בריאות ותזונה

איגוד רופאי הלב האמריקני קבע: זו הארוחה החשובה ביום

זמני הארוחות הם בעלי השפעה דרמטית על הבריאות: ארוחת בוקר סדירה מקטינה את הסיכוי לסוכרת. נשנושי לילה מגדילים את הסיכוי להשמנה ולבעיות מטבוליות נוספות

  • כ"א אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זמני הארוחות יכולים להשפיע על המשקל ועל הפחתת הסיכויים לחלות במחלות לב – כך עולה ממסמך רשמי של איגוד רופאי הלב האמריקני, שפורסם ב"וושינגטון פוסט".

את המסמך גיבשה ועדה מייעצת של רופאים וחוקרים, המתמחים במחלות לב ובתזונה. ההחלטה לגבש את המסמך נבעה מהנתונים המדאיגים המצביעים על עלייה משמעותית בשנים האחרונות בשיעורי ההשמנה, הסוכרת ומחלות הלב. המסקנה חד משמעית: לא רק למספר הקלוריות במזון יש אחריות לתופעות האלו, אלא גם לזמני הארוחות.

על פי נייר העמדה שפורסם, ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר במהלך היום. ההסבר: בזמן השינה רמת האנרגיה והסוכרים בגוף צונחת. ארוחת בוקר מתאימה מחזירה לנו את החוסרים ומאפשרת לגוף ולמוח לתפקד כראוי. וויתור על הארוחה הזו פוגע בגוף ומגדיל את הסיכוי לפתח סוכרת.

פרופ' מארי פייר סט-אונג, יו"ר איגוד רופאי הלב האמריקני, הסבירה כי "20%-30% מהאמריקנים לא אוכלים ארוחת בוקר מסורתית. השיעור הזה עדיין גדל, ומקביל לעלייה בשיעורי ההשמנה. רק לאחרונה פורסם מחקר שמצא שבקרב תינוקות בני שנתיים שצרכו דגני בוקר נרשם סיכוי נמוך ב-31% לסבול מעודף משקל או מהשמנה לעומת אלה שלא אכלו ארוחת בוקר".

עוד ממליץ איגוד רופאי הלב האמריקני להימנע מאכילה בלילה. על פי מחקרים עדכניים, נראה כי אנשים שנוהגים לאכול בלילה סובלים מהשמנה, מדלקות כרוניות ומבעיות מטבוליות הרבה יותר מאנשים שצורים אותה כמות קלוריות, אך אוכלים בשעות היום. מחקר נוסף מצביע על כך שגברים שמתעוררים באמצע הלילה ומנשנשים משהו יש סיכוי גבוה ב-55% לחלות במחלות לב, לעומת גברים שלא אוכלים בלילה.

תגיות:בריאותארוחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה