חדשות בעולם

תקדים משפטי: גוגל תיאלץ לחשוף פרטים אישיים של לקוחות

צו בית משפט דורש מגוגל לחשוף פרטים מלאים של לקוחות, במטרה לפצח פשע פלילי בשווי של פחות מ-30,000 דולר

אא

תקדים משפטי עומד להיות בארה"ב, כאשר צו בית משפט דורש מחברת גוגל חיפוש מדוקדק בחשבונו של אזרח אמריקני, במטרה לפתור פשע פלילי השווה קצת פחות מ-30,000 דולר.

הסיבה לחיפוש היא מאחר שתמונתו של אותו אזרח הופיעה על דרכון מזויף שבו השתמשו אלמוניים כדי להוציא סכום של 28,500 דולר מאיגוד אשראי אמריקני. צילום הדרכון המזויף נשלח לאיגוד דרך מספר פקס, והאדם ששלח אותו הציג עצמו כאילו הוא האזרח שמופיע על הדרכון.

כעת בית המשפט דורש מגוגל לסייע למשטרה במידע שיעזור לה להבין מיהו זה שחיפש את שמו של הקרבן בתאריכים המסוימים בהם התבצע השוד, כשהמטרה היא להבין מי השתמש בתמונתו. ייתכן מאוד שהממצאים ישפכו אור על התעלומה, מאחר שלדברי המשטרה, חיפוש פשוט בגוגל עם שם הקרבן מעלה מיד את התמונה שהופיעה בדרכון המזויף.

הדרישה של בית המשפט מגוגל היא חסרת תקדים, מאחר והצו דורש לחשוף את כל המידע אודות כל האנשים שהקישו את שמו, כולל כתובות מייל, פרטי אשראי, מספר ביטוח לאומי, תאריך לידה, ועוד.

גוגל בתגובה רמזה כי היא לא מתכוונת לספק את הפרטים בקלות. לדבריה: "אנחנו לא יכולים להגיב על תיקים ספציפיים, אך אנו תמיד נלחמים כשאנחנו מקבלים בקשות מידע נרחבות על מידע אודות המשתמשים שלנו".

 

 

תגיות:גוגלתקדיםלקוחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה