חדשות יהדות

צוואת החכם הירושלמי שנפטר בגיל 116, מרגשת את הרשת

בשבוע שעבר נפטר חכם זכריה בראשי בן ה-116, דרשן מהקהילה הכורדית, שהוגדר כאיש המבוגר ביותר בירושלים. הצוואה שהשאיר אחריו הצליחה לרגש את בני משפחתו, וגם רבים אחרים. "דעו את אלוקי אברהם יצחק ויעקב אבותינו, ועיבדוהו בלב שלם", כתב

חכם זכריה בראשי ז"ל (צילום: פלאש 90)חכם זכריה בראשי ז"ל (צילום: פלאש 90)
אא

בשבוע שעבר נפטר חכם זכריה בראשי בן ה-116 - דרשן מהקהילה הכורדית, שהוגדר כאיש המבוגר ביותר בירושלים. חכם בראשי נמנה על נכבדי העדה הכורדית בירושלים, והותיר אחריו משפחה ענפה של 72 נינים, 24 בני נינים ו-29 נכדים. צוואתו שמתפרסמת בימים אלו ברשתות החברתיות השונות, הצליחה לרגש אלפים, בשל דברי המוסר המעוררים שכתב בה. 

"הנה זקנתי ושבע ימים אני, לא ידעתי יום מותי", פותח בראשי ז"ל את צוואתו, שפורסמה ב'כיכר השבת'. "ואתם בניי וכלותיי, בנותיי וחתניי, נכדיי ונכדותיי היקרים, השם עליהם יחיו - דעו את אלוקי אברהם יצחק ויעקב אבותינו הקדושים, ועיבדוהו בלב שלם ונפש חפצה. כי כל לבבות בני אדם דורש ה', וכל יצר מחשבון מבין. אם תדרשוהו יימצא לכם, ואם תעזבוהו - יזניח אתכם לעד, חס ושלום. 

"אנא אל תשכחוהו כל ימי חייכם, כי הוא חי וקיים לעד ולעולמי עולמים, ויודע מחשבות בני אדם ומעלליהם ויתן לאיש כדרכיו וכפרי מעלליו ובידו הכל: בנים, חיים, מזונות ובריאות. והוא יחיד. מצוי ומשגיח על כל בני אדם. הוא נותן שכר טוב להגות בתורה ולעושי מצוות וצדקות ומעשים טובים וגמילות חסדים, והוא מעניש לעוברי עבירות - בייסורים קשים ומרים בעולם הזה ובעולם הבא. אך אם חוזרים בתשובה - מקבלם מיד".

עוד מוסיף חכם בראשי ומדבר על ענייני העולם הזה, ממנו למד מוסר גדול לעבודת בוראו. "דעו כי העולם הזה לא נברא אלא לעבוד את השם - היינו לקבוע עתים לתורה, ולעשות מצוות וצדקות, מעשים טובים וגמילות חסדים. אלו הם הסניגורים ומליצי היושר, שמלווים את האדם בדרכו לגן עדן למטה, עד שיגיע זמנו לעלות לגן עדן עליון - ושם חיים חיי שלוה ונחת, חיים נצחיים ורוחניים. חיים ארוכים בלי שום חיסרון, עם מאות ואלפי צדיקים המשבחים את הקב"ה, ויזכו לשבת במחיצתם של גדולי האומה הישראלית. אשרי מי שמקיים את אשר כתוב למעלה".

את צוואתו סיים חכם בראשי במילות עידוד ונחמה לבני משפחתו, ואף מסביר להם כיצד לנהוג לאחר פטירתו. "ואתם בניי ובנותיי, חתניי וכלותיי, תמשיכו באהבה שיש ביניכם, כדי שילמדו בניכם ובנותיכם אחריכם. אתם שלום ובתיכם שלום וכל אשר לכם שלום, ה' יברך את עמו בשלום. תודה. ממני זכריה בן רבי אליהו בראשי".

תגיות:צוואהפטירהצדיקיםירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה