מעניין

תכירו: זוהי החתולה שעובדת כבר חמש שנים בבית אבות

לפני חמש שנים נכנסה חתולת רחוב שחורה-לבנה אל בית אבות בקליבלנד. היום היא עדיין שם – חלק בלתי נפרד מהמקום

  • כ"ב אדר התשע"ז
החתולה אוריאוהחתולה אוריאו
אא

במבט ראשון אוריאו החתולה נראית כמו סתם חתולת רחוב שחורה-לבנה שרבים כמותה. אבל המבט הראשון הזה מטעה אתכם: אוריאו היא לא עוד חתולת רחוב, היא חתולה עובדת, שמועסקת על ידי בית האבות בקליבלנד, אוהיו.

"אוריאו מצאה אותנו ביוזמתה", מספרת דנה קרנס, מהנהלת הארגון שמתפעל את בית האבות. "יום אחד לפני חמש שנים היא פשוט נכנסה לבנין, עשתה את דרכה למשרד, והשתקעה כאן".

אחרי חמש שנים של חיים באלמוניות יחסית, אוריאו זכתה לקמפיין יחסי ציבור: בית האבות העלה סרטון המתעד את פעילותה הברוכה במוסד לרשת, ונשטף מיד בזרם של תגובות נלהבות. "אוריאו היא פשוט עוד דוגמא של האהבה שאפשר למצוא בבית האבות", אומרת קרנס, שמספרת כי במקום מתגורר גם כלב, אם כי הוא, ככל הנראה, לא ניחן בתכונות הסלבריטאי של אוריאו. "שניהם נותנים לדיירים משהו שהם יכולים לטפל בו ולאהוב אותו".

אוראו, כך מסתבר, ממונה על קבלת הפנים למוסד. כל מי שמגיע לדור בין כותלי בית האבות יפגוש, ראשית לכל, חתולה שחורה לבנה בעלת הבעה רשמית. היא לא ממש אוהבת לשבת בחיקם של אנשים, אבל היא ידידותית בהחלט ומרשה לגרד לה את הראש ושמחה תמיד להתכרבל לצד קשיש בודד.

מידי פעם, אומרים בבית אבות, מנסה אחד הקשישים להביא את חתול המחמד הפרטי שלו לחיות בבית האבות – אבל הניסיונות הללו אף פעם אינם צולחים. החתולים מתקשים להתרגל לסביבה ההומה של בית האבות, והקשישים מתקשים לטפל בהם בכוחות עצמם. אוריאו, עם זאת, היא מקרה מיוחד. היא משתלבת מצוין באווירה, ומקפידה לישון רק בקומת הכניסה, לא בקומת חדרי השינה. אין כל ספק בכך שהיא חתולה שמתאימה בדיוק לצרכי בית האבות. "אני לא יודעת אם היא הגיעה אלינו כי הייתה צריכה אותנו – או משום שאנחנו היינו צריכים אותה", אומרת קרנס.

תגיות:חתולהבית אבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה