חדשות בארץ

בפעם השניה בתוך יממה: דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית

כלי תקשורת בסוריה טוענים כי ישראל תקפה עמדות של צבא סוריה ומטרות של ארגון חיזבאללה. אם הדיווחים נכונים, זוהי הפעם השניה בתוך יממה

  • כ"ב אדר התשע"ז
גבול ישראל סוריה (צילום: פלאש 90)גבול ישראל סוריה (צילום: פלאש 90)
אא

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שני) כי ישראל תקפה עמדות של צבא סוריה ומטרות של ארגון חיזבאללה בהרי קלמון שבגבול סוריה-לבנון. בישראל לא הגיבו עד כה לדיווחים.

יצוין כי זוהי התקיפה השנייה בסוריה ביממה האחרונה שמיוחסת לישראל. כמה שעות קודם לכן טען הארגון הסורי לזכויות אדם כי מל"ט של חיל האוויר ביצע חיסול ממוקד בסוריה. לטענת הארגון, מטוסים של ישראל תקפו מכונית באזור קונייטרה, ונהג המכונית נהרג.

הנהג הוא יאסר א-סייד, פעיל בגדוד "נצי קוניטרה" של מילציית אסד, גדוד המורכב מחיילים דרוזים ופלסטינים שמסייעים לצבא סוריה. עם זאת, לא ברור שישראל אחראית לתקיפה.

לפי הדיווחים חיל האוויר חיסל את יאסר א-סייד, בעת שנסע ברכבו. א-סייד הוא פעיל בגדוד "נצי קוניטרה" של מילציית אסד, גדוד המורכז מחיילים דרוזים ופלסטינים שמסייעים לצסא סוריה.

בתוך כך, אמר אמש (ראשון) שגריר סוריה באו"ם, בשאר אל-ג'עפרי כי "התגובה הצבאית הסורית הייתה מתאימה ועלתה בקנה אחד עם הפעולה הטרוריסטית של ישראל. הישראלים יחשבו מיליון פעם מעתה". את הדברים אמר אל-ג'עפרי בראיון לטלוויזיה הסורית, כאשר הוא מתייחס לתקיפה הישראלית שאירעה בשטח סוריה בלילה שבין יום חמישי לשישי.

כזכור, ביום חמישי האחרון הודתה ישראל לראשונה בתקיפה בסוריה של משלוח נשק אסטרטגי לחיזבאללה, זאת לאחר שמטוסי חיל האוויר הותקפו בטילי נ"מ בעת שעשו את דרכם חזרה לישראל.

לאחר שאחד מטילי הנ"מ זוהה כעף לכיוון בקעת הירדן, הופעלה אזעקה באזור ומערכת טילי ה'חץ' יירטה בחסדי שמים את הטיל. שרידי היירוט נפלו בצפון בקעת הירדן ובשטח ירדן.

תגיות:תקיפהסוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה