, הוא מתקשה למצוא עבודה, בעוד שחבריו ללימודים השתלבו בתחום.

הסיבה לכך, טוען הצעיר המתוסכל, הוא שמו, הזהה לשמו של הרודן העיראקי. למעשה, הצעיר קרוי על שמו של אותו רודן, אבל כעת הוא נלחם לשנות את שמו.

בראיון שהעניק חוסיין הצעיר ל"הינדוסטן טיימס", הוא מספר שיותר מ-40 מקומות עבודה דחו אותו בגלל שמו.

בתחילה לא הבין המהנדס הימי הצעיר מדוע נדחה על ידי מקומות עבודה כה רבים. במחלקות משאבי האנוש של המקומות שאליהם התראיין השיבו לשאלתו. "כמה מהם אמרו לי שהשם שלי היה הבעיה", הוא סיפר. עוד אמרו לו שחברות המשלוחים חוששות שאיש צוות שלהן שנושא את שמו של הרודן העיראקי, שהוצא להורג בתליה ב-2006 בשל מעשיו נגד האנושות, עלול לגרום להן לבעיות רבות עם רשויות מכס והגירה במדינות בעולם.

לאור כך, החליט חוסיין לשנות את שמו. אך גם כאן נתקל בבעיה לא פשוטה. הוא שינה באופן חוקי את שמו לסג'יד חוסיין והשם החדש הופיע על גבי כל מסמכי הזיהוי שלו, בהם הדרכון ורישיון נהיגה. אבל כשמעסיקיו ביקשו ממנו המלצות ממקום הלימודים שלו, האוניברסיטה שבה למד סירבה לשנות את שמו בגלל בעיות בירוקרטיות.

חוסיין לא ויתר ופנה לבית המשפט העליון של מדינתו, על מנת שיפסוק לטובתו. אולם בשל ריבוי המקרים שבהם אנשים משנים את שמם כדי לנצל לרעה את מערכות השלטון בהודו, החליט בית המשפט לנקוט זהירות, והדיון בעניינו נקבע ל-5 במאי. "אני קורבן חף מפשע של פשעים שמישהו אחר ביצע", הוא אומר בתסכול.

תגיות:עבודההודוסדאם חוסיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה